۱۳۹۸ اسفند ۱, پنجشنبه

عرب نیوز : ایران یک سر بار برای روسیه متحد خود در سوریه شده است.



عرب نیوز : ایران یک سر بار برای روسیه متحد خود در سوریه شده است.
نویسنده: عبدالرحمن الراشد

اگر اسرائیل به بمباران مواضع ایرانی در سوریه ادامه بدهد، ایران سرانجام این کشور ضعیف و ویران شده را ترک خواهد کرد و به شبه اشغال این هفته خود خاتمه خواهد داد.
نیروهای ایرانی و شبه نظامیان به حملات اسرائیل پاسخ نمی دهند، و روسیه متحد اصلی شان اعتراضاتی را فقط در بیانیه هایی از طریق رسانه ها ابراز کرده که در آن مراتب ناخشنودی خود را به اطلاع رسانده است.
مسکو گفته است، این یک خطر فزاینده توسط اسراییل علیه شهروندان دمشق و حومه آن است، و این که حملات تل آویو تقریبا باعث سقوط یک هواپیمای غیر نظامی ایرانی شده است.
نفتالی بنت، وزیر دفاع جدید اسراییل گفت، ” ما از اقدام پیشگیرانه به اقدام تهاجمی پیش خواهیم رفت – تنها راه حلی است که اخراج ایران از سوریه را برای ما تضمین می کند. ما به ایرانی ها هشدار می دهیم، ما سوریه را به ویتنام ایران تبدیل خواهیم کرد، و  جاری شدن خون شما تا خارج شدن آخرین سرباز ایرانی در سرزمین سوریه ادامه خواهد داشت “...
با این وجود ایران بدون خون دادن بیشتر سوریه را ترک نخواهد کرد، و خروج آن فرآیند یافتن راه حل برای بحران سوریه را تسهیل خواهد نمود.
برای دمشق و روسیه، نقش ایران به پایان رسیده است – ایران به جنگ کمک مالی نموده و رژیم [اسد] را از فروپاشی مطلق حفاظت نمود، اما اکنون ایران برای متحدانش به یک سر بار تبدیل شده است.
تفاوت بین حضور روسیه و ایران در سوریه این است که اولی می خواهد دمشق بخشی از حضور آن در منطقه باشد، در حالی که بعدی [ایران .م] اهداف گسترده تری در نظر دارد که می خواهد سوریه را به یک لبنان دیگر، یک کشور اقماری و سکوی نظامی علیه اسرائیل تبدیل کند، علاوه بر استفاده ی آن، می خواهد حضور خود در عراق را برگرفته از نفوذش در تضادهای منطقه تضمین کند...




پیش بسوی قیام   سراسری ، ما بر اندازیم#  کانونهای شورشی در شهرهای ایران #  
اعتصاب واعتراض و تظاهرات#  سرنگونی رژیم  #  اتحادوهمبستگی  
   مرگ_بر_دیکتاتور   #IranRegimeChange  

مطالب ما را در   توئیتر @Bahar iran دنبال کنید
بر اندازیم

#رای_من_سرنگونی

#سال_سرنگونی
 #قیام_تا_پیروزی
 #مجاهدین_خلق
#درود_بر_کانونهای_دلاور_شورشی
 #من_یک_شورشی_هستم