۱۳۹۸ بهمن ۱۸, جمعه

سخنرانی مریم رجوی در گرامیداشت شهیدان ۱۹بهمن۶۰ در موزه مقاومت اشرف۳روز 18 بهمن 98- جوشش خون شهیدان در قیامهای مردم ایران با جلوداری کانون‌های شورشی



سخنرانی مریم رجوی  در گرامیداشت شهیدان ۱۹بهمن۶۰ در موزه مقاومت اشرف۳روز 18 بهمن 98- جوشش خون شهیدان در قیامهای مردم ایران با جلوداری کانون‌های شورشی

برگرفته از سایت مریم رجوی 

در سالگرد عاشورای مجاهدین، سالروز شهادت اشرف رجوی و سردار موسی خیابانی در ۱۹ بهمن سال ۱۳۶۰، مراسمی در موزره مقاومت ایران در اشرف۳ برگزار شد. در این مراسم، مریم رجوی، با نثار شاخه‌های گل خاطره شهدای عاشورای مجاهدین را گرامی داشت.
 

مریم رجوی سپس طی سخنانی خطاب به مجاهدان حاضر در این مراسم گفت:
امروز برای بزرگداشت ۱۹ بهمن سال ۶۰ یعنی عاشورای مجاهدین در این‌جا هستیم. عجب صحنه‌یی! شهدای والامقام ۱۹ بهمن با تصاویر بسیار گویا و زنده، پرصلابت و سرفراز.
اما عجیب‌تر جوشش آن خون‌ها در این سالیان بوده که همواره یک رود خروشان از خون بهترین فرزندان مردم ایران خلق کرده و گواه روشنی است بر عزم مردم ایران و مجاهدین خلق ایران که تا ستم و استبداد وجود دارد و تا دیکتاتور و دیکتاتورها هستند، هرگز سکوت نمی‌کنند و از پا نمی‌نشینند. به مقاومت و مبارزه برمی‌خیزند و حماسه‌های تاریخی را یکی بعد از دیگری خلق می‌کنند.
حماسه‌هایی هم‌چون۳۰هزار شهید قتل‌عام سال۶۷ در آن طرف موزه
بیش از ۱۳۰۰شهید فروغ جاویدان در این طرف
و شهدایی هم چون اشرف و موسی و یاران آنها در روبهروی ما
و شهدای اشرف و لیبرتی
و بیش از ۱۵۰۰شهید در قیام آبان ۹۸.
راستی که عاشورای مجاهدین و فدیه بالای مسعود رجوی در آن روز یعنی اشرف شهیدان و سردار خیابانی، سرچشمه‌ رود خروشانی شد که تا امروز ادامه دارد.
مسعود رجوی در ۱۹ بهمن سال ۶۴ گفت، سلام بر تو ای اشرف و سلام بر تو ای موسی و سلام بر هر مجاهدی که امروز با شما و در رکاب شما خنده به لب به خاک و خون بیجان شد.
سلام بر تو ای سمبل و اشرف زنان ما،
سلام بر تو ای سردار ما، در حق شما باید گفت آنچه را در روز عاشورا و در زیارت عاشورا گفته شده.

 
بله داستان، داستان نسلی آغشته به خون است که دائما باید بپردازد. دائما بایستی فدا کند، پیوسته از عزیزانش دل بکند و پیوسته درس صبر و مقاومت بیاموزد، پیوسته پای حرف‌هایش بخوابد و تا انتهای مسیر پیش برود.
 
در شب حادثه، هنگام پخش فیلم پیکرهای پاک سردار شهید خلق موسی خیابانی و اشرف شهیدان و سایر همرزمان آن‌ها، چگونه سراسر ایران در شوک فرو رفت و سوگوار شد.
دشمن برای درهم کوبیدن روحیه زندانیان مجاهد، پیکرهای مطهر آن شهیدان را به زندان برد. و زندانیان مقاوم به قیمت شکنجه و حتی نثار جانشان در برابر پیکر اشرف و موسی ادای احترام کردند. هزاران درود بر آن افتخارآفرینان.

 
حالا این‌جا به تصاویر این شهدا در استانهای مختلف ایران نگاه کنید. سراسر استانهای ایران از خون این شهیدان، سرخ‌فام و عاصی و شورشی است.
من تا به‌حال هیچ‌گاه، این همه حماسه، این همه شهید و این همه فداکاری را یک جا در کنار هم ندیده بودم. در مورد خیلی از آنها شنیده و دیده بودم. چنین کار عظیم و شگفت‌انگیزی که شما انجام دادید و برپایی این موزه، خود یکی از آثار خون این شهدا و وظیفه‌یی است که بر دوش مجاهدین و جمع مجاهدین است.
به‌خصوص گردآوری اسناد، تصاویر، چهره‌ها، وصیت‌نامه‌ها و این صحنه‌های تاریخی، بازسازی صحنه‌هایی از زندان و شکنجه‌گاه و سلول‌های انفرادی و قفس‌ها. راستی که هر بیننده‌یی را به تحسین و شگفتی وامی‌دارد.

 
به تصاویری که اطراف ماست نگاه کنید. حتماً که خیلی از آنها برای بسیاری از شما آشناست.
از پیکر پاک سردار خیابانی که چگونه آرام و با صلابت آرمیده. همان تصویری که در ۱۹ بهمن سال ۶۰، عواطف مردم در سراسر ایران را برانگیخت.
از پیکر طاهره طلوع با خنجری در قلبش که از درختی در چارزبر آویزان است.
از پیکر حیدر و سعید و رشید و سایر مجاهدین که در درمانگاه اشرف با تیرخلاص مزدوران مالکی و خامنه‌ای به‌شهادت رسیدند.
تا چهره خونین زهره قائمی در حالی‌که ژیلا طلوع به قصد حفاظت، او را در آغوش گرفته، اما دشمن پلید، سر آنها را هدف گلوله قرار داد و متلاشی کرد.
تا صحنه‌های قیام آبان ۹۸، با بیش از ۱۵۰۰شهید؛ دختران و پسران عزیزم در سنین ۱۵ و ۱۶سالگی که شهادت آنها شهادت فاطمه مصباح ۱۳ساله و سایر نوجوانان شهید در سال ۶۰ را تداعی می‌کند.

 
بله، این‌جا جلوه‌ها و صحنه‌های عاشورای مجاهدین و یا خلق‌شده از عاشورای اشرف و موسی است؛ از ۱۹ بهمن ۶۰، از ۱۲۰هزار شهید راه آزادی تا همین امروز.
هر بار دیدن این صحنه‌ها، یک دنیا تعهد برای هر ناظر و بیننده‌یی ایجاد می‌کند و به‌قول اشرف شهیدان، جهان خبردار نشد که بر مردم ما چه گذشت!
با بازسازی این صحنه‌ها شما هر بیننده‌یی را منقلب می‌کنید. هر کس که به این‌جا پا گذاشته، تبدیل به انسان دیگری شده با عزمی صدچندان متفاوت برای پیمودن راه و مسیر آزادی و‌ آرمان ارزش‌های انسانی.
واقعا چه سرفرازانی، چه مبارزانی و چه پیام گویایی.

 
به‌رغم درد و اندوه بسیار، پیام آنها برای ما و کانون‌های شورشی و جوانان شورشگر این است: نبرد و مبارزه و مقاومت به هر قیمت با پرچم هیهات.
تعهد به آزادی و وفای به سوگند، تا آخرین نفس با الگوی سوگند ابوالفضل العباس و برافراشتن پرچم ارزش‌های توحید ناب محمدی تا آخرین قطره خون.
این تعهد ماست در پیمودن راه و آرمان مسعود یعنی راه و آرمان آزادی ایران و ایرانی.

 
آری خوشا به این شهدا از اشرف و موسی تا تک‌تک شهدای ۱۹ بهمن تا تمامی شهدایی که ما این‌جا آنها را یکی یکی می‌بینیم.
همه آنها در اوج سرفرازی، در اوج رشادت و جنگاوری، به تعهدشان با خدا و خلق و مسعود رجوی وفا کردند.
این آرزوی هر مجاهد خلقی است که به سوگند و تعهد خود وفا کند.

 
برای تجدید عهد با راه و آرمانی که آن شهیدان، با نثار جان و خون سرخشان، پیروزی آن را تضمین کردند، نام آنها را یکایک می‌خوانیم و بر تعهد مان برای آزادی پامی‌فشاریم.
شهید اشرف، اشرف شهیدان - موسی خیابانی- آذر رضایی- محمد مقدم- مهشید فرزانه سا- مهناز کلانتری- ثریا سنماری- طه میرصادقی- خسرو رحیمی- محمد معینی- کاظم مرتضوی- فاطمه نجاریان- تهمینه رحیمی نژاد- حسن پورقاضی- شاهرخ شمیم- حسن بخشافر- سعید سعیدپور- عباسعلی جابرزاده- ناهید رافتی- حسن مهدوی.
درود بر شهدای عاشورای مجاهدین.

 
در این‌جا هم‌چنین تصاویر شهدای هر کدام از استانهای ایران گاه با قطعاتی از وصیت‌نامه‌هایشان دیده می‌شود. دلم می‌خواست که یکایک آنها را نام ببرم و حاضرهای شما را برای پاسخ به این خونهای پاک بشنوم. زیرا این خون‌ها در این ۳۸سال، زمینی بارور برای اعتراض، برای شورش و برای قیام و مقاومت به هر قیمت در برابر استبداد مذهبی ایجاد کرده است.
 
پس به همه آنها به‌طور دستجمعی درود می‌فرستیم و عهد می‌کنیم که اجازه ندهیم حتی قطره‌یی از این خون‌ها بی‌جواب بماند. باید که این خون‌ها در رنج و درد مردم ایران و اعتراض و خروش برآمده از دردها و رنج‌های آنها خود را شکوفا کند و بی‌تردید در قیام‌ها و اعتراضات مردم ما با جلوداری کانون‌های شورشی و با پشتیبانی و پیشتازی مجاهدین خلق ایران به نتیجه خواهد رسید.
مریم رجوی - گرامی‌داشت شهیدان ۱۹بهمن۶۰در موزه مقاومت – اشرف۳
مریم رجوی - گرامی‌داشت شهیدان ۱۹ بهمن ۶۰ در موزه مقاومت – اشرف۳

پیش بسوی قیام   سراسری ، ما بر اندازیم#  کانونهای شورشی در شهرهای ایران #  
اعتصاب واعتراض و تظاهرات#  سرنگونی رژیم  #  اتحادوهمبستگی  
   مرگ_بر_دیکتاتور   #IranRegimeChange  

مطالب ما را در   توئیتر @Bahar iran دنبال کنید