۱۳۹۸ بهمن ۱۰, پنجشنبه

دوران بزن در رو تمام شده است!افول رژیم وحسابرسی جهانی ازاو

                                               مراسم جانباختگان هواپیمای اکراینی در کانادا 

دوران بزن در رو تمام شده است!افول رژیم وحسابرسی جهانی ازاو 


هر روز که می‌گذرد گوشه‌ها و ابعاد خفیهٔ بیشتری از جنایت شلیک سپاه پاسداران به‌هواپیمای اوکراینی برملا می‌شود؛ با این حال اصل ماجرا هنوز در هالهٔ ابهام قرار دارد. شلیک دو موشک با فاصله از هم به‌یک هواپیمای مسافربری در خط هوایی مشخص، شائبهٔ اتفاقی بودن یا همان‌طور که پاسدار امیرعلی حاجی‌زاده، فرماندهٔ نیروی هواـ فضای سپاه احتمال خطای اپراتور و قطع بودن لحظه‌ای ارتباط او را منتفی می‌کند. نسبت دادن علت سقوط هواپیما به‌مشکل فنی و کوبیدن شبانه‌روزی بر طبل تبلیغات حکومتی برای اثبات آن و ناگهان پس گرفتن این ادعا و طرح اشتباه انسانی، هر دو خاستگاه مبهمی دارند. خودداری حکومت از تحویل دادن جعبهٔ سیاه به‌کشورهای ذیصلاح برای باز خوانی اطلاعات آن، نیز مشکوک است؛ اما از آنجا که جهان آنقدرها هم بی‌صاحب نیست که آخوندها گمان می‌کنند، می‌توان جنایت به‌این سنگینی را انجام داد و از عواقب آن در رفت. هر قدر حاکمیت آخوندی این پا و آن پا می‌کند و به‌دنبال کشتن زمان و عادی شدن این جنایت و سپس فراموش شدن آن است، به‌همان میزان پافشاری بین‌المللی برای کشف حقیقت بیشتر می‌شود.

جواب ممکن است در جعبه سیاه باشد

به گزارش سایت سی.بی.سی کانادا در ۲۷ژانویه ۲۰۲۰ وزیر حمل‌ و نقل کانادا، مارک گارنیو گفت: او می‌خواهد بداند که به‌چه دلیل نظام آخوندی فضای هوایی خود را همان شب که «اشتباها!» دو موشک به‌هواپیمای مسافربری شماره ۷۵۲ شلیک کرد و ۱۷۶مسافر آن‌که ۵۷تن از آنها کانادایی بودند را کشت، باز نگه داشت و اجازه داد که هواپیمای مسافربری به‌عنوان یک پوشش انسانی پرواز کند.

اظهارات گارنیو بعد از گزارش روزنامه نیویورک تایمز عنوان شد که در آن گفته شده بود اقدام نیروی هوا فضای سپاه پاسداران برای زمین‌گیر کردن کلیه پروازها توسط مقامات ایرانی خنثی شد تا بدین ترتیب هواپیماهای مسافربری به‌پروازهای خود ادامه دهند تا مانع حمله آمریکا شوند، معنای این اظهارات آن است که حاکمیت آخوندی «مسافران پروازهای مسافربری را تبدیل به‌یک سپر انسانی کرد.»
گارنیو گفت: «جواب ممکن است در جعبه سیاه هواپیما باشد.»

گارنیو اضافه کرد: «ایران می‌گوید که تصادفا دو موشک به‌سمت این هواپیما شلیک کرده است. ما می‌خواهیم بدانیم چه کسی این تصمیم را گرفته است؟ می‌خواهیم بدانیم چرا این تصمیم را گرفتند؟می‌خواهیم بدانیم چرا فضای هوایی برای پروازهای مسافربری بسته نشد؟ و ما جواب این سؤالات خودمان را در پروسه پیش رو خواهیم گرفت، چرا که هیچ راهی وجود ندارد که این اطلاعات از ما مخفی نگه داشته شود.»

ارائهٔ یک لایحه توسط وزیر خارجهٔ کانادا به‌پارلمان این کشور

دولت کانادا که در تاریخ ۲۴ژانویه ۲۰۲۰ از زبان معاون نخست‌وزیر خود خانم کریستیا فریلند گفته بود تا دریافت جوابهایش در مورد سقوط هواپیما آرام نخواهد گرفت، این بار در اقدامی بی‌سابقه از طریق وزیر خارجهٔ خود، فرانسوا فیلیپ شامپاین لایحه‌یی را به‌پارلمان این کشور ارائه کرد. این لایحه در ۲۷ژانویه ۲۰۲۰به‌اتفاق آرا به‌تصویب اعضای پارلمان کانادا رسید.

در این لایحه مواد زیر گنجانده شده است:
۱ـ ایستادن در کنار خانوادهٔ و اقوام قربانیانی که جان خود را در فاجعهٔ پرواز PS۷۵۲ در روز ۸ژانویه ۲۰۲۰ از دست دادند.
۲ـ درخواست انجام یک بررسی و تحقیقات کامل و شفاف بین‌المللی به‌منظور این‌که خانواده‌ها بتوانند به‌ عدالتخواهی و سؤالات خود پاسخ بگیرند.
۳ـ مطالبه همکاری از سوی ایران که باید در مورد این تحقیقات کاملاً شفاف باشد.
۴ـ مطالبه از ایران که غرامت منصفانه‌یی به‌خانواده قربانیان بدهد.
۵ـ مطالبه از ایران که مسببین این فاجعه را با انجام یک تحقیقات مستقل جنایی و یک روند شفاف و منصفانه (بی‌طرفانه) قضایی همخوان با استانداردهای بین‌المللی مورد حسابرسی قرار دهد.
۶ـ درخواست این‌که کانادا به‌ حمایت خود از خانواده قربانیان این فاجعه ادامه دهد و ایران را به‌خاطر اعمالش و همکاری با جامعه بین‌المللی در این رابطه مورد حسابرسی قرار دهد.

درخواست قرار دادن سپاه پاسداران در لیست سازمانهای تروریستی کانادا

اقدامات کانادا برای کشف حقیقت در ماجرای شلیک موشک به‌هواپیمای اوکراینی به‌این لایحه محدود نشد. به‌گزارش سایت گلوب اند میل کانادا، آندرو شیر رهبر حزب محافظه‌کار کانادا در ۲۸ژانویه ۲۰۲۰ به‌پارلمان کانادا گفت حاکمیت آخوندی تنها مقصر سقوط هواپیمای مسافربری اوکراینی است. او از آقای ترودو نخست‌وزیر کانادا خواست تا سپاه پاسداران ایران را در لیست سازمانهای تروریستی ممنوعه قرار دهد و در صورتی که نظام حاکم بر ایران به‌طور کامل و فوری با محققان بین‌المللی همکاری نکند، تحریم‌هایی را علیه آن اعمال نماید.

از شگفتی‌های روزگار

آن گذشت که نیروی تروریستی قدس در کشورهای خارجی با فراغ بال اتباع آنها را گروگان می‌گرفت و باج سبیل می‌خواست. تی.ان.تی و ایدئولوژی‌اش را با هم صادر می‌کرد. هر جا می‌خواست بمب منفجر می‌کرد و با تهدید و شانتاژ طرف حساب‌های خود را به‌سکوت وادار می‌نمود و در سایهٔ سیاست کثیف مماشات روز به‌روز بیشتر پروار می‌شد. اکنون به‌یمن افشاگریها و جان‌فشانی‌های مقاومت ایران، ورق برگشته است. از شگفتی‌های روزگار این است که حرف خامنه‌ای که قبلاً در مورد آمریکا گفته بود، اینک در مورد او و نظامش صدق می‌کند: «دوران بزن در رو برای جنایات و تروریسم آخوندی دیگر تمام شده است»!


پیش بسوی قیام   سراسری ، ما بر اندازیم#  کانونهای شورشی در شهرهای ایران #  
اعتصاب واعتراض و تظاهرات#  سرنگونی رژیم  #  اتحادوهمبستگی  
   مرگ_بر_دیکتاتور   #IranRegimeChange  

مطالب ما را در   توئیتر @Bahar iran دنبال کنید