۱۳۹۸ بهمن ۲۳, چهارشنبه

کارنامه صدور تروریسم و ارتجاع رژیم ایران، گسترش شبه‌نظامیان در ۶پایتخت عربی - گزارشی از الحره



کارنامه صدور تروریسم و ارتجاع رژیم ایران، گسترش شبه‌نظامیان در ۶پایتخت عربی - گزارشی از الحره



الحره در گزارشی از کارنامه صدور تروریسم و ارتجاع رژیم ایران بعد از به قدرت رسیدن و سیاست توسعه طلبانه در منطقه و تشکیل گروههای شبه نظامی در ۶پایتخت عربی و اسلامی نوشت: خمینی بعنوان موسس این ایدئولوژی اصرار به ایجاد گروههای مسلح شبه نظامی موسوم به مقاومت و اعزام آنها به جبهه‌های جنگی بی‌انتها داشت.

گزیده‌ای از این گزارش:
صدور ارتجاع توسط رژیم ایران بعد از این‌که سران این رژیم در سال ۲۰۱۴ اعلام کردند که بر ۴پایتخت عربی مسلط شده‌اند و آنرا یک دستاورد توصیف کردند دیگر یک راز مخفی نیست. این پایتخت‌ها عبارت هستند از بغداد، بیروت، صنعا و دمشق.

شبه‌نظامیان وابسته به رژیم ایران در ۶پایتخت عربی و اسلامی گسترش پیدا کرده و خط رژیم ایران را در آن کشورها پیش میبرند.


عراق
بعد از عقب‌نشینی نیروهای آمریکایی از عراق در سال ۲۰۱۳، رژیم ایران به‌سرعت به تأسیس گروه‌هایی از شبه‌نظامیان مسلح و تعیین مزدوران عراقی که وفاداری کامل خود را به خامنه‌ای اعلام کرده باشند بعنوان سرکردگان این گروهها اقدام کرد.
"حشدالشعبی" به‌رغم این‌که یک نیروی نظامی عراقی است که تحت فرمان وزارت دفاع عراق محسوب می‌شود، ولی قدرتمندترین تشکیلات نظامی وابسته به رژیم ایران هستند که با فرمان خامنه‌ای فعالیت می‌کنند.
مهمترین گروههای شبه نظامی عراقی وابسته به رژیم ایران عبارتند از: "سرایا السلام" بال نظامی جریان صدر، " شبه نظامیان بدر" به سرکردگی هادی العامری، کتائب حزب‌الله عراق، " موسوم تیپ ابوالفصل عباس به‌ریاست اوس خفاجی و "عصائب اهل الحق" به فرماندهی قیس الخزعلی و "حزب‌الله النجباء" برهبری اکرم الکعبی.
همه آنها شبه‌نظامیانی هستند که توسط رژیم ایران در جنگ سوریه و عراق مورد استفاده قرار گرفتند.


لبنان
در سال ۲۰۰۸ حزب‌الله سلاح هایش را که در بیروت پایتخت لبنان ذخیره شده بود بعد از بروز یک اختلاف سیاسی در رابطه با شبکه ارتباطاتی خاص این حزب، استفاده کرد تا بدین ترتیب مرحله‌ای جدید از دیکته کردن نقطه نظرات رژیم ایران در سیاست داخلی لبنان را ایجاد نماید. حزب‌الله از حضور رژیم سوریه که بعد از جنگ داخلی لبنان دارای نفوذ قدرتمندی در لبنان بود استفاده کرد، امری که به سوریه و حزب‌الله اجازه داد تا معابری برای رژیم ایران به داخل لبنان ایجاد نمایند و این اقدام را به بهانه حمله اسراییل به خاک لبنان در سال 1982انجام داد و از آنزمان رژیم ایران یک فرصت طلایی برای گسترش نفوذ در لبنان از طریق تجهیز "حزب‌الله" به کامل ترین شکل خود به‌عنوان بزرگترین گروه شبه‌نظامی مسلح و قدرت سیاسی خودش در لبنان پیدا کرد.
 به رغم تحریمهای آمریکا بر رژیم ایران، ولی رژیم آخوندی کماکان به  تامین مالی سالانه حزب‌الله ادامه داده است.  آخرین مورد آن بر اساس آنچه که وزارت خزانه‌داری آمریکا در سال ۲۰۱۸ افشا کرد رساندن ۶۳میلیون دلار به حزب‌الله از طریق شبکه قاچاق بین‌المللی بود.

حزب‌الله، علاوه بر نقشهای اساسی که در جنگ در سوریه، عراق، یمن، بحرین و کویت بنا بر فرامین و دستورات مستقیم خامنه‌ای برعهده‌ دارد، کنترل سیاسی و نظامی خود را بر ارگانهای حکومت در لبنان اعمال می‌کند.


یمن
تسلط حوثی‌ها بر صنعا پایتخت یمن از اهرم اصلی باجگیری رژیم ایران در سیاست جنگ افروزانه این رژیم و از موضع صدور تروریسم صنعا به چهارمین پایتخت عربی تبدیل شد که بعد از بیروت، دمشق و بغداد تحت قیمومیت ایران قرار گرفت.
رابطه بین حوثی‌ها و رژیم ایران به سال 1994برمی‌گردد وقتیکه بدرالدین الحوثی رهبر شبه‌نظامیان موسوم به "انصار الله" و پسرش حسین به ایران رفتند، و پسرش به یمن برگشت تا تورهای دانشجویی جمعی دهها نفره از هوادارانش را به ایران جایی که پدرش به بهانه تحصیل در آنجا مستقر بود، ترتیب بدهد و این چیزی بود که ایران برای صدور بنیادگرایی به یمن آرزوی آنرا داشت.
از سال 2011 رژیم ایران در حمایت مالی، دیپلماتیک، تبلیغاتی و نظامی از حوثی‌ها با دهها کشتی حامل پهپاد و موشک‌های بالستیک کم نگذاشت و این پشتیبانی به‌دنبال حملات ائتلاف عربی مورد حمایت عربستان افزایش یافت. تسلط گروه "انصار الله " حوثی‌ها بر صنعا از بزرگترین علائم نفوذ ایران در خاورمیانه محسوب می‌شود.

سوریه
رژیم ایران از سال ۲۰۱۱ در جنگ سوریه شرکت داشت ولی نفوذ این کشور به مرور زمان و با اعزام دهها گروه نظامی داخلی و خارجی از عراق، لبنان، پاکستان و افغانستان افزایش یافت و بر اساس برآورده‌ها مجموع شبه‌نظامیان رژیم ایران در سوریه حداقل به 60هزار نفر بالغ می‌شود.
اغلب شبه‌نظامیان ایرانی در سوریه در منطقه "السیده زینب" "القُصیر" حمص و مناطق مجاور فرودگاه بین‌المللی دمشق متمرکز هستند.
علاوه بر شبه‌نظامیان حزب‌الله لبنان، رژیم ایران از "کتائب امام علی" از گروه‌های تشکیل دهنده حشدالشعبی عراق برای جنگیدن در کنار نیروهای رژیم اسد استفاده می‌کند.
تهران هم‌چنین شبه‌نظامیان "النجباء" و "سید الشهدا" و "حرکة الابدال " را که همه آنها شبه‌نظامیان وابسته به رژیم هستند که زیر نظر سپاه قدس در عراق و سوریه می‌جنگند بکار می‌گیرد و گزارشات بیانگر این است که مجموع رزمندگان هر یک از آنها بالغ بر 1500نفر است.
شبه‌نظامیان موسوم به "تیپ ابوالفضل العباس" شامل ۷۰۰۰نفر و شبه‌نظامیان موسوم به " تیپ امام حسین" شامل ۱۰۰۰نفر برآورد می‌شود، دارای بیشترین آمار نیرویی مستقر در سوریه هستند. 

افغانستان
به‌رغم گسترش مذهب سنی در بین اغلب افغانیها ولی رژیم ایران روی افغانستان نیز به‌عنوان محل جدیدی برای صدور ارتجاع از طریق شیعیان افغانستان حساب می‌کند.
این امر توسط شبه‌نظامیان تیپ موسوم به فاطمیون که شبه‌نظامیان افغانی شیعه‌ای هستند که در سال ۲۰۱۴ توسط رضا توسلی معروف به ابو حامد و با هدف اصلی حمایت از رژیم اسد تأسیس شد، انجام می‌شود.
این گروه توسط سپاه پاسداران آموزش و تأمین مالی می‌شود و گزارشات حاکی از آن است که شبه نظامیان افغانی ۵۰۰دلار از ایران پول می‌گیرند.
تعداد این شبه‌نظامیان حدود ۳هزار نفر برآورد می‌شود ولی منابع رژیم ایران ادعا می‌کنند که تعداد آنها به ۱۴هزار نفر می‌رسد.

پاکستان
مشابه تجریه افغانستان، رژیم ایران شبه‌نظامیان تیپ موسوم به زینبیون را که از پاکستانیهای شیعه هستند تشکیل داد.  این گروه نیروهایش را از پاکستانیهای شیعه‌ای که در ایران زندگی می‌کنند و شیعیان الهزاره که در پاکستان زندگی می‌کنند و شیعیان پاراچنار (شهری در شمال غرب پاکستان) و خیبر بختونخوا (یکی از ایالتهای پاکستان که مرکز آن پیشاور است) عضوگیری می‌شوند.
تیپ زینبیون توسط سپاه پاسداران تشکیل و توسط سپاه به آنها آموزش داده میشود و زیر نظر سپاه پاسداران فعالیت می‌کنند.

پیش بسوی قیام   سراسری ، ما بر اندازیم#  کانونهای شورشی در شهرهای ایران #  
اعتصاب واعتراض و تظاهرات#  سرنگونی رژیم  #  اتحادوهمبستگی  
   مرگ_بر_دیکتاتور   #IranRegimeChange  

مطالب ما را در   توئیتر @Bahar iran دنبال کنید