۱۳۹۹ فروردین ۷, پنجشنبه

#ایران #کروناویروس: کرونا و اعتراف به «آرامش قبل از توفان»



#ایران #کروناویروس: کرونا و اعتراف به «آرامش قبل از توفان»


کرونا اکنون از یک اپیدمی به‌صورت پاندومی درآمده و به موضوع روی میز و عاجل اغلب دولتها و کشورها تبدیل شده است. حفاظت از جان شهروندان به بهای قرنطینهٔ شهرها و تعطیلی تمام فعالیت‌ها از سوی غالب دولتها با جدیت تمام پیگیری می‌شود. تمامی فعالیت‌ها و رهنمودها این سمت و سو را دارند که ملت‌های درگیر کرونا با تعداد تلفات کمتری از این پاندومی بیرون بیایند. در این مسیر شاهد همدلی و همکاری زیبایی بین کشورهای مختلف هستیم.

هیچ راهی جز قرنطینهٔ شهرها باقی نمانده است!

در ایران تحت حاکمیت آخوندها اما وضعیت به‌گونه‌ای دیگر است. ولی‌فقیه نظام به‌جای پرداختن به این فاجعهٔ ملی،‌ در پیام نوروزی خود،‌ سخت‌ترین حادثهٔ سال ۹۸ را هلاکت قاسم سلیمانی عنوان کرد و به این ترتیب نشان داد که به مرگ تکاندهندهٔ هزاران ایرانی در فاجعهٔ کرونا کمترین التفاتی ندارد. رد این بی‌تفاوتی در ماجرای سقوط هواپیمای اوکراینی نیز دیده می‌شد.
آمارهای قطره‌چکانی و به‌شدت سانسور‌شدهٔ حکومتی، روزانه در حال پوشاندن فاجعهٔ کرونا و عادی جلوه دادن وضعیت دارند.
رئیس‌جمهور ارتجاع با شیادی تمام اوضاع را به حدی گل و گلاب و عادی جلوه می‌دهد که انگار نه انگار اغلب شهرهای ایران اکنون در معرض تاخت‌و‌تاز کرونا قرار گرفته‌اند و آمار جان‌باختگان به‌صورت تصاعدی در حال افزایش است. وضعیت تا آنجا بحرانی است که نمایندهٔ مجلس ارتجاع از سمیرم، بدون قافیه و ناگهانی در مجلس گفت: «هیچ راهی جز قرنطینه شهرها باقی نمانده است».(ایسنا ۶فروردین ۹۸)

نشانه‌های خوبی نداریم

یک مهرهٔ حکومتی به نام خسرو صادق‌نیت، رئیس مجتمع بیمارستانی خمینی، آشکارا از یک توفان در راه با عبارت «آرامش قبل از توفان» نام برد. او در پاسخ به خبرنگار تلویزیون شبکهٔ خبر رژیم(۵فروردین ۹۸) در مورد وضعیت شکنندهٔ درمانی گفت:
«این آرامش می‌تواند آرامش قبل از توفان باشد، نشانه‌های خوبی نداریم از آینده، نوع بیماران ما دارد بدتر می‌شود نیاز به آی.سی.یو ما دارد بیشتر می‌شود اگر هفته اول ما با ۱۰تا تخت آی.سی.یو می‌توانستیم به مردم عزیزمان جواب بدهیم و تقریباً هر روز ما یک بخش جدیدی اضافه می‌کردیم برای مریض‌هایی که نیاز به خدمات بستری عادی داشتند الآن همین الآن که من خدمت شما هستم ۹۸تخت آی.سی.یو داریم که تماماً پر است و من از بیمارستانهای همکارم خواهش کردم که اگر مریضی نیازمند آی.سی.یو بودش بتوانیم اونها را منتقل کنیم از بیمارستانهای دیگه هم کمک بگیریم و وقتی سؤال کردم قبل از این‌که بیایم خدمت شما دیدم بیمارستانهای همکار من هم همین مشکل را دارند تعداد مریض های بدحال که نیازمند آی.سی.یو برای اونها هم افزایش پیدا کرده و نشان می‌دهد که شدت بیماری هر چند تعداد بیماری افزایش جدی نداشتیم طی ۱۰روز گذشته ولی بیماریهای بسیار بدحال‌تری را ما داریم پذیرش می‌کنیم... ما هنوز به این مرحله نرسیدیم و همه مریض‌هایی که نیازمند آی.سی.یو هستند را این خدمات را برایشان قائل می‌شویم ولی اگر بخواهد این روال ادامه پیدا کند ما توانمان برای تأسیس آی.سی.یو جدید خیلی زیاد نیست. می‌دانید هر تخت آی.سی.یو حداقل نزدیک به یک تا ۲میلیارد تومان فقط تجهیزات می‌خواهد...».

وضعیت نگران‌کننده و ‌آرامش قبل از توفان

خسرو صادق‌نیت، در مورد زمان بازگشت از تعطیلات نوروزی اضافه کرد: «این سیر اگر بخواهد شتاب بعد از تعطیلات پیدا بکند واقعاً نگران‌کننده است...».
این اظهار نگرانی و بالغ کردن آن به یک توفان در راه برای نظام آخوندی در حالی است که حسن روحانی در ادامهٔ سیاست کتمان فاجعه و سرپوش گذاشتن بر واقعیت در جدیدترین اظهارات خود با دروغگویی تمام گفت:
«بحمدالله تا امروز ما کمبود تخت نداشتیم کمبود پرستار نداشتیم کمبود پزشک نداشتیم حتی در بخشهای مراقبتهای ویژه در اکثر شهرها و استانهای ما بخشی اضافی داریم یعنی من دیروز در مشهدی که یک مقدار ما نگران بودیم در این ایام خب آنجا معلوم شد که ۶۰درصد تخت‌ بیمارستانی ما خالی هست در شهر مشهد و ۳۰درصد بخش مراقبت ویژه ما تخت‌هایش خالی‌ست».(تلویزیون شبکهٔ ۱ رژیم ۶فروردین ۹۸)

۴۸تخت بیمارستانی برای شرایط ما راهگشا نیست!

دم خروس باز از آنجا پیداست که کیانوش جهانپور، سخنگوی وزارت بهداشت رژیم، وقتی در معرض این سؤال قرار گرفت که چرا نظام آخوندی پزشکان بدون مرز را اخراج کرد، با لاپوشانی واقعیت گفت: «پزشکان بدون مرز فرانسه در نظر داشتند یک بیمارستان ۴۸تخت‌خوابی سیار و صحرایی در یکی از مراکز درمانی ما ایجاد کنند».
وی افزود: «امروز بیش از ۱۰هزار تخت بیمارستانی و ۱۰هزار تخت پسابیمارستانی که عمده آنها مازاد است، داریم و قاعدتاً ۴۸تخت بیمارستانی برای شرایط ما راهگشا نیست».
بیان این‌که ۴۸تخت بیمارستانی در شرایط کنونی راهگشا نیست، اعتراف معکوس به وضعیتی است که هم‌اینک نظام آخوندی با آن درگیر است.
روانه کردن نیروهای سرکوبگر تحت عنوان «رزمایش بیولوژیک» به‌خوبی هراس خامنه‌ای را از این توفان در راه بارز می‌کند.
توفانی در حال وزیدن است که از هم‌اکنون علامت‌های آن را می‌توان دید؛ توفانی که با نشانه‌گرفتن ریش و ریشه آخوندها، آنها را از جغرافیای ایران خواهد روبید.

پیش بسوی قیام   سراسری ، ما بر اندازیم#  کانونهای شورشی در شهرهای ایران # 
اعتصاب واعتراض و تظاهرات#  سرنگونی رژیم  #  اتحادوهمبستگی  #نوروز _مبارک
   مرگ_بر_دیکتاتور   #IranRegimeChange 
مطالب ما را در   توئیتر @Bahar iran دنبال کنید
بر اندازیم#
#ایران #کروناویروس
#coronavirus
#COVID2019
#Iran
#سال_سرنگونی
 #قیام_تا_پیروزی
 #مجاهدین_خلق ایران