۱۳۹۸ بهمن ۳۰, چهارشنبه

چرا در ایران، صندوق رای، راه حل نیست؟!- گفتگو با هادی روشن روان





چرا در ایران، صندوق رای، راه حل نیست؟!- گفتگو با هادی روشن روان 

چرا در ایران، صندوق رای، راه حل نیست؟!. در هر کشوری،‌تغییرات سیاسی، با انتخابات و رای مردم صورت میگیرد، اما در کشور ما ایران در حاکمیت آخوندی، از روز اول انتخابات، راه حل بوده؟ چرا مقاومت ایران، از ۳۰خرداد سال۶۰، تاکید کرد که راه حل تغییر بنیادی و سیاسی در ایران، انتخابات و صندوق رای نیست؟ و النهایه، راه حل معادله انقلاب در ایران چیست؟.برای بررسی این موضوع، با آقای هادی روشن روان، درگفتگویی باتلویزیون ایران آزاد به این سئوالات پاسخ میدهد.
هادی روشن روان: روحانی یک شیاد خیلی بزرگی است این حرفش یک نیمه پر لیوان دارد که درست است اساسی ترین چیزی که در تاریخ ایران هم بوده و در همه جا هم بوده این است که همه انقلابیون و همه آزادیخواهان همه دنبال این بودند که انتخابات آزاد پایه مشروعیت هر نظامی است از مشروطه تاکنون همواره انقلابیون دنبال این بودند که یک ایران آزاد بر اساس صندوق رای و انتخاب هر ایرانی بطور مساوی حاکمیت را تعیین کند در مقابل این اندیشه اندیشه های دیگری هم هست که یک سری آدم های بهر ترتیب منفعت جو می خواهند بگویند که ما نسبت به دیگران برتری داریم و می آیند حاکمیت این مردم را بدست می گیرند.
یک روز مثل سایه خدا می شود شاه و یک روز بنام ولی خدا میشود ولی فقیه و این آن چیزی که از مردم می گیرند حق انتخاب آزاد است. درست است اگر انتخابات آزاد بود نیازی به انقلاب نبود مردم انتخاب خودشان را می کردند حتی اگر اشتباه هم می کردند در انتخابات بعدی تصحیح میشد و آن چیزیکه ما همواره دنبال آن بودیم انتخاب آزاد بود. آنچیزی که هم از اول این انقلاب ما با آن درگیر بودیم همین آزادی و انتخاب آزاد بود.
برادر مسعود که در سی دی ۵۷آزاد شد چهار روز بعد که در دانشگاه تهران سخنرانی کرد اولین سخنرانیش آزادی بود و بر خلاف جوی که آنروز ایجاد شده بود و خمینی بنام جمهوری اسلامی به آن دامن می زد.
برادر مسعود جمهوری دمکراتیک را اعلام کردند. جمهوری که محتوای آن آزادی انتخاب باشد و تمام درگیری این مدت طولانی روی همین اساس بود و با خمینی درگیریمان از روز اول هم بر همین اساس بود و با این درگیری بود که از روز اول ما با خمینی درگیر شدیم. این قسمت شیادی روحانی است .
او قسمت دوم بحث را نمی گوید که کی آمد از روز اول انتخاب مردم را بست. همین روحانی مگر نبود که اولین نفر بود که خودش هم می گوید که رفت بعنوان نماینده ارتش در ارتش اعلام کرد که بی حجاب نمی تواند وارد ارتش بشود و بی حجاب ها را از ارتش بیرون کرد در حالیکه وقتیکه ما می گوییم انتخابات آزاد در حالیکه خواهران مجاهد ما به حجاب معتقد بودند انتخاب کسانی که حجاب را قبول نداشتند برسمیت می شناختند و حاضر بودند به همین خاطر در خیابان ها چوب وچماق بخورند و حجاب اجباری را دفع کنند یعنی انتخاب آزاد مهمترین ویژگی انسان و مهمترین ویژگی مجاهدین بوده و تمام درگیریهای ما از رفراندوم گرفته تا قانون اساسی تا اصل ولایت فقیه تا سی خرداد همه درگیریها به همین خاطر بود.

پرسش: تک و پاتک های بین باندهای رژیم چه پیامی دارد؟

کلیپ کنفرانس

پیش بسوی قیام   سراسری ، ما بر اندازیم#  کانونهای شورشی در شهرهای ایران #  
اعتصاب واعتراض و تظاهرات#  سرنگونی رژیم  #  اتحادوهمبستگی  
   مرگ_بر_دیکتاتور   #IranRegimeChange  

مطالب ما را در   توئیتر @Bahar iran دنبال کنید
بر اندازیم

#رای_من_سرنگونی
#سال_سرنگونی
 #قیام_تا_پیروزی
 #مجاهدین_خلق
#درود_بر_کانونهای_دلاور_شورشی
 #من_یک_شورشی_هستم