۱۳۹۸ بهمن ۳۰, چهارشنبه

چرا جعبه سیاه هواپیمای اوکراینی تحویل داده نمی‌شود و رژیم ایران کارشکنی میکند؟




چرا جعبه سیاه هواپیمای اوکراینی تحویل داده نمی‌شود و رژیم ایران کارشکنی میکند؟
نظام میرمحمدی
حقوقدان و کارشناس مسایل ایران
چهل روز از پرواز خونین و فاجعه قتل ۱۷۶انسان بیگناه بخاطر سرنگونی هواپیمای مسافری اوکراینی بوسیله یکان موشکی سپاه پاسداران گذشت. خبر این فاجعه دردناک که کمی از نیمه شب ۸ ژانویه به وقت تهران گذشته بود؛ جهان را در بهت فرو برد و به داغ‌ترین خبر جهان تبدیل شد.
برغم گذشت چهل روز از این فاجعه تکاندهنده؛ پیگیریهای خانواده‌ها و اولیاءدم جان‌باختگان و ارگانهای ذیربط دولتی در کشورهای متبوع قربانیان به جایی نرسیده و رژیم فاشیستی حاکم بر ایران همچنان کارشکنی می‌کند و حاضر به پاسخگویی در مورد این کیس جنایی نمی‌باشد.
همزمان با برگزاری مراسم یادبود قربانیان در کانادا و ایران، کنفرانس امنیتی مونیخ نیز در حال برگزاری بود و ظریف وزیر خارجه استبداد دینی ایران در این کنفرانس حضور داشت و در پاسخ به سؤال خبرنگاران راجع به چرایی عدم تحویلدهی جعبه سیاه هواپیمای اوکراینی وقیحانه گفت که ایران قادر به رمزگشایی اطلاعات جعبه‌های سیاه هواپیمای اوکراینی نیست ولی در عین‌حال جعبه سیاه را به دولت‌های خارجی تحویل نخواهد داد!.
پیش از این نیز رژیم سرکش آخوندها خواستار این شده بود که کشورهایی که امکان نرم‌افزاری استخراج اطلاعات جعبه سیاه هواپیما را در اختیار دارند، آنرا در اختیار رژیم ایران قرار دهند؟!
رژیم فاشیستی حاکم بر ایران به خوبی آگاه است که رمزگشایی از جعبه سیاه این هواپیما،‌ حقایقی را آشکار خواهد کرد که تاکنون این رژیم با توجیهات و بهانه‌های مختلف آنرا مخفی نگه‌داشته است. بخصوص که در سه روز اول این فاجعه همه مهره‌های حکومت آخوندی مدعی شده بودند که این هواپیما در اثر نقص فنی سقوط کرده است.
در مقالات قبلی راجع به این فاجعه دردناک سؤالات و چرایی‌های متعددی مطرح شد و از جمله اینکه چرا رژیم ایران علیرغم تصریح قوانین بین المللی جعبه سیاه را تحویل یک کشور بی‌طرف نمی‌دهد؟ چه اسرار و حقیقت پنهان شده‌ای در این جعبه سیاه وجود دارد که خامنه‌ای و مهره‌های رژیمش از افشای آن بشدت واهمه دارند؟
چرا عليرغم شرایط جنگی، به دلیل حمله موشکی سپاه به پایگاههای امریکایی در اربیل و عین الأسد در عراق، اجازه پرواز به هواپیماهای مسافری داده شده است؟
کارشناسان برج مراقبت و امور پرواز معتقدند که این فاجعه کاملا قابل اجتناب بوده و لازمه‌اش این بود که بخاطر شرایط جنگی ممنوعیت پرواز اعلام شود.
سوءنیت جنایتکارانه رژیم آخوندی در این اقدام وقتی بیشتر بارز می‌شود که می‌بینیم بلافاصله بعد از سقوط این هواپیما کارگزاران رژیم با لودر اقدام به پاکسازی منطقه سقوط هواپیما می‌کنند تا آثار جرم ارتکابی را از بین ببرند. حال آنکه قبل از هر اقدامی طبق موازین تعریف شده در کنوانسیونهای مربوط به پرواز هواپیماهای مسافری و سوانح مربوط به آن؛ می‌باید کمیته‌های تخصصی مشترک از سه کشور محل سقوط هواپیما و کشور سازنده هواپیما و کشور مالک هواپیمای ساقط شده تشکیل شود و پس از بررسی‌های لازم و تعیین علت سقوط اقدامات لازمه بعدی بعمل بیاید.
شتابزدگی در پاکسازی محل سقوط هواپیما و همه دلایل و شواهد دیگر حاکی از آن است که شلیک دو موشک از سکوی موشکی سپاه پاسداران به هواپیمای اوکراینی کاملا عمدی و با سوءنیت بوده است.
براساس گزارش خبرگزاری رویترز بتاریخ ۹ فوریه (یعنی یکماه بعد از ارتکاب این جنایت) وکلای کانادایی به ‌نمایندگی از قربانیان هواپیمای اوکراینی علیه خامنه‌ای و سپاه پاسداران شکایت کرده‌اند. در این شکایت خامنه‌ای، سپاه پاسداران و دیگر سران رژیم به‌عنوان متهم معرفی شده‌اند.
مطابق این گزارش؛ وکلای ارایه کننده شکایت خواهان غرامتی به میزان حداقل ۱.۵میلیارد دلار کانادایی (معادل ۱.۱میلیارد دلار آمریکایی)، می‌باشند. در شکایت وکلای کانادایی قید شده که ساقط کردن هواپیما یک اقدام عامدانه و تروریستی بوده است.
مطابق موازین حقوقی و قضایی این شکایت کاملا درست می‌باشد و خامنه‌ای بعنوان فرمانده کل قوا، برکلیه نیروهای نظامی و انتظامی و منجمله سپاه پاسداران اعمال فرماندهی می‌کند و سپاه که این جنایت را بالفعل مرتکب شده و هواپیما را سرنگون کرده است، متهمان اصلی این پرونده محسوب می‌شوند و دادگاه کانادایی صلاحیت دارد که به این کیس و اتهامات و غرامات خواسته شده رسیدگی و حکم صادر کند.
اما در این رابطه ملاحظه‌ای وجود دارد که ناشی از تجربه ۴۱ساله از حاکمیت استبداد دینی برایران حاصل شده است. تجربه این است که رژیم ولایت فقیه حاکم بر ایران به هیچیک از موازین و قوانین بین‌المللی و کنوانسیونها ملتزم نیست. این رژیم بدلیل ماهیت قرون وسطایی‌اش فقط زبان قدرت را فهم می‌کند. به همین دلیل و براساس همین تجربه مردم ایران در قیام گسترده دیماه۹۸ و از جمله در اعتراض به فاجعه سرنگونی هواپیمای اوکراینی حرف آخر خود را با این رژیم زدند و با شعارهایشان خواهان سرنگونی این حاکمیت قرون وسطایی شدند. کما اینکه دانشجویان آگاه دانشگاهها و مراکز آموزشی در تهران نیز روز یکشنبه ۲۷بهمن به مناسبت یاد بود چهلم قربانیان هواپیمای اوکراینی، با شعار «نه صندوق نه آراء تحریم انتخابات»، انتخابات قلابی و از پیش مهندسی شده خامنه‌ای را به فرصتی برای بیان خواسته‌ها و سرنگونی این حکومت ضدبشری تبدیل کردند.
خانم مریم رجوی، رییس جمهور برگزیده شورای ملی مقاومت ایران، در آستانه چهلم جان باختگان هواپیمای اوکراینی، ضمن ابراز همدردی عمومی به اعتراض هر چه بیشتر علیه رژیم دجال آخوندی فراخواند و بر‌ضرورت محاکمه خامنه‌ای و روحانی و فرماندهان سپاه پاسداران در دادگاه بین المللی تأکید کرد.
خانم رجوی افزود: شورای امنیت ملل متحد باید حسابرسی از سردمداران رژیم ایران به‌خاطر شهیدان قیام آبان و جان باختگان هواپیمای اوکراینی را در دستور قرار دهد.

پیش بسوی قیام   سراسری ، ما بر اندازیم#  کانونهای شورشی در شهرهای ایران #  
اعتصاب واعتراض و تظاهرات#  سرنگونی رژیم  #  اتحادوهمبستگی  
   مرگ_بر_دیکتاتور   #IranRegimeChange  

مطالب ما را در   توئیتر @Bahar iran دنبال کنید
بر اندازیم

#رای_من_سرنگونی
#سال_سرنگونی
 #قیام_تا_پیروزی
 #مجاهدین_خلق
#درود_بر_کانونهای_دلاور_شورشی
 #من_یک_شورشی_هستم