۱۳۹۸ اسفند ۶, سه‌شنبه

سایت سازمان مجاهدین خلق ایران - سخن روز : کرونا؛‌ فاجعه ملی، ناشی از پنهان‌کاری مجرمانه



سایت سازمان مجاهدین خلق ایران - سخن روز : کرونا؛‌ فاجعه ملی، ناشی از پنهان‌کاری مجرمانه


هر روز که می‌گذرد، ابعاد فاجعه‌بار گستردگی کرونا در کشور بیشتر بارز می‌شود، کرونا اکنون دیگر از صورت یک بحران عادی خارج شده و ابعاد یک فاجعهٔ ملی پیدا کرده است. رژیم نیز از خشم انفجاری مردم از پنهان‌کاری حکومتی به‌وحشت افتاده است. روز ۵اسفند بحران کرونا در جلسهٔ هیأت دولت مورد بحث و بررسی قرار گرفت. در همین روز یک نشست خبری توسط ربیعی، سخنگوی دولت آخوند روحانی و حریرچی، معاون وزارت بهداشت رژیم، برگزار شد که شبکهٔ خبر تلویزیون رژیم فقط نیمی از آن را پخش کرد. در این نشست خبری هر دو کارگزار رژیم تلاش می‌کردند اثبات کنند که در مورد کرونا دروغگویی و پرده‌پوشی صورت نگرفته است. یک خبرنگار رژیم گفت: «وزیر بهداشت ترکیه اعلام کرد ایران ۷۵۷نفر مبتلا به‌کرونا دارد. این دیر اعلام کردن به‌خاطر مسائل سیاسی و انتخابات بود یا این‌که موضوع دیگری در کار بوده؟».
استدلال حریرچی در نفی دروغگویی رژیم مضحک بود. او گفت: «ما سیاست صداقت! را انتخاب کرده‌ایم. اصولاً در شرایط فعلی سیاسی اجتماعی نمی‌توانیم دروغ بگوییم. امکان دروغ گفتن نداریم». منظور او از عدم امکان دروغگویی، درباره نفس وجود کروناست. اما در مورد ابعاد آن رژیم به‌شدت تلاش می‌کند آن را بپوشاند و بسیار کمتر از واقعیت بنمایاند. حریرچی هم‌چنین با اعتراف به‌ زبونی رژیم گفت: «همه می‌گویند خاک بر سرتان که ترکیه خبر شما را اعلام می‌کند!».

اعتراف تکان‌دهنده

احمد امیرآبادی فراهانی، نماینده رژیم در مجلس از قم، صبح دوشنبه آمار فوت‌شدگان بر اثر ابتلا به‌کرونا را ۵۰تن اعلام کرد. حریرچی، در واکنش گفت: اگر او ثابت کند که «افراد معرفی‌شده» دارای «پرونده پزشکی مشخص» بوده و بر اثر کرونا جان‌ باخته‌اند، من استعفا می‌دهم. امیرآبادی در پاسخ گفت: «اسامی ۴۰نفر از فوت‌شدگان ویروس کرونا را به‌معاون وزیر بهداشت داده‌ام و حالا باید منتظر استعفای وی باشیم».
از سوی دیگر مردم و منابع متعدد در قم می‌گویند آمار واقعی قربانیان کرونا تا دوشنبه‌شب بیش از ۷۰نفر است. از شهرهای مختلف از جمله کرج، تبریز، همدان، نیشابور، نجف‌آباد، کاشان، خرم‌آباد، کرمانشاه، اصفهان و شهرهای مختلف استان گیلان خبرهایی از فوت بیماران مبتلا به‌ کرونا دریافت شده است. آمار قربانیان ساعت‌به‌ساعت بالا می‌رود. صدها نفر هم در شهرهای مختلف بستری شده‌اند؛ آن هم در بیمارستانهایی که فاقد تجهیزات ضروری برای مقابله و مداوای این بیماری هستند.
به گفتهٔ رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد آمار مرگ و میر بالای کرونا در ایران به‌دلیل حضور ۷۰۰طلبهٔ چینی در حوزهٔ قم بود که زمینهٔ انتشار این بیماری را فراهم کرده است. گزارشها حاکی است که آخوندهای دانه‌درشت از قم فرار کرده و به‌ جاهای امن و خلوت پناه برده‌اند. یکی از آنها مقتدا صدر است که به‌ نجف رفته و مردم عراق از این بابت معترض هستند. در نجف هم یک مورد مشکوک به‌ کرونا مشاهده شده که مربوط به‌ طلبه‌ای است که از قم آمده است.

بازتاب جهانی بحران کرونا در ایران

بحران کرونا در ایران توجه رسانه‌ها و افکار عمومی جهان را جلب کرده است. چرا که ایران پس از چین دومین کشور کرونا‌زدهٔ جهان است. خبرگزاری آسوشیتدپرس، کشته شدن ۵۰نفر در قم را تکان‌دهنده خواند. روزنامهٔ فرانسوی لوموند وجه سیاسی این بحران را مورد توجه قرار داد و تحت عنوان «بحران اعتماد در ایران در برابر گسترش اپیدمی کرونا» نوشت: «پیرامون شمار مرگ‌ومیر، آشفتگی و سردرگمی کاملی وجود دارد، مردم در مورد صداقت و کفایت دولت ابراز تردید می‌کنند... سوء‌مدیریت آشکار این بحران از سوی رژیمی که طی ماههای گذشته بخش بزرگی از اعتبار خود نزد مردم را از دست داده، از هم‌اکنون عامل یک بحران جدید اعتماد در کشور است».

فراخوان مقاومت ایران به‌ مجامع جهانی

آنچه که رژیم را بیش‌از‌پیش هراسان کرده خشم و بی‌اعتمادی عمیق مردم نسبت به‌ هر آن چیزی است که رژیم در این‌باره می‌گوید. خانم مریم رجوی تأکید کرد: «رژیم درباره کرونا همان تجربه تلخ هواپیمای اوکراینی را تکرار می‌کند. فاجعه در ابعاد کلان و در سطح سراسری جریان دارد». رئیس‌جمهور برگزیدهٔ‌ مقاومت ایران گفت: «سازمان ملل و سازمان بهداشت جهانی و سازمانهای بین‌المللی طرفدار حقوق‌بشر باید رژیم را وادار کنند که تمام حقایق و آمار در مورد کرونا را برای حفظ جان و سلامت مردم ایران و سایر کشورهای جهان در اختیار افکار عمومی و ارگانهای بین‌المللی ذیربط بگذارد».
شایان ذکر است که سازمان بهداشت جهانی اعلام کرد گروهی از ناظران این سازمان روز سه‌شنبه ۶اسفند وارد تهران می‌شوند.
خانم رجوی هم‌چنین از هموطنان خواست در برابر رژیم به‌ اعتراض برخیزند و آن را وادار به‌ بیان حقیقت کنند. خانم رجوی از پزشکان و پرستاران و کارکنان بیمارستانها خواست «به‌خاطر حفظ جان و سلامت مردم ایران و برای خنثی کردن پنهان‌کاری رژیم، اطلاعات خود را سریعاً در اختیار افکار عمومی بگذارند».



پیش بسوی قیام   سراسری ، ما بر اندازیم#  کانونهای شورشی در شهرهای ایران #  
اعتصاب واعتراض و تظاهرات#  سرنگونی رژیم  #  اتحادوهمبستگی  
   مرگ_بر_دیکتاتور   #IranRegimeChange  

مطالب ما را در   توئیتر @Bahar iran دنبال کنید
بر اندازیم


#ایران #کروناویروس
#coronavirus
#Iran


#سال_سرنگونی


 #قیام_تا_پیروزی


 #مجاهدین_خلق


#درود_بر_کانونهای_شورشی


 #من_یک_شورشی_هستم