۱۳۹۹ تیر ۴, چهارشنبه

گزارش سالانه وزارت خارجه آمریکا :ما سپاه پاسداران شامل قدس سپاه را بعنوان سازمانهای تروریستی نامگذاری کردیم که این اولین بار بود که علیه یک دولت خارجی استفاده می شد.



گزارش سالانه وزارت خارجه آمریکا :ما سپاه پاسداران شامل قدس سپاه را بعنوان سازمانهای تروریستی نامگذاری کردیم که این اولین بار بود که علیه یک دولت خارجی استفاده می شد.


پمپئو : ما گزارش سالانه خودمان علیه تروریزم را منتشر می کنیم امیدوارم که هر کسی ببیند که این دولت علیه سازمانهای تروریستی کار کرده است و سایر دولتها کاری نکردند.
 ما سپاه پاسداران شامل قدس سپاه را بعنوان سازمانهای تروریستی نامگذاری کردیم که این اولین بار بود که علیه یک دولت خارجی استفاده می شد.
ما فشار بر دست نشاندگان ایران شامل حزب الله را حفظ کردیم و دوستانمان را تشویق کردیم که این گروه را نامگذاری کنند. مانند پاراگوئه و آرژنتین و حالا بریتانیا که همین سال گذشته اینکار را کرده اند.
در سال گذشته نیز ما دو اجلاس وزیران را متمرکز روی مشخصا ضدتروریزم در نیمکره غربی برگزار کردیم که هیچ دولتی روابطی نزدیکتر از ما با نیمکره غربی نداشته است و ما با متحدانمان روی مسائل مشترک مانند ضدتروریزم کار می کنیم که ما اینکار را کرده ایم.
 شکست دادن داعش به قوت خود باقیست. انهدام آنچه خلیفه داعش خوانده می شد در عراق و سوریه بوده است. به یمن ارتش بزرگ ما، ابوبکر البغدادی حالا مرده است.
این روشن است و کار ضدتروریزم ادامه می یابد. شعبات داعش و القاعده و وابستگانش در آفریقا در ونزئلا و کوبا روابط گرمی با تروریستها دارند و حملات ئی.ان.ال در کلمبیا افزایش یافته است.
مشکلاتی باقیست اما ما دنبال حل آنها هستیم تا تروریستها را به پای میز عدالت بیاوریم.
من امروز خشنودم که اعلام کنم وزارت خارجه پاداش برای هر کسی که اطلاعات جدید راجع به مختصات رهبر جدید داعش را بدهد را به 10میلیون دلار رسانده ایم.
ناتان سیلز هماهنگ کننده ضدتروریزم امروز به همه سوالات شما پاسخ می دهد.
تایم کد1730
ونزوئلا .... بهترین راه خروج برگزاری یک انتخابات آزاد است...
تایم کد1740
مادورو کار این کشور از بزرگترین تولید کنندگان نفت را به جایی رسانده که مجبور است بنزین را از ایران وارد کند.
امروز آمریکا 5ناخدای کشتی ایران را تحریم می کند که حدود (یک) میلیون بشکه نفت را در حمایت از رژیم غیرقانونی رژیم مادورو تحویل ونزوئلا دادند.
دارایی های این کاپیتانها بلوکه می شوند و دیگر نمی توانند در آبهای آمریکا کار کنند.
هر کس که با ایران و ونزوئلا معامله کند با عواقب از طرف آمریکا مواجه می شود.
ما به ونزوئلا  ....
تایم کد1830
اما در مورد یک یاغی دیگر بنام جمهوری اسلامی ایران. جمعه گذشته هیات حکام آژانس اتمی قطعنامه یی را تصویب کرد که از ایران خواست تا به بازرسان این آژانس اطلاعات و دسترسی را بدهد که به آن ملتزم است.
من از مدیرکل گروسی و تیم او بخاطر کاری که کردند تشکر می کنم.
ندادن دسترسی به بازرسان آژانس توسط ایران و همکاری نکردن با کار تحقیق در مواد بالقوه اتمی اعلام نشده سوالهایی جدی نسبت به تلاشهای ایران ایجاد کرده است که دقیقا همان چیزی است که آنها تلاش می کنند مخفی کنند.
عدم همکاری ایران با این آژانس کاملا جدای از برجام است. این صرفا این است که ایران بایستی به تعهدات الزام آور خود به توافق (پادمان)مقررات ایمنی عمل کند و احترام بگذارد.
اگر ایران در اینکار شکست بخورد و از همکاری با التزاماتش به آژانس کوتاهی کند جامعه بین المللی بایستی اماده بشود که اقداماتی بعدی را اتخاذ کند.
امروز هوک نماینده ویژه ما اعضای شورای امنیت سازمان ملل را بریف می کند که ادامه دیپلوماسی ماست که نمی گذارد تحریم تسلیحاتی ایران در اکتبر امسال منقضی بشود.
با این اقدام در 18 اکتبر ایران خواهد توانست سیستمهای تسلیحاتی پیشرفته خریداری کند و به انتخاب دلال سلاح و همه رژیمهای یاغی در سراسر جهان تبدیل می شود.
این پذیرفته نیست. ایران از 2007 از طرف سازمان ملل مورد تحریم تسلیحاتی بوده است و یکی از کم و کسریهای جدی برجام این بود که می گذارد این محدودیتها بدون توجه به رفتار این رژیم منقضی شوند.
قطعنامه یی که ما به شورای امنیت سازمان ملل ارائه می کنیم تحریم تسلیحاتی متعارف بر یک رژیم جلودار حامی ترور در جهان را تمدید می کند.
تمرکز الان روی کار با شورای امنیت سازمان ملل است تا این قطعنامه را تصویب کند. اما در صورتی که این شورا آن را تصویب نکند ما به جهان یاداور می شویم که مقامات دولت اوباما هم به روشنی گفته بودند که آمریکا توان یکجانبه دارد تا تحریمهای خودکار را برگرداند.
دو نقل قول هست یکی از پرزیدنت اوباما که گفت «اگر در هر زمانی آمریکا بر این اعتقاد باشد که ایران در عمل به التزاماتش کوتاهی کرده است هیچ کشوری نمی تواند توان ما برای برگرداندن تحریمهای چندجانبه خودکار را بلوکه کند».
نقل قول بعدی از وزیر جان کری است که گفت «اگر ما راضی نباشیم به شورای امنیت می رویم و ما به تنهایی می توانیم با استفاده از مکانیزم ماشه تحریمها را اعمال کنیم».
گزینه های قانونی در شورای امنیت ملل متحد روشن هستند. ترجیح اصلی ما این است که شورا یک قطعنامه را تصویب کند که تحریم تسلیحاتی را تمدید کند.
اما ما مصمم هستیم که مطمئن شویم تحریم تسلیحاتی ادامه پیدا می کند.
(قطعی صدا)
کمکها به جهان و برنامه فردا حول قاچاق انسان و فعالیت ما حول کرونا ....
پرسش و پاسخها
س [خبرنگار ایرانی]- حسن روحانی رییس جمهوری گفته است ایران مشکلی در گفتگو با آمریکا ندارد اگر آمریکا به التزاماتش مطابق برجام عمل کند و عذرخواهی کند و بابت خروج از برجام به تهران غرامت بدهد. پاسخ شما ؟
پمپئو - آمریکا نسبت به انتظارات ما روشن بوده است. اهداف ما روشن بوده است.
ما از جمهوری اسلامی ایران خواسته ایم تا مانند یک کشور نرمال رفتار کند و خوشحال می شویم که در زمانی که مناسب باشد وارد گفتگوها بشویم. شرایط به نحوی نشان داده که ما مشتی پول به ایرانیها داده ایم تا بتوانند ترور در جهان را دامن بزنند و گسترش دهند. اما این چیزی نیست که این دولت رفتار کند.
س - در مورد لیبی و ترکیه .... مردم لبنان بلحاظ مالی و اقتصادی و سیاسی در رنج هستند و هیچ راه حلی در افق نیست این را چطور می بینید؟
پمپئو - در مورد لبنان سیاست ما روشن بوده است ما بطور کامل آماده ایم تا از دولتی که اصلاحات واقعی را اجرا کند و طوری عمل کند که تحت خواستهای حزب الله نباشد، حمایت کنیم و اگر چنین شود و اگر این دولت نشان دهد می خواهد و می تواند اینکار را انجام دهد فکر می کنم نه تنها آمریکا بلکه کل جهان به کمک دولت لبنان خواهد آمد. خواست اعتراضات در لبنان و بیروت هم همینها می باشد تا تغییری واقعی باشد و تغییری بنیادی یعنی بدور از حزب الله باشد.
در مورد لیبی ....
از تایم کد 25.36
در مورد لبنان، سیاست ما کاملا روشن است. ما کاملا آماده‌ایم دولتی را در لبنان حمایت کنیم که دست به اصلاحات واقعی بزند و در راستای منافع حزب الله نباشد.
هر دولتی که حاضر باشد نشان بدهد که میتواند این سیاست راپیاده کند، نه تنها آمریکا، بلکه همه جهان حاضر به حمایت از آن هستند... باید یک تغییر بنیادین به دور از حزب الله را به اجرا بگذارد...
در مورد لیبی:....
در مورد سودان: .....
پمپئو: این غیر قابل قبول است که اروپاییها در ایران تجهیزاتی داشته باشند یا به ایران بفرستند که میتواند مردم اروپا را تهدید کند. بلژیک و دانمارک بخاطر پایان پذیرفتن تحریم تسلیحاتی بزرگترین کشور حامی تروریسم در جهان یعنی ایران در خطر هستند. من امیدوارم که همه جهان این پیشنهاد را بپذیرند که تحریمهای تسلیحاتی باید تمدید شود. ایران نه تنها میتواند از روسیه و چین سلاح بخرد، بلکه میتواند به همه جهان هم سلاح بفروشد. این درست نیست.
آنها نباید توانمندی این را داشته باشند و من بسیار امیدوارم که وقتی ما روی این موضوع تمرکز کردیم، همه جهان به همین نتیجه که آمریکا رسیده، برسند که برای جهان خطرناک است که این قطعنامه ملغی شود.
ما داریم به سختی تلاش میکنیم تا همه، ابعاد تهدید انقضای قطعنامه تحریمهای تسلیحاتی ایران را بفهمند.
این برای جهان، برای منطقه به واقع خطرناک است و کشورهای خلیج فارس هم این را میدانند.
کاری که ما داریم می‌کنیم بسیار مهم است. به نظر من همه به جز یکی دوتا کشور هستند که اهمیت این را میدانند و میگویند این قطعنامه نباید منقضی شود.
در مورد چگونگی تمدید آن نیز مشورتهایی صورت خواهد گرفت.
مسافرت اروپاییها به آمریکا در جریان کوید ۱۹ .....

در مورد اسراییل و الحاق کرانه غربی ....

🌳💕#پیش بسوی قیام   سراسری #Iran #  اتحادوهمبستگی 🌳🌹
#سال_سرنگونی  #کروناویروس  #قیام_تا_پیروزی # مرگ_بر_دیکتاتور
 #شورش زندانیان #تيك_تاك_سرنگوني   #  شهرهای شورشی
 #مجاهدین_خلق ایران #ایران #ما بر اندازیم #  کانونهای شورشی
#coronavirus #COVID2019 #IranRegimeChange
🌳🌹 ما را در توئیتر با حساب توئیتری 7 @Bahar iran دنبال کنید🌳💕