۱۳۹۹ آذر ۱۱, سه‌شنبه

🌲🌲🌲راستی معلم مهربان وزندانی سیاسی ارژنگ داوودی کجاست؟ چه کسی صدای ارژنگ را پژواک میدهد 🌲🌲🌲 چه کسی

 


🌲🌲🌲راستی  معلم مهربان وزندانی سیاسی  ارژنگ داوودی کجاست؟ چه کسی  صدای ارژنگ  را پژواک میدهد 🌲🌲🌲

چه کسی صدای ارژنگ داوودی است؟ مدت‌هاست که از او خبر در دست نیست. مردی سالخورده و بیمار که به دست جلادان خامنه‌ای گرفتار آمده است. جرمش یک چیز بیشتر نبود؛ سری بی پروا داشت و حقایق را فاش می‌گفت. خامنه‌ای گمان کرده بود با زندانی کردن می‌تواند او را خاموش کند. اما او ساکت نشد. در زندان‌های مختلف  محبوس و تبعیدش کردند اما صدای ارژنگ داوودی خاموش نشد. او حتی تا سه سال پیش برغم همه تهدیدها از زندان‌های مخوف زابل و زاهدان هم صدایش را به گوش مردم می‌رساند. او از هر فرصتی برای افشای جنایتکاران استفاده می‌کرد. اما اکنون مدت‌هاست که دیگر ارژنگ داودی خاموش شده است.

در سلولی بدون منفذ زندانی است

بر اساس جدیدترین خبرها، ارژنگ داوودی در تبعید در زندان زابل و در سلولی که حتی یک منفذ ندارد تحت ماکزیمم فشار نگهداری می‌شود.

یک منبع مطلع در زندان زابل گفت: «زندانی سیاسی ارژنگ داوودی با وجود کهولت سن و وضعیت وخیم جسمی در بدترین شرایط در زندان زابل نگهداشته شده است».

این منبع گفت: «ارژنگ خیلی مقاوم است و اصلا حاضر به سکوت کردن نیست. زندانبانان برای اینکه صدای داد و بیداد و فریادها و اعتراضاتش به گوش بقیه زندانیان نرسد و فضای شورش ایجاد نشود، تمامی منافذ سلول او را بستند. حتی دریچه سلول را هم مسدود کردند که دیگر صدایش به بیرون درز نکند».

وضع جسمی‌اش وخیم است

این منبع گفت: «حال آقای داوودی خیلی وخیم است، روده هایش عفونت کرده، وضعیت جسمی‌اش اصلا خوب نیست. مسئولان زندان او را از هرگونه رسیدگی پزشکی بکلی محروم کرده‌اند. حتی اجازه هواخوری به او نمی‌دهند. او روزانه فقط یک ساعت اجازه هواخوری دارد و هیچ امکانات دیگری بخصوص در سلولش نیست».

در گزارش دیگری از این زندانی سیاسی آمده است که وی برغم ۶۷ سال سن و بعد از ۱۷ سال تحمل حبس در یک سلول تنگ و تاریک نگهداری می‌شود. حتی یخچال و لوازم دیگری که با پول خودش خریداری کرده بود را از او دزدیده‌اند. او تنها و بدون ملاقات و بدون حق تماس با خانواده در سلولی تنگ محبوس است.

تحمل ۱۷ سال شکنجه و رنج با افتخار

شایان ذکر است که از فروردین ماه ۹۷ تا ماه‌ها هیچ خبری از او در رسانه‌های خبری منعکس نشد. او را در سلولهای قرنطینه زندان زاهدان نگهداری کردند. وی پس از احضار به دفتر رئیس زندان محمد خسروی توسط معاون رئیس زندان بنام غلامرضا قدیر در حالیکه پابند و دستبند داشت از بالای پله‌های طبقه دوم ساختمان به پایین پرتاب شد. پای راستش از ناحیه لگن و ساق پای چپش شکست. دو کتفش دچار ضربه شد و در رفت. دو مهره پایین کمرش ضرب دیده و تا آخر عمر قادر به راه رفتن نیست. طبق آخرین خبرها در حد محدودی با واکر حرکت می‌کند.

زندانی سیاسی ارژنگ داوودی از قدیمی‌ترین زندانیان سیاسی در دیکتاتوری ولی‌فقیه است.  او با ۶۷ سال سن از بیماری دیابت مزمن رنج می‌برد. طی ۱۷ سال زندان بر اثر شکنجه، بخشی از شنوایی و بینایی خود را از دست داده. بر اثر ضربه دچار شکستگی لگن پای راست و ساق پای چپ و ضایعه مهره کمر شده و بصورت محدودی قادر به حرکت است.

چه کسی صدای ارژنگ داوودی است؟

ارژنگ داوودی در دی ماه ۹۷ پس از اطلاع از تظاهرات سراسری مردم ایران در حمایت از آنان چنین پیام داد: «همه تان را دوست دارم. همه‌تان را می‌بوسم و برای ساختن یک ایران آزاد، یک ایران آباد، یک ایران دمکرات، یک ایران سرشار از عشق و داد و یک ایران مملو از زندگی روی همه‌تان حساب می‌کنم».

اکنون که شکنجه‌گران خامنه‌ای می‌خواهند فریاد ارژنگ داوودی را با سلول و شکنجه خاموش کنند، جا دارد صدایش باشیم. چه کسی صدای ارژنگ داوودی است؟



 شورش زندانیان #تيك_تاك_سرنگوني  #  شهرهای شورشی 🌳🍒

 🌳#مجاهدین_خلق ایران #ایران  #  کانونهای شورشی 

 #ایرج_مصداقی_اسقاطی # مزدور _نفوذی_مصداقی🌳🌹

🌳💧#coronavirus #COVID2019 #IranRegimeChange🌳💧

🌳💧#انحلال_سپاه_پاسداران #ما بر اندازیم #شهادت_ميدهم #اعدام نکنید🌳💧

🍒🌳🌹 ما را در توئیتر با حساب توئیتری 7 @Bahar iran دنبال کنید