۱۳۹۹ خرداد ۴, یکشنبه

تفسیر سیاسی هفته، دولت جوان حزب‌اللهی آرزو یا واقعیت! ۲خرداد



تفسیر سیاسی هفته، دولت جوان حزب‌اللهی آرزو یا واقعیت! ۲خرداد

روز یکشنبه ۲۸اردیبهشت خامنه‌ای به صحنه آمد و در دیدار معنی‌داری که با دانشجویان بسیجی، آنهم پس از دستگیری دو دانشجوی نخبه کشور به اتهام وابستگی به مجاهدین داشت؛ از نقشه‌مسیر باند خودش تحت عنوان «دولت جوان حزب‌اللهی» که سال‌های قبل هم نک آن را داده بود، اینبار اما با نام بردن از «قاسم سلیمانی» بعنوان الگوی دولت مورد نظرش پرده برداری کرد.
بلافاصله روز بعد هم یکی از نمایندگان مجلس بنام فتحی در یک اقدام طراحی شده در مجلس حرف‌های خامنه‌ای که خودش نمی‌توانست از موضع بالای هر دوباندِ رژیم، بیان کند، از زبان این نماینده مجلس زد و خواهان استعفای روحانی شد؛ تا راه را برای انتخابات زودرس فراهم کند.!
اما روحانی و باندش هم بیکار ننشستن و بلافاصله پاسخ خامنه‌ای را با دولت «دو یا سه حزبی تناوبی» دادن. که این خودِش شاخ شدن اینها را جلوی خامنه‌ای نشان میدهد که پشمی به کلاهش باقی نمانده .
در این رابطه چند سئوال کلیدی مطرح است
اول اینکه ماهیت این دولت چیست ؟
دوم اینکه عجله خامنه‌ای برای طرح دولت حزب‌اللهی، آنهم ۱۵ ماه قبل از پایان دولت روحانی چیست.؟
و سوم هم اینکه چرا خامنه‌ای، بطور غیر‌معمولی تو سخنرانیش از جذب جوانان به مجاهدین سخن گفت؟
در پاسخ به این سئوال اول باید گفت که؛ ماهیت این دولت، همانطور که از اسمش پیداست انقباض بیشتره و دقیقا نشان دهنده فشار فوق‌العاده سنگینی است که روی خامنه‌ای از هر سو وارد شده.است.
این فشار فوق سنگین چیست؟
فشار از پایین جامعه و موقعیت انقلابیست که در جامعه با افشای سیاست پنهانکاری مجرمانه خامنه‌ای -روحانی در خصوص کرونا به وضعیت غیر قابل کنترلی رسیده.است
همچنین فشار اقتصادی از جمله کسری بودجه، بیکاری میلیونها تن از کارگران و کارمندان، کاهش شدید قیمت نفت و کاهش فروش نفت به ۷۰هزار بشکه و افزایش انفجاری قیمت دلار،
وضعیت متزلزل بین‌المللی، و ترکیدن حباب «عمق استراتژیک» در منطقه.
به لحاظ اجتماعی هم قیام‌ آبان و دیماه ۹۸ جنبش انقلابی را وارد فاز جدیدی کرد. خصوصیت این فاز جدید، سوختن همه سرمایه‌گذاری‌های خامنه‌ای در رابطه با صنعت آلترناتیو‌‌سازی بود؛ که محصول آن قهرآمیز شدن رابطه مردم با نظام است که این روزها تحت‌عنوان پساکرونا و بخصوص پس از دستگیری دو نخبه دانشگاه شریف که اتهام آنها هواداری از مجاهدین بوده حتی در درون نظام هم هشدار‌هایی مبنی بر جذب جوانان و نخبگان کشور به راه‌حل قهرآمیز یعنی خط مجاهدین مطرح شده است. درست توی همین نقطه است که پاسخ سئوال دوم و سوم یعنی عجله خامنه‌ای در راه اندازی دولت حزب‌اللهی و تأکیدش روی مرز سرخ گرایش جوانان به مجاهدین روشن میشود.! گوش خامنه‌ای در بخشی از این صحبت هایش میگوید:
«جوانهایی که برای اسلام وارد میدان شده بودند جذب گروه‌های التقاطی شدند و از یک جوان مؤمن سالم اسلام‌طلب و مؤمن تبدیل شدند به‌کسانی که بر روی هم‌میهن خودشان اسلحه کشیدند… همه به‌این توجّه داشته باشند و مراقب باشند که به‌سربازگیری دشمن از جامعه جوان کشور کمک نشود… هر چه می‌توانید جبهه‌ انقلاب را گسترش بدهید، یارگیری کنید؛ جذب کنید… البتّه منظورم جذب منافق نیست…».
بله… کد «سرباز‌گیری دشمن» و بلافاصله بعدش تأکید روی مرزسرخ مجاهدین کانون وحشت خامنه‌ای را نشان میدهد و شاه کلید فهم شرایطی است که خامنه‌ای را ناگزیر به انتخاب خط انقباض با «دولت جوان حزب‌اللهی » کرده. اما باید گفت، به دلیل همین کانون وحشتش، آب در هاون میکوبد.


#پیش بسوی قیام   سراسری  #ما بر اندازیم#  کانونهای شورشی   #Iran
#سال_سرنگونی #ایران #کروناویروس  #قیام_تا_پیروزی #coronavirus
 #شورش زندانیان #تيك_تاك_سرنگوني #COVID2019  #  اتحادوهمبستگی 
# مرگ_بر_دیکتاتور #مجاهدین_خلق ایران  #IranRegimeChange
ما را در توئیتر با حساب توئیتری 7 @Bahar iran دنبال کنید