۱۳۹۹ خرداد ۱۱, یکشنبه

تفسیر سیاسی هفته، ترکیب مجلس چماقداران با دولت حزب‌اللهی! ۸خرداد



تفسیر سیاسی هفته، ترکیب مجلس چماقداران با دولت حزب‌اللهی! ۸خرداد

روز چهارشنبه ۷ خرداد مجلس دوره یازدهم افتتاح شد و آخوند گلپایگانی پیام خامنه‌ای برای تشکیل مجلس جدید را قرائت کرد. خامنه‌ای در این پیام اعتراف کرد که در دهه اخیر نمره خوبی «در باب عدالت» که اشاره‌اش به فساد سازمانیافته بود، نداشتیم. البته خامنه‌ای با مشخص کردن محدوده زمانی «یک دهه» تلویحا تلاش کرد که همه تقصیر‌ها را به گردن دولت روحانی بیندازد و خودش و باندش را در ببرد تا به این وسیله زمینه تشکیل دولت جوان حزب‌اللهی را که در روز ۲۸ اردیبهشت از آن پرده‌برداری کرد و بلافاصله یکی از نمایندگان مجلس به نام فتحی هم خواهان استعفای روحانی شد فراهم کند.
خامنه‌ای برای رسیدن به همین هدف در قسمتی از پیامش  بر یک موضوع بدیهی تأکید کرد و گفت: «علاوه بر قوه قضاییه، در خود مجلس، حقّ تحقیق و تفحّص، حقّ ردّ و قبول مدیران ارشد قوّه مجریّه، حقّ تذکّر و سؤال و استیضاح، پیش‌بینی شده است». به این ترتیب خامنه‌ای تلویحا دو راه جلوی روحانی گذاشت استیضاح یا استعفا.
همچنین خامنه‌ای در پیام افتتاح «مجلس» با انتقاد از بی‌عدالتی «دهه قبل»
اولا پز عدالتخواهی گرفت که گویی مقصر دولت گذشته بوده
ثانیا «دولت حزب‌اللهی و مجلس چماقداران را» طرفدار عدالت معرفی کند که اگر اینها سرکار باشند عدالت برقرار خواهد شد…
روز پنجشنبه پاسدار قالیباف که یکی از افتخاراتش چماقداری و سرکوب بوده و به دلیل همین جنایت‌ها و همچنین کارنامه فساد مالیش بقول خودشان با ۱۴٪ رأی مردم تهران با زور وارد مجلس شده بود. بعنوان رئیس مجلس انتخاب شد.
بنابراین روشن است که خامنه‌ای در وحشت از قیامی که بطور قطع و یقین با قیام‌های گذشته سراپا متفاوت خواهد بود؛ راهی جز انقباض هر چه بیشتر و بستن شکاف‌های درونی و یکدست کردن نظامش ندارد تا به خیال خودش به این وسیله مانع فروپاشی رژیمش در زیر فشارهای خرد کننده و همه جانبه بشود.
در واقع خامنه‌ای با تغییر آرایش و سازمان دادن مهره‌هاش، میخواهد رژیمش را برای پساکرونا و قیام‌های پیش‌رو بخصوص پس از ضربات پی‌درپی که در «عمق استراتژیک»‌اش یعنی عراق، سوریه و لبنان متحمل شده «خط دفاعیش» را در داخل کشور ببندد همانی که بشدت از آن وحشت داشت و بارها میگفت که اگر در عراق و سوریه نجنگیم باید در تهران و اصفهان خط ببنیدم…
اگرچه برخی تردید دارند که خامنه‌ای توان این را داشته باشد که باند رقیب را جراحی و نظامش را یکپایه بکند، اما سئوالی که مطرح میشود این است که آیا با انقباض بیشتر یا به عبارت دقیقتر خط بستن در داخل کشور؛ می‌تواند رژیمش را از سرنگونی نجات بدهد…؟
در پاسخ باید گفت که خامنه‌ای سخت در اشتباه است اگر فکر کند که با خط بستن در داخل و با ترکیب «دولت حزب‌اللهی-مجلس چماقدار» در مقابل ارتش گرسنگان و پیش‌آهنگانش دوام بیاورد. چرا که نه خامنه‌ای در موقعیت خمینی است و نه الان دهه‌شصت هست، بخصوص اینکه اینبار دیگر از امداد غیبی هم که پیوسته از سوی مماشات گران غربی به کمکش می‌آمدند، خبری نیست…


#پیش بسوی قیام   سراسری  #ما بر اندازیم#  کانونهای شورشی   #Iran
#سال_سرنگونی #ایران #کروناویروس  #قیام_تا_پیروزی #coronavirus
 #شورش زندانیان #تيك_تاك_سرنگوني #COVID2019  #  اتحادوهمبستگی 
# مرگ_بر_دیکتاتور #مجاهدین_خلق ایران  #IranRegimeChange
ما را در توئیتر با حساب توئیتری 7 @Bahar iran دنبال کنید