۱۳۹۹ فروردین ۲۰, چهارشنبه

مروری بر رسانه‌های حکومتی - چهارشنبه ۲۰فروردین ۹۹


مروری بر رسانه‌های حکومتی - چهارشنبه ۲۰فروردین ۹۹



به بن‌بست نظام در دور زدن بحران کرونا و چشم‌انداز سرنگونی

مهم‌ترین موضوع مطرح در روزنامه‌های باند ولی‌فقیه اذعان به شکست طرح روحانی شانه خالی کردن از پرداخت هزینه قرنطینه و به سرکار کشاندن مردم است. روزنامه‌های این باند هشدار داده‌اند تلفات کرونا افزایش می‌یابد و بحرانهای اقتصادی به‌صورت سخت‌تر بر می‌گردد. برای نمونه فرهیختگان نوشته است «توجه نکردن به این مشکلی که در بخش بهداشت داریم و صرفاً توجه به وضعیت اقتصادی در حال حاضر همانند تشنه‌ای است که در دریا بخواهد با آب دریا خود را سیراب کند و طبیعتاً هزینه‌های بیشتری را پرداخت می‌کند و اگر به کار خود ادامه دهد از بین می‌رود».

سرنگونی دغدغهٔ اصلی باندهای مغلوب

در روزنامه‌های باندهای مغلوب و شرکای روحانی همین وحشت از سرنگونی به بیانهای مختلف دیده می‌شود. برای نمونه آرمان در مطلبی به‌نقل از محمود صادقی عضو مجلس ارتجاع نوشته است «در شرایط پساکرونا نیاز فراوانی به ترمیم رابطه دولت-ملت داریم. به‌علاوه اگر این اعتماد ضربه دیده در نتیجه حوادث سال گذشته ترمیم نشود حتی در دوره پساکرونا با مشکل مواجه هستیم». در مطلب دیگری به‌نقل از علی صوفی از باند مغلوب نوشته است: « افرادی که کارگر و روزمزد بودند فلج اقتصادی شده‌اند و پس‌اندازی هم ندارند که با آن زندگی کنند. این یک نگرانی است که از نظر اجتماعی وجود دارد و مسئولیت آن به گردن دولت است. بحران عظیم‌تری انتظار ما را می‌کشد.

بازتاب مطالبات مردم برای پرداخت هزینه قرنطینه از حساب خامنه‌ای

از قضا در روزنامه‌های هم‌سو با روحانی و شرکایش این واقعیت صریح‌تر بیان شده و حملات تندی هم به روحانی و هم به مجلس ارتجاع کرده‌اند. آفتاب یزد در مطلبی با عنوان «رفوزه در آخرین آزمون» ضمن حمله به مجلس ارتجاع برای رد طرح سه فوریتی، دولت روحانی را هم به‌نقل از پارسایی عضو مجلس آخوندی مورد حمله قرار داده و نوشته است: « بار فشار تحریم‌ها بر روی دوش مردم است و مسئولان مشکل خاصی ندارند. امروز کشور باید با تمام امکانات و منابع صندوق ذخیره ملی و نهادها و سازمانهایی نظیر آستان قدس رضوی و ستاد فرمان (خمینی) در خدمت مردم باشند». جهان صنعت هم در مطلبی با عنوان «آمارهایی که دروغ می‌گویند» به دروغ‌درمانیهای حکومتی حمله کرده و هشدار داده است. 

چشم انداز محتوم سرنگونی درد مشترک باندهای حاکم

روزنامه حکومتی ابتکار دغدغهٔ مشترک باندهای حاکم را در سرمقاله‌اش انعکاس داده و نوشته است: «خوش‌بینی ساده‌دلانه است اگر تصور شود این بلای فراگیر به‌زودی و بدون پیامدهای آن در تحمیل تغییرات گریز‌ ناپذیر در ساخت و ماهیت نظامهای سیاسی و اقتصادی پایان یابد.
ایران در میان همه کشورها می‌تواند از حیث آسیب‌پذیری یک استثناء باشد؛ از آن‌رو که حتی پیش از سقوط قیمت جهانی نفت به ۱۵‌دلار و شروع جنگ قیمتها در بازار انرژی به‌دلیل تحریم‌ها، از این بازار سود نمی‌برد. حالا وضع از آنچه بود، هشدار دهنده‌تر است».
وحشت سرنگونی در اثر ادامه سیاست‌های حکومتی توسط روحانی به قدری عمیق است که حتی هم باندی‌هایش در مطلب طنز با روحانی اینطوری حرف می‌زنند: «با این روش شما شک نکنید که ارواح شکم بنده، ما حتماً کرونا را شکست می‌دهیم. چون طبق گفته‌های ستاد ملی کرونا از بیست و سوم فروردین اجاره‌ کرونا در کشور تمام می‌شود و باید کلید‌ها را به بنگاهی تحویل بدهد و برود. یک‌جوری مسأله را به شوخی گرفته‌ایم که دوست دارم به این عزیزان بگویم: اگه چیز شوخی‌داری هست، بگید تا ما هم بخندیم!»

پیش بسوی قیام   سراسری ، ما بر اندازیم#  کانونهای شورشی در شهرهای ایران # #Iran
#سال_سرنگونی #ایران #کروناویروس  #قیام_تا_پیروزی #coronavirus
اعتصاب واعتراض #شورش #زندانیان ، تظاهرات#  سرنگونی #COVID2019  #  اتحادوهمبستگی  - مرگ_بر_دیکتاتور   #مجاهدین_خلق ایران   #IranRegimeChange
مطالب ما را در   توئیتر دنبال کنید @Bahar iran