۱۳۹۸ بهمن ۲۰, یکشنبه

قیام در عراق - شروع تظاهرات بزرگ دانشجویان در بغداد و شهرهای دیگر - پس‌راندن ایادی مقتدی صدر از مطعم‌الترکی + عکس و فیلم




قیام در عراق - شروع تظاهرات بزرگ دانشجویان در بغداد و شهرهای دیگر - پس‌راندن ایادی مقتدی صدر از مطعم‌الترکی + عکس و فیلم


بصره - تظاهرات دانشجویان بصره در اعتراض به معرفی توفیق علاوی و جنایات شبه نظامیان وابسته به رژیم ایران
تظاهرات دانشجویان در بصره -۲۰بهمن۹۸
تظاهرات دانشجویان در بصره -۲۰بهمن۹۸
تظاهرات دانشجویان در بصره -۲۰بهمن۹۸
تظاهرات دانشجویان در بصره -۲۰بهمن۹۸
تظاهرات دانشجویان در بصره -۲۰بهمن۹۸
تظاهرات دانشجویان در بصره -۲۰بهمن۹۸

بغداد - تجمع و شروع راهپیمایی دانشجویان دانشگاه تکنولوژی


بابل - تظاهرات دانشجویان دانشگاهها و مدارس در منطقه زیر پل الثوره به سمت آموزش و پرورش-۲۰بهمن۹۸
المثنی - تظاهرات دانشجویان و دانش آموزان یکشنبه ۲۰بهمن۹۸- بدنبال فراخوان به تعطیلی و اعتصاب دانشگاهها توسط دانشجویان در سراسر عراق

بغداد - میدان تحریر و ساختمان مطعم الترکی (جبل احد) بدست انقلابیون عراق افتاد. این پیروزی پس از شکست توطئه‌های مقتدی صدر در عراق محقق شده است.
میدان تحریر بغداد - مطعم الترکی
میدان تحریر بغداد - مطعم الترکی
میدان تحریر بغداد - مطعم الترکی
میدان تحریر بغداد - مطعم الترکی
ناصریه - تظاهرات شبانه در ناصریه توسط قیام کنندگان علیه جنایات مزدوران رژیم ایران در نجف و شهرهای دیگر عراق

گزیده‌یی از خبرهای روز گذشته در عراق:
  • در پی شکست توطئه ایادی مقتدی صدر و دست‌نشاندگان رژیم آخوندی، قیام‌کنندگان عراقی در ساختمان مطعم ترکی یا کوه احد در میدان تحریر بغداد مستقر شدند.
  • قیام‌کنندگان عراقی جنایات مزدوران دستبوس و دست‌نشانده رژیم ولایت فقیه را محکوم کردند
  • کمیتهٔ برگزاری تظاهرات انقلاب اکتبر عراق:‌ مسئولیت حمله جنایتکارانه بزرگ در نجف اشرف علیه تظاهر کنندگان را متوجهٔ مقتدی صدر و شبه‌نظامیان عصائب و حزب‌الله می‌دانیم.
  • قیام‌کنندگان عراقی در شهرهای بغداد، بصره، کربلا، نجف، بابل، سماوه، دیوانیه و بابل با برگزاری تظاهرات، ضمن افشا و محکوم کردن جنایات مزدوران دستبوس و دست‌نشانده رژیم ولایت فقیه بر استمرار قیامها تا برکناری تمامیت دستگاه حکومتی دست‌نشانده و مزدور رژیم آخوندی تأکید کردند.
  • کمیته برگزار کننده تظاهرات انقلاب اکتبر عراق در بیانیه‌های خود تأکید کرد خواسته‌های تظاهر کنندگان در سرنگونی رژیم سهمیه‌ای فرقه‌یی و شبه‌نظامیان، یک راه‌حل واقعی است و این قیام تا باز پس‌گیری عراق ار اشغالگران ادامه می‌یابد.
  • این کمیته هم‌چنین اعلام کرد:‌ مسئولیت حمله جنایتکارانه بزرگ درنجف اشرف علیه تظاهر کنندگان را متوجه مقتدی صدر و شبه‌نظامیان سرایا سلام و عصائب و حزب‌الله وسرایا الخراسانی می‌داند.


قیام کنندگان در ذی‌قار علیه دخالتهای رژیم آخوندی و مزدوران او شعار دادند و تظاهرات کردند.


ناصریه ۰ الشطره - تظاهرات و شعار  علیه رژیم ایران


قیام کنندگان بابل دو ساعت به استاندار بابل مهلت دادند تا خواسته آنان را اجرا کند.




بیانیه کمیته برگزاری تظاهرات اکتبر عراق - نه به جلسه یا توافق با قاتلان تظاهرات‌کنندگان
کمیته برگزاری تظاهرات اکتبر در عراق در بیانیه ۱۹۱با عنوان (نه به جلسه یا توافق با قاتلان تظاهرات‌کنندگان) نوشت: کمیته برگزاری تظاهرات اعلام می‌کند که آنها هرگز در جلسه با قاتلان تظاهر کنندگان شرکت نخواهند کرد و این کمیته هر توافقی که به هر شکل با این افراد که نمایندگان تحصن کنندگان نیستند، صورت گیرد، را به‌رسمیت نمی‌شناسد، و کمیته سازمانده تظاهرات،ارتباطی با هر توافقی که صورت گرفته، ندارد.

نامه کمیته برگزاری تظاهرات اکتبر در عراق به دبیرکل سازمان ملل
کمیته برگزاری انقلاب اکتبر در عراق از آنتونیو گوترز خواستار دخالت فوری برای متوقف کردن قتل‌عامها در بغداد و شهرهای دیگر شد.
در بخشهایی از این نامه آمده است:
تظاهرات‌کنندگان صلجو در بغداد و شهرهای دیگر در معرض قتل‌عام هستند، در حال حاضر استفاده از سلاح بر علیه تظاهر کنندگان سیاست ثابت نیروهای حکومتی و شبه‌نظامیان مسلحِ وفادار به رژیم ایران در همدستی با دولت بغداد شده است، روزانه این امر منجر به دهها کشته و صدها مجروح می‌شود....
....شایان یادآوری است که تعداد قربانیان تظاهرات مسالمت‌آمیز از شروع تظاهرات در ابتدای اکتبر ۲۰۱۹تاکنون ۸۰۰کشته و بیش از ۲۵۰۰۰مجروح، علاوه بر این صدها مورد آدم‌ربایی و ناپدید شدگان اجباری، و این در حالی است که ارگانهای حاکمیت تلاش می‌کنند که تعداد را کاهش دهند و از مسئولیت خودشان در روشن کردن سرنوشت دستگیر ‌شدگان و ربوده شدگان، شانه خالی کنند.
راه‌حلی که مورد خواست تظاهر کنندگان در عراق است، همان خواسته‌های مردم عراق با تمامی طوائف و اجزای تشکیل دهنده آن است که از تظاهرات مسالمت‌آمیز بشکل نامحدود حمایت می‌کنند، این تظاهر کنندگان از سیاست‌های شکست‌خورده این نظام سیاسی، به جان آمده‌اند، خواسته‌های آنان بشرح زیر است:
۱. لغو رژیم سهمیه‌ای فرقه‌گرا با تمامی نهادهای مجریه و مقننه (پارلمان، دولت و ریاست جمهوری).
۲. بلوکه کردن قانون اساسی.
۳. تشکیل دولت انتقالی موقت از شخصیتهای ملی و مستقل برای مدت یکسال،
۴. پایان دادن به تسلط رژیم ایران و خارجی و احزاب سیاسی و شبه‌نظامیان مسلح جنایتکار.


پیش بسوی قیام   سراسری ، ما بر اندازیم#  کانونهای شورشی در شهرهای ایران #  
اعتصاب واعتراض و تظاهرات#  سرنگونی رژیم  #  اتحادوهمبستگی  
   مرگ_بر_دیکتاتور   #IranRegimeChange  

مطالب ما را در   توئیتر @Bahar iran دنبال کنید