۱۳۹۸ بهمن ۹, چهارشنبه

به‌هم خوردن توازن قوا با هلاکت دژخیم سلیمانی



به‌هم خوردن توازن قوا با هلاکت دژخیم سلیمانی


سایت حکومتی دیپلماسی ایرانی در مقاله مفصلی که روز ۸بهمن منتشر کرد، به‌سقوط رژیم در تعادل‌قوای درون عراق اذعان کرد و نوشت:
«در تظاهرات اخیر عراق، مردم اعتراض خود را به‌فساد و سوء‌مدیریت اقتصادی و مشکلات اشتغال ابراز داشته‌اند و از آنجایی که دولت در بغداد را به‌ تهران نزدیک می‌دانند، بسیاری از شعارها رنگ و بوی ضدایرانی نیز داشته‌اند».
این سایت حکومتی سپس در فراق هلاکت پاسدار جنایتکار قاسم سلیمانی و تاثیرات نبودن وی در عرصه عراق می‌نویسد:
«رایزنیهای سردار سلیمانی با گروه‌های مختلف سیاسی در عراق و همکاریهای او با نیروهای بسیج مردمی عراق (حشدالشعبی) در حمایت از دولت عبدالمهدی تاثیرگذار بود و حتی نزدیک به‌یک ماه مانع از پذیرش استعفای او توسط مجلس شد. حتی در برخی گزارشها، رسیدگی به‌ ناآرامی‌های اخیر و رایزنی از اهداف سفر آخر سردار سلیمانی به‌بغداد اعلام شد. اما ایران اکنون فرمانده بانفوذ خود را از دست داده، دولت عبدالمهدی دولت موقت است و ابومهدی المهندس، جانشین فرمانده نیروهای حشدالشعبی که یکی از نزدیک‌ترین متحدان ایران به‌شمار می‌رفت نیز به‌همراه سردار سلیمانی ترور شده است».
سایت دیپلوماسی ایرانی آخوندها در پایان با دلهره و نگرانی یادآور شده است:
«ایران... در حال حاضر برای دور زدن تحریم‌های آمریکا نیز به‌عراق نیاز دارد. معافیت عراق از تحریم‌های ایالات متحده علیه ایران در زمینه واردات گاز طبیعی و برق در ماه فوریه به‌پایان می‌رسد. دولت عبدالمهدی در قانع کردن دولت ترامپ برای مستثنی کردن عراق از تحریم‌های ایران نقش قابل توجهی ایفا کرد، اما معلوم نیست که اکنون نیز قدرت چنین کاری را داشته باشد یا خیر. به‌علاوه، احتمال روی کار آمدن دولتی جدید در عراق تا آن زمان هم وجود دارد. بدین ترتیب، به‌نظر می‌رسد که ایران برای بازیابی نفوذ خود در عراق فرصت چندانی ندارد».
این نگرانی هنگامی تشدید می‌شود که در نظر گرفته شود ضدتظاهرات مقتدی صدر بر ضد مردم عراق نیز با شکست روبه‌رو شد و ماری که خامنه‌ای در آستین مردم عراق می‌خواست پرورش دهد، زودتر از موعد از لانه‌ ریاکاری‌اش بیرون کشیده و تماماً بی‌آبرو شد و متقابلا تظاهرات میلیونی مردم عراق در فردای تظاهرات صدر، آخرین رمق‌ها و امیدهای خامنه‌ای برای مهار اوضاع در عراق را از بین برد.
اکنون خامنه‌ای در حالی در باتلاق خود ساخته‌اش در عراق دست و پا می‌زند که مدیر صحنه‌اش را از دست داده، جایگزینی هم برای او ندارد، ضمن این‌که سرکردگان باندهای تروریستی دست‌نشانده وی از قبیل هادی عامری و قیس خزعلی و اکرم کعبی و دیگر مزدوران آخوندها نیز از وحشت گرفتار شدن به‌سرنوشت قاسم سلیمانی یا در ایران پناه گرفته‌اند یا به‌تمام و کمال مخفی شده‌اند و یارای کنترل دسته‌ها و باندهای جنایتکار خود را نیز از دست داده‌اند!
این در حالی است که مردم عراق و جوانان شورشی این کشور با مقاومتی پیوسته و رو به‌تزاید، گردنه‌های صعب‌العبور مبارزه رهایی‌بخش خویش را یکی یکی پشت سر می‌گذارند.

پیش بسوی قیام   سراسری ، ما بر اندازیم#  کانونهای شورشی در شهرهای ایران #  
اعتصاب واعتراض و تظاهرات#  سرنگونی رژیم  #  اتحادوهمبستگی  
   مرگ_بر_دیکتاتور   #IranRegimeChange  

مطالب ما را در   توئیتر @Bahar iran دنبال کنید