۱۳۹۸ آذر ۱۱, دوشنبه

ایران - قیام سراسری :انفجار خشم مردم در قیام سراسری آبان ۹۸ «قسمت اول »




ایران - قیام سراسری :انفجار خشم مردم در قیام سراسری آبان ۹۸ «قسمت اول »


قیام ایران کلان‌ضربه‌ای بود که مردم ایران به رژیم پوسیده ولایت فقیه وارد کرد و در تاریخ سیاسی ایران عبور از مرحله برگشت‌ناپذیری را رقم زد و از نظر سیاسی و اقتصادی نیز ضربات جبران‌ناپذیری به نهادهای سرکوبگر دیکتاتوری وارد کرد.
تصمیم ناگهانی سهمیه‌بندی کردن بنزین و افزایش ۲ و ۳برابری قیمت بنزین، بدون اطلاع قبلی و اعلام آن در ساعات پایانی نیمه‌شب پنجشبه ۲۳آبان ۹۸ انفجاری از خشم و شعله قیام را فروزان کرد.
صدهاهزار نفر را در مدت زمانی کوتاه در شهرهای کوچک و بزرگ و مراکز استانها به خیابان سرازیر کرد و خشم یک ملت بپاخاسته در انفجار بمبی به بزرگی بمب اتم بر سر خامنه‌ای فروریخت.
سرعت، قدرت و شدت تخریب خشم انفجاری بر سر ولی‌فقیه ارتجاع آن‌قدر بالا بود که تمامی نمادهای وابسته به حکومت سرکوب و غارت بیت خامنه‌ای اعم از بانکها، فروشگاههای وابسته به سپاه و بسیج و مراکز نظامی و انتظامی را در کام شعله‌های سرکشی فروبرد که سردمداران فاسد و ستمگر، سرنگونی را در همان ساعات اولیه در جلوی چشم خود دیدند.

شعله‌های قیام در ابعاد انفجار بمب اتم

حجم و گستردگی طغیان توده‌ها در شعله‌ور شدن بانکها، پمپ‌بنزین‌ها، حوزه‌های جهل و جنایت و سایر نمادهای استبداد دینی در بیش از ۱۰۰شهر در ۲روز اول، نمایانگر خشم خروشان و توفانی خلقی بپاخاسته است که این‌بار با بالاترین پرداخت با شهدا و اسیرانش رادیکال‌تر از گذشته، به چیزی جز سرنگونی و فروپاشی حکومت ولایت فقیه، رضایت نداده و کوتاه نخواهند آمد.
آخوند حامد کاشانی ترس و وحشت رژیم را از خشم مردم نشان داد و گفت: «بعضی وقت‌ها فکر می‌کنم بمب اتم خطرناک است... اتفاقی که این چند روز افتاد از نظر من مثل بمب اتم می‌ماند».(تلویزیون افق رژیم ۲۸آبان ۹۸)
خبرگزاری سپاه پاسداران طی گزارشی از ۲روز اول قیام نوشت: «حجم خشونت و میزان تخریب نسبت به تجمعات دیماه ۹۶ گسترده‌تر و مخرب‌تر بوده است، تاکنون حدود ۱۰۰۰نفر در ناآرامی‌های اخیر در کل کشور بازداشت شده‌اند و بیش از ۱۰۰بانک و ۵۷فروشگاه بزرگ فقط در یک استان به آتش کشیده شد.(خبرگزاری فارس رژیم ۲۶آبان ۹۸)
آخوند جنایتکار شکرالله بهرامی، رئیس قضایی نیروهای مسلح خامنه‌ای، گفت: «در شهر صدرای شیراز یک بانک باقی نمانده است؛ در غرب تهران نیز آسیب‌های بسیاری وارد شده است».(سایت انتخاب رژیم ۳آذر ۹۸)
رژیم ضدبشری در یک اقدام جنایتکارانه با ایجاد فضای خفقان و زمینه برای کشتار گسترده، اینترنت سراسری را قطع کرد اما با قطع اینترنت قیام هم‌چنان ادامه یافت.


رخدادهای قیام جمعه ۲۴آبان ۹۸

از نخستین دقیقه نیمه‌شب و روز جمعه ۲۴آبان، در اعتراض به ۳برابر شدن قیمت بنزین مردم محروم و به جان آمده از چپاول و غارت آخوندی دست به اعتراض زدند.
این اعتراضات از بعدازظهر در شهرهای مختلف استان خوزستان ابعاد گسترده‌ای به خود گرفت. مردم اهواز، خرمشهر، اندیمشک، دزفول، بهبهان، سیرجان و ماهشهر دست به تظاهرات‌ زده و با آتش زدن لاستیک، خیابان‌ها و جاده‌ها را مسدود کرده و شعارهای ضدحکومتی سردادند.
در اهواز مردم شعار می‌دادند: «اهوازی باغیرت، حمایت حمایت»، «اهوازی باغیرت، ماشینتو خاموش کن». در بهبهان مردم شعار می‌دادند: «ایرانی می‌میرد، ذلت نمی‌پذیرد» و چند بانک‌ را به آتش کشیدند.
در اهواز نیروی سرکوبگر انتظامی به مردم معترض حمله‌ور شده و شیشه‌های شماری از خودروهای آنان را خرد کردند.(اطلاعیه شماره ۱ شورای ملی مقاومت ایران ۲۴آبان ۹۸)
در مشهد از شامگاه مردم در بزرگراه وکیل‌آباد تجمع بزرگی بپاکردند و با خاموش کردن خودروهای‌شان بزرگراه را مسدود کردند.
در شیراز، کرج، سیرجان، تهران، رباط کریم، هشتگرد، شهریار، شیراز، اصفهان، تبریز، پاکدشت، شهرک قدس، گرگان، ساری، کرمانشاه، جوانرود، مریوان، سنندج، ساوه، فردیس، رشت و... در اعتراض به افزایش قیمت بنزین مردم با خاموش کردن خودروهای‌شان به خیابان‌ها آمدند و دست به اعتراض زدند و اعتراضات به ۷۵شهر رسید.
با یورش نیروهای گارد ویژه چندین نفر از جمله در سیرجان، بهبهان و ماهشهر به‌ شهادت رسیدند.
در قیام مردم سیرجان روح‌الله نظری فتح‌آباد، ۳۷ساله، به‌ شهادت رسید و شمار زیادی از تظاهرات‌کنندگان مجروح شدند.
خانم مریم رجوی، رئیس‌جمهور برگزیده شورای ملی مقاومت ایران، با درود به مردم خوزستان از عموم جوانان خواست به صفوف معترضان بپیوندند و تأکید کرد این تنها راه خلاصی از گرانی و فقر و تورم و فجایعی است که حکومت آخوندی به ارمغان آورده است.(اطلاعیه شماره ۲ شورای ملی مقاومت ایران ۲۵آبان ۹۸)

رخدادهای قیام شنبه ۲۵آبان ۹۸

از صبح شنبه ۲۵آبان بسیاری از شهرهای ایران شعله‌ور و توفانی از خشم مردم ستمدیده بود. پاسداران جنایتکار به‌دستور شخص خامنه‌ای به ‌روی تظاهرات‌کنندگان آتش گشوده و جوانان را هدف قرار می‌دهند.
در بهبهان مردم دلیر جمعه‌شب و روز شنبه علیه گران شدن بنزین دست به اعتراض زدند. مردم بسیاری از مراکز حکومتی از جمله بانکها و چند کلانتری را به آتش کشیدند. حداقل ۸تن از جوانان قیام‌آفرین به‌دست پاسداران در سیرجان، بهبهان(۳تن)، کرج، شیراز، خرمشهر و مریوان به ضرب گلوله پاسداران جان باختند.(اطلاعیه شماره ۳ شورای ملی مقاومت ایران ۲۵آبان ۹۸)
با گسترش قیام رژیم مدارس شیراز، اصفهان و تهران را از ۲۵آبان تعطیل کرد.
در جلسه سران سه‌قوا که توسط (روحانی، لاریجانی و رئیسی) برگزار شد بر اجرای طرح افزایش قیمت بنزین تأکید کردند.
خبرگزاری حکومتی ایرانا نوشت: «گروهی از نمایندگان مجلس طرح دوفوریتی را برای بازگرداندن قیمت بنزین به قبل از ۲۴آبان را ارائه دادند.
فرماندار شهریار، از مجروح شدن "بین ۶۰ تا ۷۰نفر" در جریان اعتراض‌های شنبه خبر داد. شهروندان یاسوجی صبح شنبه با تجمع اعتراضی در پی گران شدن بنزین به خیابان‌ها آمدند».(خبرگزاری ایرنای رژیم ۲۵آبان ۹۸)
رژیم وحشت‌زده از گسترش این خیزش، از عصر روز شنبه ۲۵آبان با تصمیم خامنه‌ای و با تصویب شورای امنیت رژیم جهت قطع ارتباطات تظاهرات‌کنندگان و زمینه کشتار، اینترنت را به‌طور کامل قطع کرد. علاوه بر این شبکه تلفن «همراه اول»، «رایتل» و «ایران‌سل» را قطع کرده تا از این طریق نیز مانع دسترسی به شبکه اینترنت شود.
آلپ تاکر، مدیر سایت نت بلاکس گفت: «قطعی شبکه اینترنت در ایران با بیش از ۳۰۰شبکه‌ای که مختل شد یکی از پیچیده‌ترین مواردی است که ما ردیابی کردیم».(توئیتر آلپ تاکر، مدیر سایت نت بلاکس ۱۶نوامبر ۲۰۱۹)
در شیراز، مردم پاسگاه گلدشت معالی‌آباد را به آتش کشیده و با خالی کردن یک کامیون سیمان در اتوبان متنهی به این شهر، آن را مسدود کردند. هم‌چنین مراکز سرکوب و چپاول از جمله ۱۲بانک حکومتی توسط جوانان به آتش کشیده شد.
در تهران، شهرداری صالحیه مورد تهاجم جوانان شورشی قرار گرفت. هم‌چنین، بانک کوثر پرند از مراکز چپاول رژیم، توسط جوانانی که شعار «مرگ بر بسیجی» می‌دادند، به آتش کشیده شد.
در ملارد در جنوب تهران نیز، جوانان یک پمپ‌بنزین را به آتش کشیدند. در تهران پارس، جوانان یک اتوبوس نیروی انتظامی را واژگون کرده و آن را به آتش کشیدند.
در رباط کریم(جنوب تهران) جوانان دلیر شهرداری این شهر را تسخیر و نیروی سرکوبگر و انتظامی را وادار به فرار کرده و شهر را در کنترل خود در آورند. ۱۲بانک در این شهر به آتش کشیده شد. مردم بعد از تسخیر شهرداری، روبه‌روی خیابان گرجی سنگربندی کرده‌اند.
در قلعه حسن‌خان تهران جوانان در اعتراض به گران شدن بنزین به خیابان آمدند و در مقابله با یگان ویژه سرکوبگر یک خودروی یگان ویژه را واژگون کردند.
در شهریار جوانان دلاور شهریار در اعتراض علیه گرانی دست به اعتراضهای گسترده‌ای زدند. مأموران سرکوبگر تا دندان مسلح که برای سرکوب جوانان به این منطقه اعزام شده بودند در مقابل هجوم جوانان شورشی پا به فرار گذاشتند. در شهریار مردم نماد انگشتر خمینی را به‌مثابه نماد شیطان به آتش کشیدند.
در شهر گلستان در جاده ساوه مردم در تظاهرات شبانه به گرانی بنزین خیابانهای شهر را به تصرف خود درآورده و بانک رفاه این شهر را به آتش کشیدند.
در کرمانشاه مأموران رژیم به مردم که در اعتراض به گرانی بنزین در میدان آزادی این شهر تجمع کرده بودند با گاز اشک‌آور حمله کردند. هم‌چنین مردم دلاور کرمانشاه در یک اقدام متهوارنه کیوسک نیروهای سرکوبگر انتظامی را به آتش کشیدند. هجوم ماشینهای آب‌پاش نیروهای سرکوبگر نیز به جایی نرسید و آنها در مقابل اراده مردم پا به فرار گذاشتند.
در رشت جوانان با سردادن شعارهای نه غزه نه لبنان جانم فدای ایران علیه سیاست‌های رژیم آخوندی و گرانی بنزین دست به اعتراض زدند.
در چابهار و قائمشهر مردم غیور در اعتراض علیه گرانی خودروهای‌شان را در خیابان‌ها متوقف کردند.
در تبریز مردم در اعتراض به گرانی بنزین در میدان فهمیده این شهر دست به تجمع زدند.
در جوانرود مردم در اعتراض به گرانی بنزین در میادین اصلی این شهر تجمع و اعتراض کردند.
در ایرانشهر جوانان از صبح شنبه در اعتراض علیه گرانی در خیابانهای شهر تجمع کرده و مانع سوخت‌گیری خودروها می‌شوند.(اطلاعیه شماره۶، ۷ و ۸ دشورای ملی مقاومت ایران ۲۵آبان ۹۸)
سخنگوی سازمان مجاهدین خلق ایران با درود به مردم بپاخاسته و جوانان شورشی و با درود به شهیدان سرفراز قیام، گفت: «زمین زیر پای آخوندها و پاسداران از بیروت تا بغداد و اکنون تهران همه جا سست و لرزان است. از افسران و سربازان و پرسنل مردمی در ارتش خواست صفوف رژیم را ترک و به جبهه مردم و قیام بپیوندند».(اطلاعیه شماره ۳ شورای ملی مقاومت ایران ۲۵آبان ۹۸)

اعتراف ناگزیر از کشتار مردم بپاخاسته از تلویزیون رژیم

تلویزیون شبکه یک رژیم اعتراف کرد که: «شب گذشته در شهرهای اهواز، آبادان، خرمشهر، مشهد و سیرجان، تجمع‌های اعتراضی درباره افزایش قیمت بنزین برگزار شد. در مشهد عده‌ای در بلوار وکیل‌آباد اقدام به تهدید و تحریک مردم و بستن این بلوار می‌کنند.
تجمع اعتراضی در شهر اهواز نیز برگزار شد که عده‌ای با سوء‌استفاده از تجمع مردم یک بانک و برخی اماکن عمومی را به آتش کشیدند.
در خرمشهر نیز تعدادی افراد مشکوک و ناشناس(بخوانید سپاه خونخوار خامنه‌ای)که مسلح بودند به سمت مردم تیراندازی می‌کنند که چند نفر از مردم زخمی می‌شوند».(تلویزیون شبکه یک(رژیم) ۲۵آبان۹۸)

رخدادهای قیام یکشنبه ۲۶آبان ۹۸

قیام ایران به‌رغم سرکوب وحشیانه، با شعارهای مرگ بر دیکتاتور، مرگ بر خامنه‌ای برای سومین روز در بیش از ۱۳۰شهر گسترش یافت. شهادت ۲۷تن از قیام‌گران در دومین روز به ثبت رسیده، در شهریار ۱۴تن، در بهبهان ۷تن، در بهارستان تهران ۲تن به‌ شهادت رسیدند و بقیه شهیدان مربوط به سیرجان و شیراز و مریوان و خرمشهر و... است.(اطلاعیه شماره ۱۱ شورای ملی مقاومت ایران ۲۶آبان ۹۸)
شامگاه ۲۶آبان چند هزار نفر در فردیس کرج تظاهرات کردند. فلکه اصلی فردیس به‌دست مردم افتاده است. یک پایگاه بسیج ضدمردمی و یک بانک حکومتی را به آتش کشیده شد. مردم تمام خیابان‌ها را بستند و موانع وسط خیابان گذاشته‌اند و سنگربندی کرده و آتش روشن کردند.
در برخی از نقاط گله‌های پاسداران و مزدوران از برابر مردم فرار کردند. مزدوران از پشت بام‌ها با کلاش به سمت مردم شلیک می‌کنند. مردم با سنگ و چوب و هر چه در دسترس دارند با نیروهای سرکوبگر مقابله و از خود دفاع می‌کنند. بسیاری از مراکز سرکوب و چپاول این شهرستان به آتش کشیده شده است.(اطلاعیه شماره ۱۴ شورای ملی مقاومت ایران ۲۶آبان ۹۸)
در مریوان، در چندین محله این شهر درگیری مسلحانه رخ داد. افراد مسلح به نیروهای سرکوبگر تیراندازی کردند و ۲تن از پاسداران به هلاکت رسیدند.
در اسلام‌آباد(کرمانشاه) درگیریهای گسترده‌ای بین جوانان شورشی و نیروهای سرکوبگر درگرفت. در گیلان غرب و در پلدختر نیز مردم تجمع‌های اعتراضی ضدحکومتی برگزار کردند.
نیروی سرکوبگر انتظامی و سپاه خونخوار و لباس‌شخصی‌های خامنه‌ای برای متفرق کردن تظاهرات‌کنندگان از گلوله‌های جنگی استفاده کردند، رژیم در برخی از شهرها از جمله شیراز، مریوان، کرمانشاه و جوانرود از خودروهای زرهی و هلیکوپتر برای سرکوب مردم استفاده کرد.(اطلاعیه شماره ۱۲ و۱۳ شورای ملی مقاومت ایران ۲۶آبان ۹۸)
به اذعان معاون فرماندهی انتظامی خوزستان یکی از مأموران سرکوبگر نیروی انتظامی در درگیری با مردم به‌هلاکت رسیده و ۲تن دیگر مجروح شدند.(خبرگزاری حکومتی مهر ۲۷آبان ۹۸)
فرمانده انتظامی استان کرمانشاه پاسدار علی‌اکبر جاویدان گفت: «سرگرد "ایرج جواهری" از مأموران کلانتری ۲۴ الهیه در درگیری با قیام‌کنندگان به هلاکت رسید».(سایت انتخاب رژیم، ۲۶آبان ۹۸)
خامنه‌ای جنایتکار یکشنبه ۲۶آبان به صحنه آمد و ضمن تهدید کردن مردم و قیام‌کنندگان، از قیام با عنوان «شرارت» نام ‌برد،‌ بعد هم با تأکید بر «حفظ امنیت» عملاً تهدید به سرکوب بیشتر کرد. اما نه تنها قیام فروکش نکرد،‌ بلکه مردم با خیزش و خروش بیشتر خود پاسخ ولی‌فقیه ارتجاع را دادند.
آخوند شیاد حسن روحانی چند ساعت پس از سخنرانی خامنه‌ای و دفاع از طرح ضدمردمی افزایش قیمت بنرین به صحنه آمد و همانند خامنه‌ای، قیام و خیزش‌های مردمی را تخطئه کرد و از مأموران جنایتکار پاسدار و بسیجی که دهها تن از مردم را به‌ شهادت رساندند، تشکر کرد.
آخوند روحانی گفت: «من خودم فیلم‌های بسیاری از این موارد را دیدم و مشاهده کردم عدد اینها معلوم است چند نفر است تعدادشان آنهایی که تخریب می‌کنند چند نفر هستند عددی نیست».(تلویزیون شبکه خبر رژیم ۲۶آبان ۹۸)
پس از حمایت خامنه‌ای از سرکوب قیام طرح ۳فوریتی مجلس برای بازگشت قیمت بنزین به قبل، از دستورکار مجلس رژیم خارج شده است.
امروز تلویزیون فرانس ۲۴ گزارشی تحت عنوان «شعله‌های آتش شب تاریک را روشن کرده است» از قیام بزرگ مردم ایران منتشر کرد و گفت:‌ «علی خامنه‌ای آنچه را که اشرار می‌خواند زیر ضرب برد و آنها را مقصر موج تظاهراتها خشمگینانه اخیر دانست که سراسر کشور را فراگرفته است. شعله‌های آتش شب تاریک را روشن کرده‌اند در حالی است که تظاهرات در دهها شهر ایران در دل شب گسترش یافته‌اند».(فرانس ۲۴ - ۱۷نوامبر ۲۰۱۹)

رخدادهای قیام دوشنبه ۲۷آبان ۹۸

فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران خواستار رفع محاصره اینترنت در ایران شد.
در استان خوزستان و فارس بازداشت و دستگیریهای گسترده قیام‌آفرینان ادامه دارد.
در تهران، از صبح امروز مردم و جوانان در نقاط مختلف تهران از جمله تهرانپارس، تهران‌سر، خیابان و میدان انقلاب و دانشگاه تهران، خیابان مصدق، لاله‌زار، آریاشهر، خیایان کاشانی، بزرگراه محلاتی، اتوبان نیایش و... دست به تظاهرات زدند.
هم‌چنین اکثر مناطق شهریار، جنوب تهران، از جمله خادم آباد، شاهد شهر، نصیرآباد و اسدآباد شاهد درگیری و زدوخورد بین مردم و نیروهای سرکوبگر بود. رژیم آخوندی برای مقابله با قیام مردم شهریار، یکانهای ویژه ضدشورش نوپو(نیروی ویژه پاسداران ولایتی) را وارد صحنه کرد، اما مردم با سنگ به مقابله برخاستند. چندین بانک حکومتی، از جمله بانک‌های مسکن، کوثر و ملت به آتش کشیده شد.
در دانشگاه تهران دانشجویان دست به تظاهرات زدند و شعار می‌دادند «مرگ بر دیکتاتور، ملت گدایی می‌کند آقا خدایی می‌کند» و «بنزین گران‌تر شده، ولی‌فقیه وقیح‌تر شده». تعدادی از دانشجویان معترض دانشگاه تهران بازداشت شدند.(اطلاعیه شماره ۱۵ شورای ملی مقاومت ایران ۲۷آبان ۹۸)
در یزدان‌شهر اصفهان مردم ۳بانک و همین‌طور شهرداری را آتش زدند. در تظاهرات اعتراضی به گرانی بنزین در یزدان‌شهر اصفهان مردم تعداد زیادی شهید و مجروح دادند.
در ماهشهر روز دوشنبه، شمار زیادی از تظاهرات‌کنندگان، از جمله ۲زن، در شهرک جراحی از توابع بندر ماهشهر به‌ شهادت رسیدند. در شهرک کوره از توابع ماهشهر نیز درگیریهای شدیدی میان مردم و نیروهای امنیتی رخ داد که ۳تن کشته و یک تن مجروح شد.
چند تن از نیروهای سرکوبگر در این درگیرها به هلاکت رسیدند. کوره و جراحی توسط نیروهای مسلح رژیم محاصره شده‌اند.(اطلاعیه شماره ۲۱ شورای ملی مقاومت ایران، ۲۷آبان ۹۸)
در اسلامشهر تهران، تظاهرات و درگیریهای شدیدی بین مردم و نیروهای سرکوبگر شکل گرفت. در جریان این درگیریها دفتر آخوند محمد نوروزی امام‌جمعه جنایتکار اسلامشهر تخریب و افراد دفتر او از صحنه گریختند و خودروی وی به آتش کشیده شد.
ساختمان بنیاد موسوم به شهید و فروشگاههای زنجیره‌ای سپاه در این منطقه تماماً از بین رفت. ۹۵درصد از بانک‌های اسلامشهر و چهاردانگه به‌طور کامل تخریب و به آتش کشیده شد، الآن معدودی بانک بیشتر باقی نمانده است.
اسامی ۴تن از شهیدان سرفراز درگیریهای شامگاه ۲۷آبان عبارتند از: ایمان رسولی، ۲۰ساله(اصابت گلوله به سر)، محسن جعفرپناه، ۲۲ساله(اصابت گلوله به ناحیه شکم)، آرش کهزادی، ۱۷ساله(اصابت گلوله به سر) و محمدمهدی حقگو، ۲۱ساله(اثر اصابت گلوله به سر) به‌ شهادت رسیدند. ۴۰تن دیگر مجروح شدند.(اطلاعیه شماره ۲۵ شورای ملی مقاومت ایران ۲۹آبان ۹۸)
در شیراز از صبح روز دوشنبه ۲۷آبان ۹۸ جوانان شورشی شیراز، پمپ‌بنزین زیباشهر را آتش زدند. دانشجویان در دانشگاه شیراز لاستیک‌ها را آتش زدند تا مانع هجوم مزدوران بشوند. روز گذشته(یکشنبه ۲۶آبان) نیز کلانتری سلطان‌آباد و همزمان ماشین پژوی رئیس کلانتری را به آتش کشیدند. مردم با هجوم به دفتر امام‌جمعه و نماینده خامنه‌ای، آن را به آتش کشیدند.
جوانان شورشی بسیاری از بانک‌های حکومتی که از مظاهر اختلاس اموال مردم است را به آتش کشیده و فروشگاههای زنجیره‌ای متعلق به سپاه پاسداران را به تصرف درآوردند. شماری از کلانتریها به دست مردم و جوانان افتاده است.(اطلاعیه شماره ۱۷ و ۲۰ شورای ملی مقاومت ایران ۲۷آبان ۹۸)
آخوند لطف‌الله دژکام، نماینده خامنه‌ای در استان فارس و امام‌جمعه شیراز، با اشاره به حوادث اخیری که پس از اجرای طرح سهمیه‌بندی بنزین انجام شد، گفت: «مسئولان اگر ‌نمی‌توانند اوضاع شیراز را کنترل کنند بسیجیان وارد میدان شوند».(خبرگزاری حکومتی تسنیم رژیم ۲۷آبان ۹۸)
در فردیس کرج چندهزار نفر تظاهرات می‌کنند، فلکه اصلی فردیس به‌دست مردم افتاد. مردم تمام خیابان‌ها را بسته‌اند موانع وسط خیابان گذاشته‌اند و سنگر بندی کرده و آتش روشن کرده‌اند. در برخی از نقاط گله‌های پاسداران و مزدوران از برابر مردم فرار می‌کنند. جوانان شورشی اکثر بانکها و مراکز غارت و چپاول را به آتش کشیدند.
شمار شهیدان کرج و شهرهای اطراف آن ۱۹تن، شهریار ۱۴تن، بهبهان ۷تن، خرمشهر و مریوان و اصفهان هر یک ۵تن، جوانرود و بهارستان تهران هر یک ۲تن و در زرگان اهواز و سیرجان یک تن می‌باشد.(در شیراز و کرمانشاه در روزهای ۲۵ و ۲۶آبان شمار زیادی به‌ شهادت رسیده‌اند که در این آمار منظور نشده‌اند).
خانم مریم رجوی، رئیس‌جمهور برگزیده مقاومت ایران، با تسلیت به به‌خاطر شهیدان سرفراز قیام، گفت این خونهای به‌ناحق ریخته شده تنها عزم مردم ایران را در مبارزه برحق‌شان برای سرنگونی رژیم مصمم‌تر می‌کند. اعتراضات و تظاهرات مردم تا سومین روز به بیش از ۱۴۶شهر و اکثر قریب به اتفاق ۳۱استان کشور را فراگرفت.(اطلاعیه شماره ۱۶ شورای ملی مقاومت ایران ۲۷آبان ۹۸)

لیست اولیه از شهدای قیام سراسری آبان ۹۸
لیست اولیه از شهدای قیام سراسری آبان ۹۸

بانک‌های غارتگر خامنه‌ای در شعله‌های خشم مردم

بانک‌ها در کنار مراکز سرکوب و حوزه‌های جهل و جنایت آخوندی و نهادهای نظامی و امنیتی بیشترین ضربه را از قیام‌کنندگان دریافت و توسط قیام‌آفرینان و جوانان شورشی مورد هدف قرار گرفتند.
مؤسسات اعتباری و بانک‌های وابسته به نظامیان خامنه‌ای و سیاست‌های بانکی تاکنون فشارهای بسیاری بر زندگی مردم وارد کرده است؛ مؤسساتی که بارها سپرده‌گذاران را به نام ارائه سودهای جذاب راهی خیابان‌ها کرده‌اند و دار و ندار بسیاری از دهک‌های ضعیف و متوسط را یک‌شبه بلعیده‌ و مردم را به زیرخط فقر کشاندند.
حمید تهران‌فر، معاون نظارتی وقت بانک مرکزی، در اواخر فرودین سال ۹۴ طی مصاحبه با رسانه‌‎های حکومتی گفت: «حدود ۷هزار مؤسسه مالی غیرمجاز در کشور با عناوین مختلف فعالیت می‌کنند که اطلاع دقیقی از فعالیت تمامی مؤسسات غیرمجاز وجود ندارد و کسی نمی‌داند که با سپرده‌های مردم در حال چه کاری هستند».(روزنامه همدلی رژیم ۱۱مهر ۹۸)
در حال حاضر میزان معوقات بانکی به ۲۰۰هزار میلیارد تومان می‌رسد که این رقم ۳برابر بودجه عمرانی کشور در سال ۹۸ است.(سایت حکومتی شعار ۲۱مرداد ۹۸)
به اذعان نماینده دیوان محاسبات رژیم ۱۵۰هزار میلیارد تومان معوقه و مطالبات کلان بانکی در دست چند نفر بدهکار است.(خبرگزاری صدا و سیما ۱۸اردیبهشت ۹۸)
یک پای اختلاس‌های میلیاردی و فسادهای اقتصادی کلان همیشه در یکی از بانکها و مؤسسات مالی نظامیان است. اکنون این مردم به جان آمده و غارت شده هستند که این مراکز چپاول را در معرض آتش انتقام خود قرار می‌دهند.

آمار بانکها و مؤسسات فعال غارتگر بیت‌خامنه‌ای قبل از قیام آبان ۹۸
آمار بانکها و مؤسسات فعال غارتگر بیت‌ خامنه‌ای قبل از قیام آبان ۹۸

روزنامه کیهان آخوندی گزارشی از برآورد اولیه خسارات به بانک‌های غارتگر و نمادهای رژیم تا پایان سه‌شنبه ۲۸آبان ۹۸ را لیست کرد که موارد آن به‌شرح زیر:
  • ۹۰۰میلیارد تومان زیان تعطیلی فروش اینترنتی، علاوه بر این فروشگاهها و بازار نیز ۳روز تعطیل شدند.
  • ۶۰۰میلیارد تومان به شبکه بانکی کشور از جمله: ۶۳شعبه در اصفهان، ۴۰شعبه در خرم‌آباد، ۳۰۰شعبه در تهران و همه بانک‌های فردیس کرج.
  • ۳۰۰میلیارد تومان به شهر اصفهان، چندین اتوبوس به آتش کشیده شد. معابر و تأسیسات شهر تخریب شد.
  • ۱۵۰میلیارد تومان به فروشگاههای زنجیره‌ای، هم‌چنین ۳۲میلیارد تومان فضای فروشگاه تخریب شد.
  • ۶۳میلیارد تومان به جایگاههای سوخت، ۱۸۰جایگاه سوخت در کشور آتش گرفته و آسیب دیدند.
  • ۶۰میلیارد تومان به شبکه اورژانس، ۳۲آمبولانس سوخت و ۵پایگاه اورژانس آسیب دید.
  • ۸میلیارد تومان به جهاد دانشگاهی شیراز و ساختمان جهاد دانشگاهی شیراز به آتش کشیده شد.
  • ۲میلیارد تومان به کتابخانه شهر شهریار.(روزنامه کیهان خامنه‌ای ۲۹آبان ۹۸)

آمار اولیه از تخریب بانکها، فروشگاههای تعاونی سپاه و جایگاههای سوخت
آمار اولیه از تخریب بانکها، فروشگاههای تعاونی سپاه و جایگاههای سوخت

قطع اینترنت زمینه کشتار مردم

از روز شنبه ۲۵آبان ۹۸ رژیم برای کشتار مردم اینترنت را در کشور قطع کرد. محدودیت اینترنت روی کسب و کارهای مجازی تأثیر منفی گذاشت و به‌دلیل دسترسی نداشتن به اینترنت، مردم دچار خسارت‌های زیادی شدند.
روزنامه‌ ایران از تعطیلی کسب و کار مردم از قطع اینترنت نوشت: «قطعی اینترنت روی کسب و کارهای اینترنتی تأثیر منفی گذاشته و خسارت‌های جبران‌ناپذیری را به‌خصوص به کسب و کارهای کوچک و نوپا وارد کرده، به‌طوری که اگر این محدودیت تا چند روز دیگر ادامه یابد مرگ آنها فرامی‌رسد».(روزنامه‌ ایران رژیم ۲۹آبان ۹۸)

خسارت ۶۱میلیون دلاری روزانه قطع اینترنت

رژیم با ۳برابر کردن قیمت بنزین دنبال چپاول بیشتر از جیب مردم بود اما با قیام و ضربه دندان‌شکن چندباره ضرر کرد. روزنامه انتخاب رژیم در این باره نوشت: «ضرر و زیان اینترنت اگر با همین وضع ادامه پیدا کند از منفعت افزایش قیمت بنزین هم جلو می‌زند. برآوردها نشان می‌دهد طی ۴روز نزدیک به (با دلار ۱۲هزار تومانی چیزی معادل) ۱۸هزار میلیارد تومان به اقتصاد کشور و ۹۰۰میلیارد تومان در ۳روز اول به کسب و کارهای اینترنتی زیان وارد شده است».(سایت حکومتی انتخاب ۳۰آبان ۹۸)
شرکت نت بلاکس که بر محدودیتها در دسترسی به اینترنت را نظارت می‌کند نوشت که میزان خسارت ناشی از قطع اینترنت در ایران روزانه ۶۱میلیون دلار است.(توئیتر آلپ تاکر، مدیر سایت نت بلاکس ۱۷نوامبر ۲۰۱۹)

محکومیت گزارشگر ویژه از قطع اینترنت

گزارشگر ویژه سازمان ملل متحد «دیوید کی» از همه دولتهای جهان خواست تا از رژیم ایران بخواهند دسترسی کامل به اینترنت را برای مردم ایران فراهم کند. رژیم ایران دسترسی به اینترنت ۹۵٪ از کشور را قطع کرده است.(توئیتر ـ گزارشگر ویژه در امور قطع اینترنت در ایران ۱۹‌نوامبر ۲۰۱۹)
روزنامه حکومتی جهان صنعت از قطع اینترنت نوشت: «به کره شمالی خوش آمدید، محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری همواره دم از حق‌الناس می‌زد، ادعا می‌کرد که از حق و حقوق مردم دفاع می‌کند و رابین‌هودوار مدعی بود حق مردم را از ظالمان بازمی‌ستاند. یکی از حقوق‌بشر حق‌الناس مردم و کاربران دسترسی آزادانه به اینترنت است».(روزنامه جهان صنعت رژیم ۲۷آبان ۹۸)

اذعان به گستردگی و وحشت سران رژیم از قیام سراسری

احمد علیرضا بیگی در مجلس رژیم گفت: «آقای روحانی چرا میهن را دچار آشوب کردی جواب خونهای ریخته شده را چه کسی باید بدهد»؟(رادیو فرهنگ رژیم ۲۸آبان ۹۸)
آخوند ذوالنوری، رئیس کمیسیون امنیت مجلس رژیم: «در یک روز ما ۸۰۰نقطه درگیری داشتیم، ۹۰۰پمپ بنزین در کشور آتش زدند ما روز یکشنبه فقط در تهران ۱۴۷نقطه درگیری داشتیم. در سراسر کشور در یک روز ما ۸۰۰نقطه درگیری داشتیم».(تلویزیون شبکه ۵ رژیم ۳آذر ۹۸)
پاسدار آبنوش، فرمانده عملیات بسیج ضدمردمی، گفت: «برای اولین بار با هماهنگی و سازماندهی خاصی مواجه شده بودیم به‌طوری‌که کیف‌هایی داشتند که وسایل آنها را تابه‌حال ندیده بودیم و هوابرش‌ها و قیچی‌هایی که سخت‌ترین قفل‌ها را می‌بریدند و هرجا که وارد می‌شدند بلافاصله آتش می‌زدند از این رو پدیده عجیب و جدیدی بود که یک‌دفعه کل کشور را فراگرفت.(خبرگزاری ایسنای رژیم ۳۰آبان ۹۸)
علی فدوی، جانشین فرمانده کل سپاه خونخوار رژیم، گفت: «بعد از گرانی بنزین و در روز اول شاهد آن بودیم که در ۲۸استان و صد و اندی شهر و محل تجمع‌هایی برپا شد».(سایت انتخاب رژیم ۱آذر ۹۸)
آخوند سید محمدمهدی حسینی، نماینده خامنه‌ای در استان البرز در جمعه‌بازار کرج گفت: «این فتنه اخیر نیز جام‌زهری بود که خامنه‌ای در آن لحظه نوشیدند و اعمال طبعات سنگین آن بر مردم را قطع کردند.(خبرگزاری حکومتی فارس۳۰آبان ۹۸)
حسام‌الدین آشنا، مشاور روحانی و معاون سابق وزارت بدنام اطلاعات، گفت: «ضدانقلاب در خارج از کشور خیال کردند عملیات فروغ جاویدان ۲ را کلید زده‌اند ولی حالا به‌خوبی فهمیدند که در واقع عملیات مرصاد ۲ کلید خورده است».(خبرگزاری ایرانا ۳۰آبان ۹۸)
پاسدار هاشم غیاثی: «شهر شیراز در روزهای گذشته بیش از ۱۰۰میلیارد تومان به تأسیسات شهری شیراز خسارت وارد شده است».(خبرگزاری ایرنای رژیم ۵آذر ۹۸)
کیهان خامنه‌ای از میدان جنگ شهری نوشت: «اگر کسی از برخی از این مناطق بازدید کند، تصور می‌کند از میدان جنگ شهری عبور می‌کند ساختمانهای سوخته و فروریخته و ادارات تخریب‌شده جمهوری اسلامی ایران باید با شدت تمام با این باغیان و مجاهدین برخورد کند».(کیهان آخوندی ۴آذر ۹۸)
تشدید بحران شقه در رأس رژیم در پی قیام سراسری تشدید می‌شود. استعفای وزیر کشاورزی رژیم پس از طرح استیضاح وی در مجلس رژیم و پذیرش استعفای وی از طرف روحانی و کلید زدن طرح‌های دیگر برای استیضاح اعضای کابینه روحانی در مجلس.(سایت خانه ملت رژیم ۴آذر ۹۸)

حمایت‌های بین‌المللی از قیام سراسری

نامهٔ سرگشاده جوانان شورشی عراق از میدان تحریر به مردم ایران

در این نامه آمده است: «مشکل ما با رژیم فرقه‌گرای ایران است که از تمامی سیاستمداران، جانیان و آدم‌کشان در دولت فاسد ما حمایت می‌کند. شما باید بدانید که ما مردم عراق تنها به شما عشق داریم... قیام مردم دلیر ایران، بر علیه حکومت فاسد خامنه‌ای، مورد حمایت تمام آزادیخواهان و انسانهای شریفی هست که به مفهوم سیاست همراه با شرافت معتقد هستند و شرافت حکم می‌کند که از مردم تحت ستم و رنج‌کشیده ایران که در حاکمیت تبهکار آخوندی، سخت‌ترین شرایط را تحمل می‌کنند دفاع کرد و مردم ایران هم مشتاقانه استقبال خواهند نمود».(۲۴آبان ۹۸)
۶تن از برندگان جایزه نوبل از قیام شجاعانه مردم ایران حمایت کردند. برندگان نوبل سرکوب مرگبار قیام‌کنندگان توسط رژیم آخوندی را محکوم کردند:
• پرفسور ریچار رابرتس Richard Roberts برنده جایزه نوبل پزشکی ۱۹۹۳ از آمریکا
• پروفسور جان متر John Mather برنده جایزه نوبل فیزیک ۲۰۰۶ از آمریکا
• پروفسور راجر کورنبرگ Roger Kornberg برنده جایزه نوبل شیمی ۲۰۰۶ از آمریکا
• پروفسور اولیور هارت Oliver Hart برنده جایزه نوبل اقتصاد ۲۰۱۶ از آمریکا
• پرفسور دادلی هرشباخ Dudley Herschbach برنده جایزه نوبل شیمی ۱۹۸۶ از آمریکا
• پروفسور راجر گیلمن Roger Guillemin برنده جایزه نوبل پزشکی ۱۹۷۷ از آمریکا

یانیک فاونک، نماینده پارلمان فرانسه

یانیک فاونک، نماینده پارلمان از لاماین و عضو گروه نمایندگان مجلس گفت: «من حامی شورای ملی مقاومت ایران هستم و می‌خواهم با این پیام صمیمانه‌ترین و خالصانه‌ترین حمایتم را به خانواده‌های ۲۰۰قربانی سرکوب ایران، ارائه دهم، به‌خاطر انتقام‌جویی‌های وحشتناک علیه مردم ایران، در تظاهرات این آخر هفته. و البته حمایت گرم و صمیمانه من. هزاران نفر دستگیر شدند، و من می‌خواهم سوءاستفاده این رژیم را محکوم کنم».(۲۶آبان ۹۸)
در رابطه با اقدام بلاهت‌بار آخوندی از قطع اینترنت ریچارد گرنل سفیر آمریکا در آلمان در حساب توئیتری خود نوشت: «ما قابلیت تکنیکی آن را داریم که اینترنت را بر روی مردم ایران باز کنیم و اطمینان حاصل کنیم که خارج از دسترس بلوک‌کنندگان دولت باشد. اروپا و آمریکا باید این کار را با هم انجام دهند».
دولت فرانسه از گزارشها درباره کشته شدن تعداد زیادی از معترضان در ایران به‌شدت ابراز نگرانی کرد و از حکومت ایران خواست به تعهدات حقوق‌بشری بین‌المللی خود احترام بگذارد.(خبرگزاری فرانسه ۲۰نوامبر ۲۰۱۹)
تام کاتن، سناتور جمهوریخواه ایالت آرکانزاس، در توئیتر خود نوشت: «مردم ایران از این‌که رژیم خواسته‌های بنیادین‌شان را نادیده گرفته و همزمان مبالغ هنگفتی را برای تروریست‌ها در سراسر خاورمیانه می‌فرستد، به تنگ آمده‌اند. ما باید در کنار معترضان دلیری که خواهان پاسخگو قرار دادن آیت‌الله‌ها هستند، بایستیم».
ویلیام هرد، از اعضای مجلس نمایندگان آمریکا، با طرح پرسشی که چرا اعتراضات ایران اهمیت دارد؟ خود در توئیتی این‌گونه پاسخ می‌دهد: «تنها راهی که ما ایران را از حمایت از تروریسم و دستیابی به سلاح های هسته‌ای بازمی‌داریم، تغییر حکومت است و این تنها زمانی رخ می‌دهد که مردم ایران به‌پاخیزند».
مورگان ارتگاس، سخنگوی وزارت‌خارجه آمریکا، در تاریخ ۱۷نوامبر ۲۰۱۹ در توئیتر شخصی خود، ضمن حمایت از خیزشهای مردم نوشت: «ما در کنار مردم ایران می‌ایستیم زیرا آنها خواستار پاسخگویی و شفافیت دولت خود هستند. ایران از میلیارد‌ها دلار کاهش تحریم‌های برجام برای ایجاد مدارس یا بیمارستانها استفاده نکرد، بلکه برای تأمین مالی نیروهای نیابتی تروریستی در خاورمیانه استفاده کرد».
وزارت‌خارجه آلمان نیز در یک موضع‌گیری اعلام کرد: «ما از گزارشات در مورد کشته‌شدگان در ایران شوکه شدیم؛ رفتار ناشایست نیروهای امنیتی رژیم ایران را محکوم می‌کنیم. مردم ایران باید اجازه داشته باشند که نارضایتی خود از تحولات سیاسی و اقتصادی را نشان دهند».

ادامه دارد...


در توئیتر با نام Bahar iran@ ما را  دنبال کنید 
پیش بسوی قیام   سراسری ، ما بر اندازیم#  کانونهای شورشی در شهرهای ایران #  
اعتصاب واعتراض و تظاهرات#  سرنگونی رژیم  #  اتحادوهمبستگی  
مرگ_بر_دیکتاتور  ge#IranRegimeCha