۱۳۹۸ اسفند ۶, سه‌شنبه

ایران - ویروس کرونا - سرکوب، پاسخ رژیم به جامعه




ایران - ویروس کرونا - سرکوب، پاسخ رژیم به جامعه

درحالیکه اپیدمی کرونا بطرز بی سابقه ای در کشور در حال رشد و نمو می باشد، دیکتاتوری ولی فقیه بعوض رفتن به عمق فاجعه و گذاشتن مرحم بر زخم های مردم ، تنها راه حل را در افزایش سرکوب، دستگیری های کود و بگیر و ببند جستجو می کند.
برای نمونه فرمانده نیروی سرکوبگر انتظامی در استان بوشهر گفت: «عاملان انتشار شایعات مرتبط با کرونا ویروس در استان بوشهر شناسایی و دستگیر شدند». وی سپس می افزاید: «اقدام این افراد از مصادیق بارز تشویش اذهان عمومی بوده است که در همین راستا کارشناسان پلیس فتا هویت متهمان را شناسایی و پس از هماهنگی با مقام قضایی آن‌ها را دستگیر کردند». (خبرگزاری حکومتی ایرنا ۵ اسفند ۱۳۹۸)

بدین سان مشخص می شود که دیکتاتوری ولی فقیه از هرگونه شفافیت سازی در خصوص بروز این بیماری وحشت زیادی دارد. همچنین در نبود سیاست های راهبردی برای برون از بحران، حکومت تنها راه حل را در تشدید فشار، دستگیری و به سکوت کشاندن جامعه شوکه شده ایرانی می بیند.

ابعاد تلفات انسانی ناشی از رشد و نمو ویروس کرونا در شهرهای کشور بحدی است که برای نمونه تنها در شهر قم (تا تهیه این گزارش) آمار تلفات به «۵۰ نفر» رسیده است، اما همزمان شبکه های اجتماعی از وجود حداقل «۹۰ نفر» گزارش داده اند.
همچنین یک گزارش حکومتی ضمن اعتراف به این وضعیت ضد انسانی به نقل از نماینده رژیم در قم، از جمله می نویسد: «تا دیشب حدود ۵۰ نفر به دلیل ابتلا به ویروس کرونا فوت کرده‌اند و وزیر بهداشت در این قضیه مقصر است».وی سپس افزود: «روزانه ۱۰ نفر در قم از بین می‌روند. قم از نظر شیوع ویروس کرونا وضعیت خوبی ندارد و به نظرم عملکرد دولت در کنترل این ویروس ناموفق بوده است. در حال حاضر پرستاران لباس مناسب قرنطینه ندارند و با ترس و دلهره به بیماران رسیدگی می کنند». (سایت اسپوتنیک ۲۴ فوریه ۲۰۲۰)

بسیاری از کارشناسان علوم پزشکی شروع اپیدمی کرونا در ایران را از قم میدانند ، زیرا خامنه ای از این شهر بعنوان سکوی پرش برای پیشبرد بنیاد گرایی به چین استفاده کرده و با گسیل گله های آخوند های حکومتی و بسیجیان تحت نام «دانشجو»، بهترین امکان برای نقل و انتقال ویروس کرونا به کشور را فرام نموده است.
همزمان نیز باید به پروازه های دو شرکت مسافربری وابسته به سپاه پاسداران، یعنی «ماهان و آسمان » اشاره نمود که تنها با هدف درآمد های ارزی دست به نق لو انتقال مسافران از چین به دیگر کشورها زده اند.

در راستای شیوع قارچگونه ویروس کرونا در کشورنیز باید به اقشار ضربه پذیر و بویژه کودکان کار و خیابانی و یا حاشیه نشین های شهری اشاره نمود.
یک کارشناس حمایت از حقوق کودکان (سایت حکومتی عصر ایران ۵ اسفند ۱۳۹۸) ضمن اعلام زنگ خطر برای این دست از افراد فقیر، می گوید: «شیوع کرونا نزد زباله‌گردها، کودکان کار، کارتن خواب‌ها و کپرنشینان قوی‌تر است و باید به آنها توجه ویژه کرد. «محل‌های اسکان زباله‌گردها متاسفانه به شدت نامتناسب است و باید فکری به حال محل‌های اسکان موقت شهرداری‌ها کرد. این جمعیت اگر درگیر شوند، کمتر مقاومت بدنی را مقابل بیماری کرونا خواهند داشت. آنها حتی امکان اینکه بتوانند هر دفعه به طور مرتب دست‌‌هایشان ر ا بشویند، نخواهند داشت».

پیش بسوی قیام   سراسری ، ما بر اندازیم#  کانونهای شورشی در شهرهای ایران #  
اعتصاب واعتراض و تظاهرات#  سرنگونی رژیم  #  اتحادوهمبستگی  
   مرگ_بر_دیکتاتور   #IranRegimeChange  

مطالب ما را در   توئیتر @Bahar iran دنبال کنید
بر اندازیم

#ایران #کروناویروس
#coronavirus
#Iran

#سال_سرنگونی

 #قیام_تا_پیروزی

 #مجاهدین_خلق

#درود_بر_کانونهای_شورشی

 #من_یک_شورشی_هستم