۱۳۹۹ اردیبهشت ۱۲, جمعه

رویترز: درخواست اکثریت قاطع نمایندگان مجلس آمریکا برای تمدید تحریم‌های تسلیحاتی سازمان ملل علیه رژیم ایران





رویترز: درخواست اکثریت قاطع نمایندگان مجلس آمریکا برای تمدید تحریم‌های تسلیحاتی سازمان ملل علیه رژیم ایران

به گزارش خبرگزاری رویترز حدود ۹۰درصد اعضای مجلس نمایندگان آمریکا در نامه‌یی به وزیر خارجهٔ آمریکا از انقضای مهلت تحریم تسلیحاتی رژیم ایران در مهرماه ابراز نگرانی کردند و خواستار تمدید این تحریم‌ها شدند.
در گزارش رویترز روز پنجشنبه ۱۱اردیبهشت منتشر شد آمده است: «۳۸۲ نماینده از هر دو حزب دموکرات و جمهوریخواه در یک اقدام کم‌سابقه فراحزبی، نامه‌یی را امضا و به مایک پمپئو ارسال کرده‌اند که طی آن از او خواسته‌اند با متحدان آمریکا برای تمدید تحریم تسلیحاتی ایران همکاری کند.»
رویترز در گزارش خود افزود: «نمایندگان کنگره در نامه خود با اشاره به این‌که دوره تحریم تسلیحاتی سازمان ملل ‌متحد علیه تهران در ماه اکتبر منقضی خواهد شد، ابراز نگرانی کرده‌اند که انقضای ممنوعیت فروش سلاح به رژیم ایران باعث شود که کشورهای بیشتری وارد تجارت اسلحه با این رژیم شوند.»
در ادامه گزارش رویترز آمده است: الیوت انگل رئیس کمیته امور خارجی مجلس از حزب دموکرات و مایک مک‌کال عضو ارشد جمهوریخواه این کمیته از جمله امضاکنندگان این نامه هستند. تهیه‌کنندگان نامه هم‌چنان در حال دریافت امضاهای بیشتری هستند و نامه هنوز به وزارت‌خارجه ارسال نشده است.
خاطر نشان می‌شود که برایان هوک نماینده ویژه امور ایران در وزارت‌خارجه آمریکا روز پنجشنبه ۱۱ اردیبهشت در نشست خبری مشترک با سخنگوی وزارت‌خارجه در واشنگتن گفت: «ما نمی‌توانیم اجازه دهیم که تحریم تسلیحاتی ایران برچیده شود. از اول اشتباه بود که این را در برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) گنجاندند... خیلی آسان است که تحریم‌های تسلیحاتی را تجدید کنیم.

پیش بسوی قیام   سراسری ، ما بر اندازیم#  کانونهای شورشی در شهرهای ایران # #Iran
#سال_سرنگونی #ایران #کروناویروس  #قیام_تا_پیروزی #coronavirus
اعتصاب واعتراض #شورش #زندانیان ، تظاهرات#  سرنگونی #COVID2019  #  اتحادوهمبستگی  - مرگ_بر_دیکتاتور   #مجاهدین خلق ایران