۱۴۰۲ اسفند ۲, چهارشنبه

سایت ایلاف لندن : رویارویی با حکومت ایران یک ضرورت است نه یک گزینه!


سایت ایلاف ـ  فرامنطقه‌ای گزارشی را در مورد رویکرد حکومت  ایران با کشو‌رهای عربی درج کرده است. نویسنده در مقدمه می‌نویسد: «اعراب در طول تاریخ معاصر خود آغازگر تجاوز نبودند. آن‌ها همواره در معرض تجاوز قرار داشتند و آماج جاه طلبی‌های قدرت‌های خارجی از جمله رژیم آخوندهای حاکم در ایران بودند. حکومت  ایران امروزه تهدیدی بزرگ برای اعراب به شمار می‌رود. مقابله با این حکومت به امری ضروری و اجتناب ناپذیر تبدیل شده است. زیرا حکومت  ایران با حمایت از شبه‌نظامیان فرقه‌گرا و افراطی به دنبال گسترش نفوذ و سلطه خود در منطقه عربی و مداخله در امور کشورهای عربی است. حکومت آخوندها برای گسترش ایدئولوژی فرقه‌ای افراطی خود در منطقه تلاش می‌کند. حکومت  ایران امروز دارای موشک‌های پیشرفته و قابلیت‌های هسته‌ای بالقوه است و حاکمیت کشورها را نقض کرده و ثبات مردم را تهدید می‌کند.

نقاط پیوندها و گسست‌ها بین اعراب و حکومت  ایران

اعراب در بسیاری از موارد با ایران و مردم آن پیوند می‌خورند که مهمترین آن‌ها پیوندهای دینی، تاریخی و همجواری است. اما با اندیشه  ایران که امروز بر ایران حکومت می‌کند و خاورمیانه را به ویرانی تهدید می‌کند بر سر هیچ چیزی توافق ندارند. علیرغم کمرنگ شدن تاریخ، اعتقادات و هویت آن، به دنبال ایجاد یک رژیم قیمومیت بر منطقه است. در حالی که اعراب به دلیل رویکرد سیاسی و فکری و طرح‌های تهاجمی حکومت  ایران رو در روی آن ایستاده‌اند.

دلیل آن نحوه برخورد آخوندها با دکترین اسلام و رویکرد فرقه گرایانه افراطی آخوندهاست که به تفرقه بین آخوندها و اعراب تبدیل شده است. در حالی که اسلام عنصر اساسی در برادری مسلمانان عرب و غیر عرب است. اختلاف مذهبی مبنایی است که حکومت  ایران به آن متکی است. سیاست آن‌ها بدون کمترین مبنای واقعی برای رویارویی و اختلاف با اعراب بر آن استوار است.

برای مثال سنی‌ها و شیعیان با وابستگی‌های مختلف قومیتی خود در کشوری مانند عراق از زمان پدیدار شدن اسلام با هم زندگی مسالمت آمیزی داشته‌اند. آن‌ها روابط مستحکم و خلل ناپذیر برادرانه‌ای داشته‌اند. مگر بعد از نفوذ رژیم آخوندها درعراق. آنچه در عراق اتفاق افتاد در مورد همه کشو‌رهای منطقه که دست‌ها و بازوان آخوندها به آن دراز است نیز صدق می‌کند. به این معنا که کشورهای عربی و غیر عرب منطقه نیز در سایه حضور رژیم آخوندی مورد تهدید قرار گرفته‌اند.

راه حل: بین ضرورت و انتخاب در جدال اعراب و آخوندها

کشورهای عربی تلاش کردند که با آخوندها بر کینه‌های تاریخی و اختلافات فرقه‌ای و مذهبی و تکیه بر ارزش‌های تاریخی، همجواری و اسلام واقعی محمدی غلبه کنند. این مستلزم این است که کشورها برای آینده‌ای روشن و با ثبات برای کل منطقه با یکدیگر همکاری کنند. عاری از سلاح‌های کشتار جمعی و راه حل‌های موجود بین آن‌ها بر اساس برادری و منافع مشترک و احترام متقابل باشد.

در این رابطه لازم است که پیشاپیش آن‌ها به اصل حاکمیت ملی کشورهای منطقه احترام بگذارند. مسلم است که این راه کارها باید مبتنی بر فداکاری و اعتبار در پیمان‌ها باشد نه بر فریبکاری و توطئه حکومت  ایران که به اشغال چهار کشور عربی می‌بالد. آخوندها به جای این که به خواسته‌های صلح و ثبات و رفاه در منطقه پاسخ دهند برای گسترش نفرت، تروریسم، فرقه گرایی و مواد مخدر تلاش می‌کنند.


🌴براندازیم  #تيك_تاك_سرنگوني    #قیام_تنها_جوابه  
🍏# مجاهدین_خلق ایران #ایران  #  کانونهای شورشی
🌳# MaryamRajavi  # IranRegimeChange   
🌻 پیوند این بلاک  با  توئیتر BaharIran@ 7