۱۴۰۳ فروردین ۱۱, شنبه

در کوچه پس کوچه‌های ایران چه خبر؟


در کوچه پس کوچه‌های ۸فروردین در ایران چه خبر؟ ما در کوچه پس‌ کوچه‌ها، پاشنه کفش‌مان را می‌خوابانیم و به هر دری سر می‌زنیم. حالا در اول بهار ۱۴۰۳ هستیم. می‌دانیم یاد و نام شهیدان بر سنگفرش خیابان‌ها و در حافظه دیوارها نقش بسته است. می‌دانیم گرانی بیداد می‌کند و بی‌کاری و بی‌پولی در آغاز سال نو مردم را رنج می‌دهد، اما زیر پوست شهر نا آرام است و غلغله برپاست.

برای رفتن به کوچه پس‌ کوچه‌های شهر نیاز به هیچ پلاتفرمی نیست فقط کافی است که از جنس مردم باشیم تا حرف‌شان را بفهمیم.

سیل و جان باختن هموطنان

به گزارش رسانه‌های حکومتی روز سه‌شنبه ۶نفر بر اثر غرق‌شدن در آبگیر روستای کلستان شیراز جان باختند .

بارش باران در بخش پادنای سمیرم منجر به رانش زمین و طغیان رودخانه و تخریب ۶خانه شد.

سیل در استان سمنان به برخی از شهرها و روستاهای این استان خسارات وارد آورد و معابر دچار آب‌گرفتگی شدند.

کشتار کولبران

روز سه شنبه هفتم فروردین با شلیک پاسداران جنایتکار خامنه‌ای به جمعی از کولبران در مرز نوسود، ۱۲کولبر زحمت‌کش کرد مجروح شدند. حال دو تن از آن‌ها وخیم است.

روز یکشنبه پنجم فروردین نیز با شلیک پاسداران جنایتکار خامنه‌ای سه کولبر زحمت‌کش کرد از جمله یک کولبر ۱۶ساله در مرزهای بانه و نوسود مجروح شدند. یک کولبر  ۱۵ساله در مرز سقز نیز بر اثر سرما جان باخت.

تورم؛

حسین راغفر  کارشناس حکومتی: دولت اعلام کرده تورم ۴۰درصد است و همین حدود را برای سال آینده نیز برآورد کرده‌اند، اما با برآورد‌هایی که انجام داده‌ایم به نظر من تورم چه‌بسا، ۶۰درصد یا بیشتر باشد.

محمد مهاجری از باند غالب:‌ معاون رئیسی از این نکته مطمئن باشد که با این تیم اقتصادی، سال ۱۴۰۷ که سهل است، سال ۱۴۷۰ هم تورم تک رقمی نمی‌شود.

پس لرزه‌های انتخابات

فلاحت پیشه؛ آرای بیش از ۹۰درصد افرادی که تأیید صلاحیت شدند، بسیار کمتر از آرای باطله در بسیاری از استان‌ها بود. افرادی را تأیید صلاحیت کردید که نتوانستند رقیب آرای باطله شوند؛ آیا این افتخار است؟

احمد علیرضابیگی، نمایندة ردصلاحیت شده مجلس: به واسطه مشارکت ضعیف مردم و فراوانی آرای باطله انتخابات در حوزه انتخابیه تبریز به دور دوم کشیده شد. مشارکت تبریز در این انتخابات کمتر از ۲۲ تا ۲۳درصد بود.

احمد علیرضابیگی:‌ ۶۰درصد از مردم ایران در انتخابات اخیر مشارکتی نداشتند و ۴۰درصدی هم که مشارکت کردند ۱۵درصد رأی باطله دادند که اگر این ۱۵درصد به آن ۶۰درصد اضافه شود، آمار عدم مشارکت ۷۵درصدی به‌دست می‌آید.

ادامه اعتصاب غذای زندانیان

روز سه‌شنبه ۷فروردین ۱۴۰۲، زندانیان در قزلحصار و شماری از زندانیان اوین در بندهای ۴ و ۶ و ۸ و بند زنان و هم‌چنین زندانیان در زندان‌های خرم‌آباد، مشهد، سقز، نقده، مرکزی کرج و خوی، نهمین دور اعتصاب غذای اعتراضی خود در سه‌شنبه‌های علیه اعدام را آغاز کردند.

اولین دور اعتصاب روز سه‌شنبه ۱۰بهمن بود که شماری از زندانیان زیر حکم اعدام در قزلحصار اعلام کردند: «برای این‌ که صدای ما شنیده شود، ما هر سه‌شنبه اعتصاب غذا می‌کنیم. روز سه‌شنبه را برای این انتخاب کردیم، چون اغلب این روز آخرین روز زندگی همبندی‌های ماست که در روزهای قبل به انفرادی منتقل می‌شوند».

تخفیف هزار میلیاردی به چین!

اعتراف فلاحت پیشه، رئیس کمیسیون امنیت مجلس قبلی درباره فروش نفت به چین: روزانه حداقل هزارمیلیارد تومان به چین تخفیف داده می‌شود. اگر این هزار میلیارد تومان را هر روز به یک استان بدهید، آن استان آباد می‌شود.

جنگ گرگ‌ها و حمله محمودوند، عضو کمیسیون امنیت مجلس ارتجاع به دولت رئیسی: امروز خیلی از مصیبت‌ها و مشکلاتی که در کشور دیده می‌شود، به‌واسطه حضور افراد جریان کثیف انحراف در بدنه دولت است.

کشته شدن یک مامور سرکوبگر

به گزارش خبرگزاری نیروی قدس شب گذشته درجریان حمله مسلحانه به یک واحد گشت نیروی انتظامی یکی از مأموران انتظامی کشته شد.

هشدار آمریکا!

رویترز: آمریکا اعلام کرد از ادامه پروژه خط لوله گاز پاکستان – ایران حمایت نمی‌کند و در مورد خطر تحریم‌ها در تجارت با تهران هشدار داد


🌴براندازیم  #تيك_تاك_سرنگوني    #قیام_تنها_جوابه  

🍏# مجاهدین_خلق ایران #ایران  #  کانونهای شورشی

🌳# MaryamRajavi  # IranRegimeChange   

🌻 پیوند این بلاک  با  توئیتر BaharIran@ 7