۱۳۹۸ بهمن ۲۸, دوشنبه

مروری بر رسانه‌های حکومتی - دوشنبه۲۸بهمن۹۸


مروری بر رسانه‌های حکومتی - دوشنبه۲۸بهمن۹۸



همان‌طور که در جریان خبرها شنیده ‌اید روز گذشته آخوند روحانی به صحنه آمد و از تمام ادعاهایی که در مورد نمایشی بودن انتخابات کرده بود عقب‌نشینی کرد و بار دیگر با التماس و درخواست از نیروهای نظام خواست پای صندوق های نمایش انتخابات بیایند، روحانی هم‌چنین حرفهای قبلی‌اش بر سر سقوط هواپیمای اوکراینی را تکرار کرد و بر ادعاهای نظام آخوندی بر سر آمار شهدای قیام هم تأکید کرد. البته مطالب دیگری را هم گفت ولی از آنجا که این موضوعات در روزنامه‌های حکومتی از جمله بحران‌هایی بود که به آن می‌پرداختند می‌خواهیم ببینیم واکنش امروز روزنامه‌های رژیم به اظهارات روز قبلی روحانی چیست؟
روزنامه‌های باند خامنه‌ای فاتحانه غلط کردم گویی روحانی و عقب‌نشینی‌اش از نمایشی بودن انتخابات را تیتر کرده‌اند و روزنامه‌های هم‌سو با خودش بیشتر «دوبار خواستم استعفا بدهم» را برجسته کرده‌اند. اما برخی روزنامه‌های هم‌سو با روحانی رویکرد او را زیر ضرب گرفته و نوعی پشت کردن به کسانی که به او اعتماد کرده‌اند تفسیر کرده‌اند. روزنامه آرمان نوشته هم این‌که روحانی تمکین کرده به شرایط تحمیلی خامنه‌ای و پذیرفتن سهم ناچیز باندی در مجلس بعدی ارتجاع و هم این‌که ادعا کرده آمریکا را پای میز مذاکره می‌آورد هر دو با منطق معمول سیاسی قابل توجیه نیست فقط با این قابل فهمه که هم خبرهای خاصی از درون حاکمیت دارد و هم امیدواریهایی برای بقای سیاسی خود در نظام بعد از اتمام دوره ریاست جمهوری. هم باندیهای روحانی خیلی گزیده از دو روییهای او اذعان کرده‌اند روحانی می‌داند منفور مردم است. و جالب این جاست به‌رغم تعریف و تمجیدهای روحانی از نمایش انتخابات رژیم روزنامه‌های حکومتی به ورشکستگی این نمایش و نفرت مردم از آن اذعان کرده‌اند.
جوان: علی شکوری‌راد،: «متأسفانه به‌دلیل مسائلی که در کشور پیش آمده به‌ویژه حوادث آبان ماه، سرخوردگی بزرگی در جامعه شکل گرفته است و این مسأله موجب شده تا بخش زیادی از مردم نسبت به انتخابات بی‌اعتنا شوند».
سیاست روز: در ماجرای عدم توافق و تفاهم در دو جریان سیاسی کشور، تفاوتی میان آن دو وجود ندارد، حال یکی از آنها پررنگتر و دیگری کمرنگتر در این داستان جلوه‌گر شده است... حال که جریانهای سیاسی کشور برای دست یافتن به قدرت نمی‌توانند ائتلاف و توافق میان خود را شکل دهند چگونه می‌خواهند کشور را اداره کنند؟
مستقل: انتقاد دیگر به‌عملکرد مهندسان صفر تا صد انتخابات این است که با این دقت و موشکافی‌های وسواس‌گونه‌ای که دارند چرا دوسیه‌های این افراد را دیده، ولی ندیده انگاشتند؟ چطور نظارت استصوابی بر روی این سیرکی که به‌نام تبلیغات به راه افتاده، نظارتی نداشته است؟
... این بار علاوه‌بر از بین رفتن اعتبار سیاسی، اعتبار اخلاقی هم به‌واسطه چنین تبلیغاتی از بین رفته است.
موضوع مذاکره جویی باند روحانی به‌دنبال اظهارات ظریف در مونیخ و مذاکره جویی‌هایش با آمریکا و عربستان حملات تندی را روزنامه‌های باند رقیب به او کرده‌اند. موضوع بحران دستمزد کارگران در سال آتی و ورشکستگی اقتصادی نظام و سایر بحرانهای اجتماعی مهم‌ترین مطالب روزنامه‌های امروز هستند.
کیهان: بدون تردید نفس مذاکره یک امر ناپسند نیست، اما آنچه که امروز از مذاکره مذموم شناخته می‌شود، مذاکره با دشمن قدار و پیمان‌شکنی است که همواره به‌دنبال تحمیل زیاده‌خواهی خود به طرف مقابل و درصدد باج‌گیری است. ما در توافق برجام کشف کردیم که آمریکایی‌ها فقط به‌دنبال امتیاز گرفتن هستند و ذره‌یی امتیاز نمی‌دهند، نه‌تنها امتیاز نمی‌دهند بلکه بر تحریم‌های گذشته نیز می‌افزایند. این‌که واژه « مقاومت» را در کنار واژه مذاکره قرار دهیم، «قیاس مع‌الفارق» است و بر آن هیچ منطقی استوار نیست.
جوان: «من هنوز همان وزیر امور خارجه‌ای هستم که با جان کری به روشی قابل احترام رفتار کردم... مقصر بحران میان نظام و آمریکا، ترامپ است.» این بخشی از سخنان محمد جواد ظریف، است... در واقع، کنشگری آمریکا در عرصه روابط بین‌المللی بر اساس «مجموعه محاسباتی است که از رویه و رویکرد‌های طرف مقابل» به دست می‌آورد و رفتار خاکستری ایران در برابر رفتار‌های آمریکا طی شش سال اخیر آنها به یقین رسیده‌اند که طرف ایرانی اساساً اراده‌ای برای پاسخ دهی به رفتار‌های ضدایرانی نداشته و غروب دشمنی‌ها را تا پایان دولت دونالد ترامپ ارزیابی کرده‌اند!
جهان صنعت:‌ رأی‌گیری در خصوص وضعیت ایران قرار است در پایان این هفته و با حضور جمعی از کشورهای عضو کارگروه ویژه اقدام مالی انجام شود. با این حال مقامات داخلی تمایلی برای تصویب لوایح باقیمانده از خود نشان نداده‌اند. این موضوع احتمال بازگشت ایران به لیست سیاه FATF را تقویت می‌کند و آخرین تلاش‌ها برای برقراری روابط بانکی با جهان را به بن‌بست می‌کشاند.
همشهری: سخنگوی صنعت برق در حالی از اعمال خاموشی‌های اضطراری در کشور از امروز خبر داده که بسیاری از شهروندان تعدادی از شهرها از جمله تهران و تبریز در شبکه‌های اجتماعی از قطعی چند ساعته برق در منازل و محل کار خود خبر داده‌اند و نسبت به این موضوع اعتراض کرده‌اند. آنها می‌گویند قطعی برق در زمستان موضوعی است که در کشور تازگی دارد و این خاموشی‌ها روند زندگی روزمره را مختل خواهد کرد.
وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی با اشاره به بودجه دولت در سال ۹۸گفت: وقتی دولت بودجه‌ را تقدیم مجلس کرد رقم آن ۴۷۰هزار میلیارد تومان بود، در مرحله اول این بودجه به ۴۰۷هزار میلیارد تومان کاهش یافت و در مرحله دوم به ۳۸۰هزار میلیارد تومان و امروز ۳۰۱هزار میلیارد تومان شده است، به عبارتی بودجه مالی دولتی در یک سال ۱۷۰هزار میلیارد تومان قابلیت عمل ندارد و طبیعی است با این شرایط تکانه‌های فوق‌العاده‌ای بر نظام اقتصادی کشور ایجاد شود.


پیش بسوی قیام   سراسری ، ما بر اندازیم#  کانونهای شورشی در شهرهای ایران #  
اعتصاب واعتراض و تظاهرات#  سرنگونی رژیم  #  اتحادوهمبستگی  
   مرگ_بر_دیکتاتور   #IranRegimeChange  

مطالب ما را در   توئیتر @Bahar iran دنبال کنید