۱۳۹۸ دی ۴, چهارشنبه

قیام ایران -چهل روز با پرچم‌های افراشته و انتظار سالکان آزادی



قیام ایران -چهل روز با پرچم‌های افراشته و انتظار سالکان آزادی


همراه با گوی رها شده از چله کمان خیزش

به چهلمین روز شهاب قیام آبان و گرامیداشت گلبرگ‌های ناگزیر رویش آن رسیدیم. سفری از سحر پر اعجاب ۲۴ آبان با میلادهای مکرر نسل شورمند شورشگر با طاقه‌های گشوده از خشم سرخ و انباشته بر ترمه‌های گل سرخ چهار دهه تبارنامه آزادی.
گوی رها شده از چله کمان خیزش خلقی به طلسم ثبات دروغین و تعادل رایج دیوسالار ایران‌خوار زد. اصابتی که طنین موج در موجش تکثیر و همه‌گیر شده و ایران را به آستانهٔ تحول بزرگ‌ و بی‌بازگشت رسانده است.
اینک گوی آتشین و شعله‌ور، بر منجنیق جبهه مردمان است. فوج سراسر شهاب‌ قیام آبان، آن‌چنان بر ظلام مستقر شیخان فرود آمد و ایران‌گستر شد که دیو آخوندسالارِ  شب‌پرست در هراس و تعجیل شستن خون گل‌های سرخ آبان و در تدارک محو رد قتل‌عام است. جست و خیزی البته پلشت و ارث برده از اسلاف لئیم معاویه‌ مسلکش.
مهر شورآفرین قیام آبان و فواره سرخ مهرآفرینان فدایی‌اش چنان پرتوی بر دل و قلب ایران‌زمین افکنده است که حرامیان حرمله‌تبار ولایت فقیه مدام در تدارک مجلس یزیدی برای وارثان خشماگین قیام آبان‌اند تا توفان مکافات جنایات را از سر به‌در کرده و ایام بگذرانند.

سرقت خون و مکافات معامله با ابلیس !

در روزهای گذشته شاهدیم که ولی فقیه مغبون از معامله با ابلیس، پیک‌های حرامیان ولایی را نزد خویشاوندان شهیدان قیام آبان گسیل می‌کند تا کاروان شهیددزدی راه بیاندازد! صنعتی که فقط تدبیر عمامه‌پیچ‌شده آخوندصفتی، سور و سات رمالی آن را رنگ و لعاب می‌دهد و برای بازار سیرکش دنبال علی‌آباد می‌گردد! اما بدا به حال مغبون‌شدگان از معامله با ابلیس که تاریخ روشن‌ضمیر بشری، نمونه‌های رشته‌های ولاییِ یزیدی و غیرولاییِ اسلاف آخوندیسم را پنبه زده است.
بلاهت ولی فقیه قبل از گسیل کردن شمخانی و قاتلان نزد خانواده‌های شهیدان قیام آبان، در صدور فتوا و حکم تیر جلادی و دژخیمی علیه قیام‌آفرینان ایران‌زمین بوده است. این واقعیت همیشه در ایستگاه‌های تاریخ سر برمی‌آورد که دیکتاتورها در واپسین دوره صدارتشان ـ که همیشه هم عجین خون‌آشامی بوده ـ به دور تسلسل بلاهت گرفتار می‌شوند. حالا تسمه این دور تسلسل  بر گردن خامنه‌ای افتاده که از جنایت به جنایت و از بلاهت به بلاهت می‌کشاندش. مردمان ایران‌زمین این ترفندهای دیو و دد و روبهان ولایی را سال‌هاست به افسانه‌ها سپرده‌اند و عبرت آن را درس نسل‌ها و طرفه روزگاران کرده‌اند.
واقعیت این است که آثار و بار و پیامد و عواقب قیام آبان ۹۸ چه از نظر سیاسی و استراتژیک و چه از نظر حجم جنایاتی که به دستور شخص خامنه‌ای صورت گرفته، بسا فراتر از فریبکاری‌های مبتذل و مهوع رایج آخوندی برای شهیددزدی جهت پوشاندن اصل مطلب است. خامنه‌ای و دستگاه تبلیغاتی بسیج‌شده آن در مقابل حجم کوه‌وار اسناد مردمیِ این قیام، هیچ غلطی نمی‌توانند بکنند. تاکتیک اینان در ترفند شهیددزدی، انداختن تیری در تاریکی با هیاهوی بسیار است!

 ثقل سنگین بعد از قیام آبان و مختصات دو جبهه

اصل قیام و آن‌چه که از آگاهی‌بخشی و اصالت ملی و مردمیِ آن روی داد و اثر داخلی و جهانی بر جای نهاد ـ و حتی بافت و ساخت نظام ولایت فقیه را دچار چالش بی‌نظیر و ریزش و پرسش و ابهام کرده است ـ‌ تمام این تاکتیک‌های ضدبشری و دجالانه و معاویه‌صفتیِ خاص آخوندی را نقش برآب نموده و بیشتر هم خواهد کرد.
اصل قیام و آن‌چه که از آگاهی‌بخشی و اصالت ملی و مردمی آفرید و برجای نهاد، حقیقت ایرانی بود و هست که جواب اجتماعی به مبارزه و مقاومت سازمانیافته داد و خود نیز چنین بود. این است ثقل پر رنگ و کانون پرتوافکن بر مختصات سیاسی کنونی ایران که خامنه‌ای و تمامیت نظام آخوندی قصد دارند خود و نظامشان را از این پیچ تند و تنگنا و کمین تاریخی به در ببرند.
بنابراین تمام ترفندها و لطایف‌الحیل آخوندساخته برای شهیددزدی یا این که «۸۵ درصد جان‌باختگان از طرف نهادهای غیر رسمی هدف قرار گرفته‌اند»، همه و همه برای ایز گم‌کردن است و برای به‌در بردن نظام از تنگنای جنایات آدم‌کشانش و بن‌بست در مقابل چرخشی که مردمی بودن قیام آبان در جامعهٔ ایران ایجاد کرده است. این قیام آنقدر پشتوانه و اصالت مردمی و ملی داشته و دارد که کرباس ساختار نظام ولایت فقیه را از هم دریده و شقه‌های بزرگ و پرسش‌های بی‌پاسخ روی دست خامنه‌ای و کارگزاران نظام بار کرده است.

جویبارهای ۴۱ سال خون آزادی به‌هم می‌پیوندد

بنابراین قیام آبان را باید امتداد قیام‌های ایران از ۳۰ خرداد ۶۰ به بعد و شهیدان والاتبارش را ستارگان دنباله‌دار کهکشان شهیدان دهه ۶۰ و قتل‌عام تابستان ۶۷ تا ۸۸ و ۹۶ و تاکنون دانست. همین واقعیت یعنی به‌هم پیوستن جویبارهای خون آزادی در ۴۱سال گذشته، آدرس کانون جنایت را که مسبب جریان یافتن این خون در سراسر فلات ایران بوده و هست، در بیت ولی فقیه می‌دهد. این است تمام ماجرایی که اکنون تمامیت ارکان و بافت و ساخت نظام آخوندی را  به هم می‌تاباند و برای گریز از آن، سیرک مهوع رجوع به خانواده شهیدان قیام آبان و شهیددزدی را پیشه کرده است.
هوشیاری خلقمان در این شرایط دمادم پیشرونده به جانب سرنگونی نظام آخوندی در داخل میهن، در پاسخ‌های قاطعشان در فضای مجازی و تظاهرات ایرانیان آزاده در کشورهای مختلف متجلی شد. این همبستگی و روشنگری و افشاگری را باید فعالیت روزانه‌مان برای نگهبانی از آثار و ارزش‌های قیام آبان کنیم. قیامی که خودش حرف اصلی را زد، راه اصلی را گشود و روشنا بخشید و فروغ استراتژی اصلی و درست را همه‌جا انتشار داده است.
از پس قیام آبان ۹۸ ایران در آستانه تحولی بزرگ و دوران‌ساز واقع شده است. این تحول هم در جبهه خلق و مشتاقان آزادی و قیام‌آفرینانش رقم خورده است و هم در جبههٔ ضد خلق و دیکتاتوری قرون وسطایی آخوندی و ملازمان و ریزه‌خوارانش. هیچ تردیدی در گل دادن نهاییِ این تحول بزرگ به سود و به جانب مردم ایران و علیه آخوندیسم نیست.

چهلم شهیدان قیام تجسم و تجلی اراده ملی و میهنی علیه دیکتاتور

اکنون شهیدان تبار آزادی در امتداد سفر طولانی و بی‌شکستمان به سپیده‌دم خجسته‌اش، راه را لاله‌نشان کرده و راهنمایانٍ‌ می‌توان و باید و رویش ناگزیرند. بگذار کلام و تصاویر و عشق و آرزو و رزم و خونشان صدایمان کنند و نجوای نغمه‌گون پیوندهایمان باشند. بگذار تکاپوی دلشدگان آزادی با جان و یاد و خاطرمان بیامیزند و با ما سخن بگویند. گرد آورید لواهای افراشته بر راه‌ها را که نشان مردگان عاشقمان را بر ترمه‌شان حک نموده و انتظار سالکان آزادی را تمنا می‌کنند.
گرامیداشت چهلم شهیدان قیام آبان ۹۸ را تجسم و تجلی اراده ملی و میهنی و قیامی برای پاسخ به آنان و سکوی قیام‌های پسین و آینده کنیم. این گرامیداشت‌ها باید همبستگی و اتحاد بیشتر و بیشترمان را پشتوانه قدرتمند نبرد برای سرنگونی در قیامی سازمانیافته‌تر و شورشی کاراتر نماید.

در توئیتر با نام Bahar iran@ ما را  دنبال کنید 
پیش بسوی قیام   سراسری ، ما بر اندازیم#  کانونهای شورشی در شهرهای ایران #  
اعتصاب واعتراض و تظاهرات#  سرنگونی رژیم  #  اتحادوهمبستگی  



مرگ_بر_دیکتاتور  ge#IranRegimeCha