۱۳۹۹ فروردین ۷, پنجشنبه

روزنامه لوموند : با بحران کرونا سرنوشت رژیم ملاها چه خواهد شد؟





روزنامه لوموند : با بحران کرونا سرنوشت رژیم ملاها چه خواهد شد؟

یک کارشناس فرانسوی مسائل خاورمیانه در مطلبی که در روزنامه «لوموند» منتشر کرده، پرسیده است که «آیا رژیم ایران از بحران ویروس کرونا جان سالم به در خواهد برد؟» در پاسخ به این پرسش مّورخ فرانسوی گفته است که بحران کرونا در ایران بخشی از بحران بی اعتمادی و شکاف بی سابقه میان رژیم اسلامی ایران و مردم این کشور است.
به گزارش رادیو فرانسه، «ژان-پییر فیلیو» علت اصلی چنین پی آمدی را تلاش جمهوری اسلامی برای پنهان کردن «مدیریت فاجعه بار» خود در مواجهه با ویروس کرونا دانسته و افزوده است که حکومت اسلامی ایران با پنهانکاری های خود از همان آغاز دربارۀ بحران ویروس کرونا در کشور حتا «کادر درمانی ایران را در فقدان تدابیر حفاظتی به عامل مهم اشاعۀ ویروس در کشور تبدیل کرد
وی افزوده است که آیت الله های حاکم بر ایران در آغاز حتی  به جای بستن اماکن زیارتی شیعیان کشور به ویژه حرم حضرت معصومه در قم و حرم امام هشتم شیعیان در مشهد آنها را به عنوان مأمن و پناهگاه در مقابل ویروس کرونا معرفی کردند و به این ترتیب همین اماکن را به مرکز اصلی شیوع کرونا در کشور تبدیل نمودند و با این اقدام البته «ضربۀ جبران ناپذیری» به حقانیت سیاسی و مذهبی شدیداً تضعیف شدۀ خود وارد آوردند.
به گفته این مورخ فرانسوی، حکومت اسلامی ایران می کوشد با تشدید بحران مناسبات خود با آمریکا و نسبت دادن منشاء تمام مشکلات داخلی کشور به تحریم های واشنگتن تا حدودی از شدت انتقادهای تُند مردم ناراضی بکاهد.
اما او این راهبرد را ناکافی و غیرمؤثر می داند و می گوید که شوک حاصله از بحران ویروس کرونا برای رژیم جمهوری اسلامی تازه پس از پایان یافتن این بلا نمودار خواهد شد و در آن روز لحظۀ حقیقت برای رژیم ملاها دهشتناک خواهد بود.
اظهارات تکاندهنده مقام اروپايی

اظهارات تکاندهنده مقام اروپايی
هر چند آمار رسمی ارائه شده از سوی وزارت بهداشت در ایران از روند فزایندۀ ابتلا و مرگ و میر در این زمینه حکایت دارد، اما موسسات و گروه‌های تحقیقاتی، نهادهای بین‌المللی و بسیاری رسانه‌های جهانی در درستی این آمار تردید فراوان دارند و شمار افراد ابتلا یافته و نیز درگذشتگان بر اثر ویروس کرونا را بسیار بیش از ارقام اعلام شده می‌دانند و یکبار دیگر پنهانکاری مقامات جمهوری اسلامی را عامل شیوع فزایندۀ ویروس ارزیابی می‌کنند.
خانم ناتالی لوآزو که پیش از این وزیر امور اروپا در دولت فرانسه بود و اینک رئیس کمیسیون فرعی امنیت و دفاع در پارلمان اروپاست، گفته: نمی‌دانیم چه شمار از ایرانیان به بیماری کرونا دچار شده‌اند و چند نفر از آنان به همین سبب درگذشته‌اند. در کشوری که اسیر سهل‌انگاری و پنهان کاری رهبران خویش است به آمار و ارقامی که در این زمینه داده می‌شود باید به دیدۀ تردید نگریست. این بدگمانی در بارۀ رژیم وجود دارد که در این زمینه تعلل کرده است، بی اهمیت جلوه داده است، دروغ گفته است. زیرا حکومت مذهبی خواستار محدود کردن اجتماعات مذهبی نیست. زیرا یک حکومت "انقلابی" نمی‌خواسته سالگرد انقلاب را هدر دهد، زیرا یک رژیم مستبد، همانند همۀ رژیم‌های مستبد، نخست چنانکه بازتاب طبیعت اوست، دروغ می‌گوید، تا اینکه واقعیت، خود را بر او تحمیل کند.
اظهارات این مقام اروپايی که از جمله کسانی است که خواستار برداشتن و یا حداقل سبک کردن مجازات‌های برقرار شده علیۀ جمهوری اسلامی است، برگ دیگری بر تردیدهای فراوانی است که در زمینۀ پنهان کاری مقامات حکومت ایران در بارۀ گستردگی شیوع کرونا در این کشور وجود دارد.
برخی مطبوعات فرانسوی هم نوشتند ایران کشوری است که در زمینۀ شیوع ویروس کرونا بیش از ایتالیا مقامات سازمان بهداشت جهانی را نگران می کند. شمار افراد مبتلا به این ویروس در ایران شاید از چین نیز بیشتر باشد. مقامات این کشور که ابتدا همه گیر بودن بیماری را بی‌اهمیت تلقی کردند، اینک آمریکا را به محروم کردن کشور از دارو و تجهیزات پزشکی متهم می‌کنند.

رادیو فرانسه افزود: کارشناسان بر این باورند که مقامات حکومت ایران به دلایل گوناگون و از جمله نگرانی از عدم شرکت در انتخابات مجلس که رژیم شرکت گسترده در آن را نشان مشروعیت خود می‌داند، شیوع این ویروس را در کشور پنهان کردند و سپس در بارۀ بیماران و درگذشتگان به ارائۀ ارقام آشکارا نادرست پرداختند.

پیش بسوی قیام   سراسری ، ما بر اندازیم#  کانونهای شورشی در شهرهای ایران # 
اعتصاب واعتراض و تظاهرات#  سرنگونی رژیم  #  اتحادوهمبستگی  #نوروز _مبارک
   مرگ_بر_دیکتاتور   #IranRegimeChange 
مطالب ما را در   توئیتر @Bahar iran دنبال کنید
بر اندازیم#
#ایران #کروناویروس
#coronavirus
#COVID2019
#Iran
#سال_سرنگونی
 #قیام_تا_پیروزی
 #مجاهدین_خلق ایران