۱۳۹۹ تیر ۹, دوشنبه

ویژگی‌ها و جایگاه مقاومت ایران از نگاه دیگران




ویژگی‌ها و جایگاه مقاومت ایران از نگاه دیگران(قسمت دوم)
نگاهی به برگزاری گردهمایی آنلاین مقاومت ایران در ۲۰ ژوئن ۲۰۲۰
قسمت دوم
به قلم عبدالرحمن گورکی، نویسنده و تحلیلگر سیاسی
شخصیتهای شرکت کننده در گردهمایی، در سخنرانی‌های خود ضمن برشمردن برخی ویژگی‌های ممتاز مقاومت ایران و اعلام حمایت از مواضع و برنامه‌های مقاومت ایران برای ایران آزاد فردا، روی موضوع شیطان‌سازی گسترده و تبلیغات هیستریک نظام آخوندی علیه مجاهدین و مقاومت ایران در مرحله پایانی‌اش انگشت گذاشتند که از یک‌سو بیانگر جایگاه اجتماعی و موقعیت بین‌المللی این مقاومت و از سوی دیگر مبین درماندگی نظام در غرقاب بحرانهاست.
رابرت توریسلی که از سناتورهای با سابقه امریکا، برخورداری مقاومت ایران از رهبری بی همتای خانم رجوی را عامل پیروزی حتمی مقاومت ایران خواند و گفت که به‌رغم این‌که جنبش مقاومت ایران بارها مورد خیانت قرار گرفته، اما تا زمانی که یک حکومت دموکراتیک و آزاد در ایران برقرار نشده باشد به مبارزه خود ادامه خواهد داد». وی گفت که بیش از هر زمان دیگری به آینده‌داری این جنبش امیدوار است و علت این امر را اینگونه بیان کرد:‌ «ما تحت رهبری خانم مریم رجوی هرگز سازش نکردیم. ما در سخت‌ترین شرایط، در سخت‌ترین رنجها و ستمها با از دست دادن دهها هزار نفر از قهرمانان و شهدا که در سال۱۹۸۱ (سال ۱۳۶۰) آغاز شد و تا همین امروز در خیابان‌ها و شهرهای ایران ادامه دارد. هرگز لحظه‌یی نبود که از این کوتاه بیاییم و سازش بکنیم. به همین دلیل است که امروز باید جشن بگیریم».
از کشور انگلستان، بارونس ورما وزیر سابق و نماینده مجلس اعیان نیز در نگرشی دیگر به مقاومت ایران و نقش خانم رجوی گفت:‌«با وجود همه آزار و اذیت مستمر و سیستماتیک نظام ایران علیه مقاومت ایران، خواهر عزیزم مریم رجوی رهبری مقاومتی را به عهده دارد که در برابر این نظام هرگز ساکت ننشسته است. در آبان سال گذشته شاهد ایستادگی مردم در برابر این نظام بودیم. امروز این نظام در وحشت از جنبش مقاومت سازمان‌یافته و حمایت فزاینده از شورای ملی مقاومت و رئیس‌جمهور برگزیده‌اش مریم رجوی در درون ایران و به‌طور خاص در میان نسل جوان به‌سر می‌برد. سازمان مجاهدین نیروی محرکه مقاومت سراسری است». این عضو مجلس اعیان انگلستان، پلاتفرم ۱۰ ماده‌یی خانم رجوی برای ایران بعداز آخوندها ستود و تاکید کرد که برنامه ارائه شده توسط خانم رجوی «بنیادهای نظام را به لرزه انداخته و ادامه حیات این حکومت مذهبی را به‌مخاطره انداخته است. سیاست مماشات با نظام ایران دیگر کارآیی ندارد».
از انگلستان، استیو مک کیب، نماینده پارلمان انگلستان نیز از دیگر سخنرانان این گردهمایی بود. وی با اشاره به شکست شیطان‌سازی‌های نظام آخوندی علیه مقاومت ایران گفت: «نظام دیکتاتوری ایران هرگز نتوانسته مقاومت ایران را ساکت کند و این نشان می‌دهد که بازی ولی‌فقیه دیگر تمام است. اکنون مردم ایران به‌خوبی می‌دانند که شورای ملی مقاومت و مریم رجوی می‌توانند کشورشان را به‌خوبی مدیریت کنند. به همین علت است که نظام تلاش می‌کند تصویر مخدوشی از مقاومت و رجوی در جهان منتشر کند».
از کشور فرانسه خانم راما یاد، وزیر پیشین حقوق بشر فرانسه در این گردهمایی سخنرانی انگیزاننده‌یی نمود. وی ابتدا خطاب به خانم رجوی گفت:‌ «فداکاری شما در چهل سال مبارزه، برای دمکراسی، برای آزادی و  برای برابری، عظیم بوده و  تنها برای ایران نبوده است  بلکه برای بشریت است. مقاومت ایران در  راستا و هماهنگ با جنبشهای بزرگی است که تاریخ را می‌سازند. تاریخ بخاطر خواهد سپرد که مقاومت ایران یکی از عظیم‌ترین مبارزاتی است که جهان را تغییر می‌دهد. با ایجاد تغییر در ایران شما جهان را تغییر خواهید داد…. پیروزی شما پیروزی ما خواهد بود. ولی فدیه‌هایش را شما می پردازید.   در سازمان مجاهدین شما برای هر کدام از این وقایع قیمتش را پرداخت کرده اید. داستان  از ۳۰خرداد ۶۰ شروع شد. داستان این نظام به تمام و کمال داستان خیانت علیه مردمی است که باور کرده بودند با سرنگون ساختن شاه به آزادی دست خواهند یافت».  این خانم برجسته فرانسوی که با سخنان خود همه بینندگان را تحت تاثیر خود قرار داده بود افزود:‌ «آن‌چه نظام ایران از آن می ترسد این است که سازمان مجاهدین چندین نسل و چندین ملیت از بهترین های ایران را گردهم آورده است! آن‌چه نظام از آن می ترسد این است که سازمان مجاهدین  توانسته است اصل برابری جنسیتی را به‌شدت ارتقا  دهد. آنچه نظام از آن می ترسد این است که سازمان مجاهدین  توانسته است دین اسلام را با جدایی دین و دولت آشتی دهد در حالی که به‌شدت با افراطی‌گری مذهبی مبارزه می‌کند. 40 سال مبارزه شما ۴۰ سال شکست برای نظام است. بیداری جوانان و سازمان یافتگی آنان آنگونه  که تاکنون نبوده پیروزی دیگر شما است».
جایگاه برجسته زنان در مقاومت ایران آن واقعیتی است که خانم اینگرید بتانکور کاندیدای سابق ریاست‌جمهوری کلمبیا در سخنرانی‌اش روی آن انگشت گذاشت. وی گفت: «سازمان مجاهدین تنها سازمانی است در جهان که به‌طور کامل برابری جنسی را برقرار کرده است. تصور کنید در برابر زن‌ستیزترین نظام، یک زن رهبری این جنبش را به‌دست دارد، زنی که به‌خوبی می‌داند چگونه مانع این شود که نظام از اسلام سوءاستفاده کند. زنی که دنیای مدرن را به‌خوبی می‌شناسد».
این واقعیت را رئیس سابق مجلس فدرال آلمان، خانم ریتا زوسموت نیز، در پیامش به گردهمایی تاکید نمود. وی در پیام خود نقش بی‌بدیل خانم مریم رجوی در مقاومت ایران را ستود و گفت: «ما به‌دنبال الگوهایی هستیم. الگوهایی که نحوه‌ متفاوتی از برخورد زنان و مردان با یکدیگر را نشان می‌دهند. الگوی درخشان شما خانم رجوی است. زیرا هدف اصلی او به‌تأکید برابری، ارزش‌گذاری برابر و به‌رسمیت شناختن متساوی زنان و مردان و مردان است. آن هم نه در مواضع پایین‌تر، بلکه در مواضع رهبری کننده. برابری بین زن و مرد مهمترین سرمایه شما برای آزادی پایدار و دموکراسی در ایران و سراسر جهان است».
از اسپانیا، سناتور مارگاریتا دوران وادل، در سخنرانی‌اش با اشاره به تلاشهای نظام آخوندی در خصوص شیطان‌سازی‌های اخیر علیه مقاومت ایران گفت: «وقتی که من یک روزنامه‌نگار بودم به‌خوبی متوجه شدم که دیکتاتوریها از تبلیغات برضد مردمشان استفاده می‌کنند و این را در مورد نظام ایران به‌خوبی دیدم، دیدم نظام چگونه از پروپاگاندا برای ضدیت با مقاومت استفاده می‌کند و بسیار هم استفاده می‌کند فقط نظامی که از آلترناتیو خود وحشت داشته باشد مبالغ هنگفتی هزینه می‌کند تا مقاومتش را بدنام کند و البته ما ساده نیستیم که فریب این کارها را بخوریم».
نقش مخرب نظام ایران در منطقه خاورمیانه و بی‌دفاع کردن مردم ایران در برابر کرونا دو وجه مشترک از یک سیاست نظام آخوندی است که وزیر سابق اردن، فیصل الروفوع روی آن تاکید نمود. وی گفت:‌: «نظام ایران در دوران کرونا میلیاردها دلار صرف صدور تروریسم کرده است. در حالی که روزانه در ایران بسیاری قربانی کرونا می‌شوند. در زندانها هم زندانیان قربانی کرونا شده‌اند. صرف ۳۰میلیارد دلار برای حفظ دیکتاتوری اسد، و مبارزه با مردم سوریه توسط نظام نشان می‌دهد که نظام ایران علاقه‌یی به حفظ جان مردم ایران ندارد و نظام و ویروس کرونا علیه مردم ایران هم دست هستند».

🍒🌳💕 #پیش بسوی قیام  سراسری ایران#  اتحادوهمبستگی 🌳🌹🍒
#سال_سرنگونی  #کروناویروس #قیام_تا_پیروزی # مرگ_بر_دیکتاتور
 #شورش زندانیان #تيك_تاك_سرنگوني  #  شهرهای شورشی
#مجاهدین_خلق ایران #ایران #ما بر اندازیم #  کانونهای شورشی
#coronavirus #COVID2019 #IranRegimeChange
🍒🌳🌹 ما را در توئیتر با حساب توئیتری 7 @Bahar iran دنبال کنید🌳💕🍒