۱۳۹۸ اسفند ۱۰, شنبه

مروری بر رسانه‌های حکومتی - شنبه ۱۰اسفند۹۸


مروری بر رسانه‌های حکومتی - شنبه ۱۰اسفند۹۸


روزنامه‌های باند ولی‌فقیه برای سرپوش گذاشتن بر نکردهٔ رژیم در اقدام به مهار این بیماری در همان بدو شروع در شهر قم، شروع به افسانه سرایی کرده و این را توطئه استکبار جهانی و اقدام علیه نظام آخوندی توصیف کرده‌اند. طبق سناریوهای آخوند‌ساخته معاندین نظام هم در این توطئه دست داشته‌اند. اما ابعاد فاجعه و خشم انفجاری جامعه به قدری بالا ست که برخی محافل داخل نظام و حتی روزنامه ارگان دولت روحانی ناگزیر به بی‌عملی نظام و تهدید قیام به بیانهای مختلف اذعان کرده‌اند.
ابتکار: هر صبح که ملت چشم باز می‌کنند یا فاجعه‌ ای رخ داده یا فاجعه در حالِ رخ دادن است! ما گرفتار چرخه‌ای شده‌ایم که هر دم بحران می‌زاید... انگار پای حکمرانی‌مان حسابی لنگ شده و از هیچ سنگی هم سالم نمی‌گذرد... به نظر تان کارنامه چه کسی یا چه گروهی در این میان قابل دفاع است و پای کداممان گیر نیست؟...سبک حکمرانیِ ما، دیگر پاسخگوی نیازهای امروزِ ما نیست. ما نیاز داریم در هر دوی آن، تجدیدنظرِ جدی بکنیم... خشم و شورش در هستی، نتیجه تعویق در این تصمیمات است.
ایران: مجمع محققان حوزهٔ قم در بیانیه‌یی درباره قرار گرفتن نام نظام در لیست سیاه «اف.ای.تی.اف» تأکید کرده که حاکمیت، آب رفته را به جوی برگرداند. به‌نوشته این بیانیه، بدون تردید مسئولیت عواقب شوم این بی‌توجهی در مورد این لوایح متوجه مجمع تشخیص مصلحت است؛ و سکوت مقام‌های بالاتری که در مجمع تأثیرگذار بودند و می‌توانستند مجمع را به پذیرش خواست ملت توصیه کنند چیزی از مسئولیت‌شان کم نمی‌کند و باید همگی به ملت پاسخگو باشند. تشدید محرومیت اقتصادی ملت به دست حاکمیت قابل اغماض نیست و به افزایش نارضایتی و شکاف بین ملت و حاکمیت و از بین رفتن اعتماد به متولیان و کاهش تحمل مردم می‌انجامد و ممکن است تبعات ناگواری برای هر دو داشته باشد.

 فضای اعتراف به نکرده‌های دولت و اذعان به کمبودها و اجحاف به کادرهای درمانی که بدون تجهیزات به‌حال خود رها شده و فقط با تشکر درمانی ولی‌فقیه ارتجاع آن هم از داخل قرنطینهٔ بیت، در روزنامه‌های هم‌سو با خودش هم، صدای کارگزاران نظام را درآورده است. در کنار آن دیده می‌شود که در روزنامه‌های هم‌سو با باند روحانی به ابعاد لاپوشانی فاجعه اذعان کرده‌اند.
رسالت: محمد شریفی مقدم، دبیرکل خانه پرستار: در خصوص آمار پرستاران مبتلا نمی‌توانیم رقمی را اعلام کنیم. آمارها کاملاً امنیتی هستند و به کسی ارائه نمی‌شود، حتی شاید رئیس بیمارستان هم آمار بیماران کرونا را نداشته باشد و به فرض اگر بیمار کرونایی مراجعه کند، حتی به سوپروایزر بیمارستان هم این آمار ارائه نمی‌شود و کانال خاصی وجود دارد و کسی جز مسئولان وزارت بهداشت از آن مطلع نیست.»
اعتماد: علی شکوری راد: تعداد واقعی مبتلایان به کرونا: این آمار وجود ندارد.
تعداد کسانی‌ که با نشانه‌های بیماری کرونا در مراکز بیمارستانی اعلام شده بستری شده‌اند: این آمار وجود دارد ولی اعلام نشده است.
تعداد کسانی‌ که در مراکز درمانی معاینه شده‌اند و به آنها توصیه شده است که در خانه قرنطینه باشند: این موارد مشخص است اما ممکن است آمار آن استخراج نشده باشد.
تعداد کسانی‌ که تاکنون تست کرونا برای آنها انجام شده‌ است: این آمار موجود اما اعلام نشده است.
تعداد بیمارانی که با ظن قوی نسبت به ابتلا به کرونا فوت شده‌اند اما تست کرونا برای آنها انجام نشده است. این افراد با تشریفات تدفین بیماران کرونایی دفن شده‌اند: آمار موجود اعلام نشده است.
کسانی که تست کرونای آنها مثبت بوده و در حال حاضر بستری هستند: این آمار وجود دارد اما اعلام نشده است.
تعداد کسانی که با احتمال کرونا بستری شده‌اند ولی تست کرونای آنها منفی بوده است: اعلام نشده است.
تعداد مبتلایانی که سابقه سفر به مناطق آلوده و یا تماس با فرد مبتلا را در سابقه خود داشته‌اند: احتمالاً وجود دارد اما اعلام نشده است.
تعداد مبتلایان از کادر درمانی که به واسطه شغل خود مبتلا شده‌اند، به تفکیک نتیجه بیماری؛ بستری/ فوت/ بهبود: احتمالاً وجود دارد اما اعلام نشده است.

جام جم: با وجود تأیید خبر ابتلای جمعی از مسئولان به ویروس کرونا، بعضی از کاربران فضای مجازی این خبرها را چندان باور نمی‌کنند و معتقدند این افراد برای مطرح کردن خود یا فرار از مسؤولیت‌شان در قبال کنترل این بیماری، خبر ابتلای خود به کووید ــ ۱۹را اعلام می‌کنند. این کاربران هم‌چنین آمار رسمی اعلام شده درباره مبتلایان و قربانیان کرونا را نیز قبول ندارند

در روزنامه‌های باند مغلوب با یادآوری تحریم‌های جهانی و رفتن رژیم در لیست سیاه اف.ای تی اف، به نظام هشدار داده‌اند که در این شرایط هیچ گشایشی برای کارگران و اقشار ضعیف جامعه که اغلب به زیر خط فقر رانده شده‌اند نیست. بنابراین تنها راه برای نظام رفتن پای میز مذاکره است. روزنامه‌های باند مغلوب تحریم فراگیر نمایش انتخابات، و رکود اقتصادی ناشی از بحران کرونا را هم به باند غالب گوشزد کرده و هشدار داده‌اند نظام وقت زیادی ندارد.
روزنامهٔ ‌ حکومتی اقتصاد سرآمد: مذاکره با آمریکا تابو سیاسی: به موازات آثار و تبعات سوء اعمال تحریم‌های کاخ‌سفید و پیگیری سیاست فشار حداکثری، باید مسئولان از مجلس و دولت گرفته تا دیگر نهادها سهم خود را در شکل‌گیری شرایط کنونی و سختی هاو تلخیهای سال جاری با اقدامات و تصمیمات اشتباه خود بپذیرند؛ اقدامات و تصمیماتی که گاهی برای جامعه بسیار زیان آورتر از تحریم‌های آمریکا بوده است.
در سایه تداوم همین عملکرد فاصله بین جامعه و ملت با مسئولان عمیق و عمیق‌تر می‌شود که نمونه بارز آن به کاهش معنادار میزان مشارکت مردم در انتخابات دوم اسفند بود که هشدار جدی برای مشروعیت نظام است.
ستاره صبح: تأثیر منفی کرونا و قرار گرفتن در فهرست سیاه FATF بر اقتصاد ایران: در خصوص قرار گرفتن نام ایران در فهرست سیاه FATF باید اظهار تأسف کرد.
لوایح در مجلس تصویب شد ولی در شورای نگهبان و در مجمع تشخیص مصلحت افرادی این موضوع را برخلاف مصالح ملی دانستند. فاصله طبقاتی و عدم توزیع درآمد عادلانه و گسترش فقر حاصل همین رویکردهاست. ورود به فهرست سیاه به‌معنی روبه‌رو شدن با مشکلاتی بیشتر است. در کنار فشارهای تحریم آمریکا فشارهای اروپا نیز بیشتر و اقتصاد ما منزوی خواهد شد.


پیش بسوی قیام   سراسری ، ما بر اندازیم#  کانونهای شورشی در شهرهای ایران #  
اعتصاب واعتراض و تظاهرات#  سرنگونی رژیم  #  اتحادوهمبستگی  
   مرگ_بر_دیکتاتور   #IranRegimeChange  

مطالب ما را در   توئیتر @Bahar iran دنبال کنید
بر اندازیم
#ایران #کروناویروس
#coronavirus
#Iran
#سال_سرنگونی
 #قیام_تا_پیروزی
 #مجاهدین_خلق
#درود_بر_کانونهای_شورشی