۱۳۹۹ اردیبهشت ۳۰, سه‌شنبه

امیرحسین مرادی دستگیر شده در تظاهرات ومحکوم به اعدام از بیمارستان به زندان تهران بزرگ بازگردانده شد



امیرحسین مرادی دستگیر شده در تظاهرات ومحکوم به اعدام از بیمارستان به زندان تهران بزرگ بازگردانده شد 

امیرحسین مرادی، زندانی سیاسی محکوم به اعدام، روز شنبه ۲۷ اردیبهشت از بیمارستان به زندان تهران بزرگ بازگردانده شد. آقای مرادی پیشتر در تاریخ ۲۵ اسفندماه ۹۸ در پی وخامت حال از زندان تهران بزرگ به بیمارستان رازی تهران منتقل شد. این زندانی سیاسی به بیماری پسوریازیس مبتلا بوده و پیش از اعزام به بیمارستان به دلیل فشار عصبی وارده بر او در تکلم و راه رفتن دچار مشکل شده و سراسر بدنش پوشیده از لکه های قرمز شد.


به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، روز شنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۹، امیرحسین مرادی، زندانی سیاسی محکوم به اعدام، از بیمارستان به زندان تهران بزرگ بازگردانده شد.
گفته می شود آقای مرادی پس از بازگشت به زندان به بند عمومی زندان تهران بزرگ منتقل شده است.
آقای مرادی پیشتر در تاریخ ۲۵ اسفندماه ۹۸ در پی وخامت حال از زندان تهران بزرگ به بیمارستان رازی تهران منتقل شد. یک منبع مطلع از وضعیت این زندانی پیشتر در این خصوص به هرانا گفت: طی هفته گذشته و زمانی که امیرحسین در بیمارستان بود، بازجوی وزارت اطلاعات به اتاقش رفته و به او گفته بود، قرار است هفته بعد اعدام شوی و برای ما به صرفه نیست که بودجه ای صرف درمانت کنیم. همین تهدید هم باعث تشدید استرس، علائم بیماری و ایجاد مشکل در تکلم و راه رفتن اش شد. شب گذشته با اعتراض شدید همبندی های امیرحسین او را به بهداری منتقل کردند و تا حدود ساعت ۳ بامداد آنجا بود. در نهایت نیز امروز صبح به بیمارستان رازی اعزام شد .
هرانا پیشتر در گزارشی از وضعیت نامساعد جسمی امیرحسین مرادی به دلیل ابتلا به بیماری “پسوریازیس” خبر داده و نوشته بود که سراسر بدنش از لکه پوشیده شده و توان تکلم و راه رفتن را از دست داده است. این بیماری به گونه ای است که فشار عصبی منجر به از دست دادن تونایی فرد در کنترل ماهیجه ها شده و بیمار موقتا فلج می شود.

امیرحسین مرادی یکی از شهروندان بازداشت شده در جریان اعتراضات سراسری آبان ماه امسال است که همراه با دو هم پرونده ای دیگر خود به نام های سعید تمجیدی و محمد رجبی توسط شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی ابوالقاسم صلواتی به حبس، شلاق و اعدام محکوم شده است. مژگان اسکندری، زندانی سیاسی در زندان قرچک ورامین نیز در این پرونده توسط دادگاه انقلاب تهران به ۳ سال حبس تعزیری محکوم شده و پرونده “شیما ر.” متهم دیگر این پرونده نیز کماکان در دست بررسی است.
هرانا پیشتر در گزارشی به ارائه جزئیات ناگفته از پرونده این افراد از جمله فعالیت ها، بازداشت، دیپورت و محاکمه و همین طور شرح آخرین وضعیت آنها پرداخته شده بود.

#پیش بسوی قیام   سراسری  #ما بر اندازیم#  کانونهای شورشی   #Iran
#سال_سرنگونی #ایران #کروناویروس  #قیام_تا_پیروزی #coronavirus
 #شورش زندانیان #تيك_تاك_سرنگوني #COVID2019  #  اتحادوهمبستگی 
# مرگ_بر_دیکتاتور #مجاهدین_خلق ایران  #IranRegimeChange
ما را در توئیتر با حساب توئیتری 7 @Bahar iran دنبال کنید