۱۳۹۹ تیر ۲۱, شنبه

مروری بر روزنامه های حکومیت شنبه 21 تیر 99 : شقه درراس نظام درآستانه انفجار اجتماعی



مروری بر روزنامه های حکومیت  شنبه 21 تیر 99 : شقه درراس نظام درآستانه انفجار اجتماعی 

دعوای تقسیم تقصیر در وحشت از مردم

روزنامه‌های حکومتی ۲۱تیر، صحنه عرصهٔ بحرانها و بن‌بستهای داخلی و خارجی نظام است. مبرم‌ترین بحران نظام به‌گفتهٔ رسانه‌های حکومتی، «بمب ساعتی کرونا» است که در وحشت از انفجار آن جنگ گرگها در انداختن تقصیر به گردن یکدیگر بالا گرفته است. در این سگ‌دعوا روزنامه‌های باند خامنه‌ای دست پیش را گرفته‌اند.
کیهان نوشته است: «صرف‌نظر از عدم دسترسی مردم به ماسک ارزان و دستکش غیرنایلونی باید گفت اعمال مدیریت متناقض دولت عامل اصلی قرمز شدن دوباره استانها و افزایش ابتلا مردم به کرونا و مرگ‌ومیرهای ناشی از این بیماری شده است».
رسالت هم به‌نقل از یک عکاس خبری نوشته است: «سختگیریهایی که مقامات مسئول در زمینه حضور عکاسان خبری در صحنه‌های مرتبط با کرونا نظیر مراکز درمانی و یا کفن‌ودفن متوفیان ناشی از آن انجام می‌دادند و این روزها هم این روند ادامه دارد».

شقه در رأس نظام در آستانهٔ انفجار اجتماعی

بحران گرانی‌های فزاینده و گسترش فقر و تهدید انفجار اجتماعی و بی‌راه‌حلی نظام در این زمینه در کنار جنگ قدرت، و نیاز نظام به سرکوبهای عجولانه موضوع این بحرانها هستند. در مورد بحران گرانی و گسترش فقر آرمان هشدار داده‌: «فشارهای بیماری کرونا به‌عنوان یک اپیدمی عالمگیر بار اضافی بر این مشکلات و آخرین ضربه بر قدرت مقاومت مردم شده است. با یک حساب سرانگشتی حداقل افزایش قیمتها ۵۰ و حداکثر آن بیش از صد یا دویست برابر در برخی از اقلام و مایحتاج عمومی است. در چنین شرایطی انتظار رفتار با کرامت و سلامت از کارمند و کاسب امری نشدنی است و یک نوع ساده‌انگاری ذهنیت‌گراست. در قوانین اکثر کشورهای دنیا ما با یک عنوان قانونی مواجهیم که در کشور ما و در شریعت اسلام به آن اضطرار می‌گویند. اضطرار حالتی است که اگر در آن شرایط فرد مرتکب جرم شود، مسئولیت کیفری ندارد. در شرایط فعلی کشور ما اغلب افرادی که با حقوق ماهانه گذران زندگی می‌کنند، در حالت اضطرار هستند».
جهان صنعت با اشاره به جنگ گرگها بر سر قدرت و عزل روحانی پای خامنه‌ای را که در این جنگ سکوت کرده به میان کشیده و نوشته خامنه‌ای «آیا رأی احتمالی مجلس در خصوص عدم کفایت رئیس‌جمهور را تنفیذ خواهند کرد؟».
شرق هم تلویحا به نیاز نظام برای سرکوب اذعان کرده و در مورد حکم اعدام سه جوان که در قیام آبان دستگیر شده‌اند نوشته است: «در حالی‌که انتظار می‌رفت محاکم حوادث آبان علنی باشند، در سکوت خبری و غیرعلنی برگزار شدند و در انتها با حکم اعدام سه متهم مواجه هستیم که حتی وکلای ایشان از جزئیات پرونده اطلاع دقیقی ندارند».
طرح قرار داد خائنانه با چین در روزنامه‌های باندهای حاکم تبدیل به یک بحران شده است و باندهای ذی‌نفع در رد و اثبات آن به‌هم چنگ کشیده‌اند. روزنامهٔ ابتکار از باند مغلوب برای ضرورت پذیرش این طرح به خفگی و بی‌راه‌حلی نظام اذعان کرده و نوشته است: «ما تقریباً یک دهه است که تحت تحریم‌های فلج کننده هستیم.
هر چند تاکنون مقاومت کرده‌ایم اما این تحریم‌ها اثر خود را بر موقعیت صنعتی و فن‌آوری ما گذاشته است. ما به‌جد نیازمند نوسازی در حوزه‌های فن‌آوری و زیرساخت‌های صنعتی هستیم. لذا سرمایه‌گذاری چین در این حوزه‌ها برای ما ارزش راهبردی دارد.
ما امروز به «سرمایه» نیاز عاجل و حیاتی داریم. تولید و صنعت ما و به تبع آن، اشتغال ما با بن‌بست مواجه شده است. شوخی نداریم، تحریم شیره اقتصاد ما را کشیده است».


🍒🌳💕 #پیش بسوی قیام  سراسری ایران#  اتحادوهمبستگی 🌳🌹🍒
#سال_سرنگونی  #کروناویروس #قیام_تا_پیروزی # مرگ_بر_دیکتاتور
 #شورش زندانیان #تيك_تاك_سرنگوني  #  شهرهای شورشی
#مجاهدین_خلق ایران #ایران #ما بر اندازیم #  کانونهای شورشی
#coronavirus #COVID2019 #IranRegimeChange
🍒🌳🌹 ما را در توئیتر با حساب توئیتری 7 @Bahar iran دنبال کنید🌳💕