۱۴۰۲ اسفند ۲۸, دوشنبه

اینگرید بتانکور: بدترین کابوس آخوندها آن است که زنان آنان را به زیر بکشند! - سخنان تحسین برانگیز کاندیدای پیشین ریاست جمهوری کلمبیا


           سخنان تحسین برانگیز کاندیدای پیشین ریاست جمهوری کلمبیا در کنفرانس ۸مارس

اینگرید بتانکورکاندیدای پیشین ریاست‌جمهوری کلمبیا  از جمله شرکت کنندگان در کنفرانس ۸مارس پاریس بود. او که خود به مدت ۵سال گروگان یک گروه مسلح در کلمبیا بود، مفهوم مبارزه را می شناسد. او در کنفرانس ۸مارس درپاریس به تمجید از زنان مقاومت ایران پرداخت. او که شیفته مبارزه جانانه زنان ایران برای آزادی و رهایی شده است، می گوید: به‌این دلیل است که آنها یک الگو داشته‌اند، می‌خواهم تأکید کنم که نقش مریم رجوی تا چه اندازه، در توانمندسازی زنان و این‌که بر ترس خود غلبه کنند حیاتی بوده است.

در سازمان مجاهدین مردان و زنان، همه با هم فرصتی را که برای زندگی با این نوع رهبری دارند پذیرفته‌اند، زیرا آنها در حال مخالفت، مقابله و تخریب رفتار مردسالار هستند.

خانم اینگرید بتانکور در مورد شیطان سازی رژیم ایران می گوید: بعد از اولین شرکت من در این اجلاس کامپیوترم با انواع پیام‌هایی تقریباً منفجر شد که به من اطلاع می‌داد در دام سازمانی افتاده‌ام که یک «فرقه» با «کیش شخصیت» است.

فکر کردم باید تحقیق کنم و ببینم چه خبر است و اگر بعد از ۱۵ سال اینجا هستم،به‌این دلیل است که اطمینان عمیقی دارم

که در جایی هستم که تاریخ آن‌را از ما طلب می‌کند.من فکر می‌کنم آن‌چه شگفت‌انگیز است،  این است که این یک انقلاب فرهنگی است ،نه یک جنگ جنسیتی. این یک جنگ جنسیتی نیست.

خانم اینگرید بتانکور در مورد نقش زنان ایران در مبارزه  با دیکتاتوری آخوندی می گوید: بدترین کابوس این آخوندها این است که

زنان آنها را به‌زیر بکشند و این چیزی است که قرار است اتفاق بیفتد. پس با مریم رجوی و با میلیون‌ها زن ایرانی، ما زنان به‌همراه هم بگوییم:  «می‌توانیم و باید»

خانم اینگرید بتانکور؛ گروگانی که معنای مبارزه را می فهمد

خانم بتانکور در مورد خودش گفت: اما برای شخص من، دیروز سالگرد ربوده‌شدنم در ۲۲ سال پیش بود . بنابراین برای من بسیار معنادار است که اینجا با شما باشم. در این اجلاس که توسط یک جنبش مقاومت سازمان‌دهی شده است که دی‌ان‌ای آن مقابله با فرهنگ مردسالار، سرکوبگر و زن‌ستیز رژیم ایران است. من احساس افتخار می‌کنم که بخشی از این مجموعه از زنانی هستم که با این نوع رفتارها روبرو هستند.

اینگرید بتانکور در مورد قیام مردم ایران گفت:

می‌خواهم توضیح بدهم که چرا این تاریخ و این اجلاس این‌قدر خاص است. جهان شاهد سلسله‌اعتراضات و ناآرامی‌های مدنی ادامه‌دار پس از ترور ژینا امینی در سپتامبر ۲۰۲۲ بود. من دوست دارم از ژینا، نام واقعی او، استفاده کنم.

و ما شاهد سرکوب بودیم. شاهد سرکوب به وحشیانه‌ترین شکل بودیم. هزاران نفر به‌ویژه زنان و هم‌چنین افراد زیر سن قانونی به‌دلیل تظاهرات کشته شدند. تمام دنیا شاهد بود که زنان در خط‌مقدم این اعتراضات بودند. خب، مریم رجوی این‌را گفت و فکر می‌کنم مهم است که بدانیم این چه معنایی دارد. او گفت که این یک اتفاق خودبخودی نیست . ما باید به این فکر کنیم که این چه معنایی دارد، زیرا این زنان در ایران با آپارتاید جنسی مواجهند و به قربانیان رژیمی بی‌رحم تبدیل شده‌اند که حقوق آنها را سرکوب می‌کند.

نجات والو بلقاسم توضیح داد، این وضعیت وحشتناک را به‌خوبی توصیف کرد و کل سیستم با محوریت حجاب ساخته شده، در حالی‌که این باید چیزی باشد که اگر بخواهید می‌توانید بپوشید و اگر نخواهید می‌توانید نپوشید.

سرکوب زنان ایران از دیدگاه خانم بتانکور

خانم بتانکور افزود:

این به ابزار سرکوب تبدیل شده تا جایی که یکی از سران رژیم ایران آشکارا گفته است که زنان بدحجاب باید در انظار عمومی احساس ناامنی کنند. هدف همین هست، ترساندن زنان و خنثی‌کردن قدرت زنان. اما و این چیزی است که چشم‌گیر است، به‌جای تضعیف روحیة زنان، ما شاهد بوده‌ایم که چگونه این زنان مصمم‌تر، قوی‌تر و سرکش‌تر شده‌اند. آنها تنها تبدیل به معترض نشدند که به‌خودی‌خود شگفت‌انگیز است، بلکه آنها تبدیل به مبارزان مقاومت شده‌اند. مهم است که آن‌چه را که اتفاق می‌افتد به‌هم پیوند بدهیم، زیرا وقتی می‌بینیم زنان ایرانی در خط مقدم این جنبش مقاومت هستند، باید از خودمان سؤال کنیم که چگونه این اتفاق افتاده است؟

این البته به این دلیل اتفاق افتاد که آنها قربانی این رژیم وحشی شده‌اند. اما هم‌چنین و این برای من بسیار مهم است، زیرا آنها یک الگو داشته‌اند. من می‌خواهم تأکید کنم که نقش مریم رجوی تا چه اندازه در توانمندسازی زنان و این‌که بر ترس خود غلبه کنند، حیاتی بوده است.

همراهی با مقاومت ایران

کاندیدای سابق ریاست جمهوری کلمبیا خانم بتانکور در مورد رابطه خود با مقاومت ایران افزود:

می‌دانید، من سال‌هاست که مریم را همراهی می‌کنم . در بسیاری از مراحل او را مشاهده کرده‌ام. اولین‌باری که به این گردهمایی آمدم را به‌یاد دارم. در واقع، همین‌جا بود، سال‌ها پیش دقیقاً در همین مکان بود و یادم می‌آید الی ویزل آن روز با ما بود.

بعد از شرکت من در این اجلاس، کامپیوترم تقریباً منفجر شد با انواع پیام‌هایی که به من اطلاع می‌داد در (دام) سازمانی افتاده‌ام که در واقع یک «فرقه» با «کیش شخصیت» است و این‌که تروریست و کمونیست هستند.

بنابراین فکر کردم، باشد، باید تحقیق کنم و ببینم چه خبر است. و اگر بعد از ۱۵ سال اینجا هستم، به‌این دلیل است که اطمینان عمیقی دارم که در جایی هستم که تاریخ آن‌را از ما طلب می‌کند.ما در جای مناسب هستیم.

ما در جای مناسب هستیم  و من شاهد دستاوردهای شگفت‌انگیز مریم رجوی به‌عنوان یک رهبر زن در مقاومت ایران بوده‌ام.

و این‌را به این دلیل می‌گویم که البته می‌خواستم ببینم در این «فرقه» با «کیش شخصیت» چه می‌گذرد؟

خاطره خانم بتانکور از دیدار با زنان مقاومت

و یکی از تصاویری که در خاطرم مانده این بود که بالأخره پس از سال‌ها مبارزه، توانستیم همه افرادی را که در کمپ لیبرتی بودند، به‌یاد داشته باشید که آنها در عراق رنج می‌کشیدند، یعنی این‌همه سختی تحمل می‌کردند به‌خاطر این‌که توسط نیروهای نیابتی (رژیم) ایران در عراق قتل‌عام می‌شدند و سرانجام به آلبانی رسیدند. به یک بهشت. ولی در واقع این‌طوری نبود. وقتی رسیدند، زمینی بود که نه وسع مالی آن‌را داشتند و نه چیز دیگری. یک زمین خالی، بدون هیچ‌چیز.

و من فکر می‌کنم چهار، پنج ماه بعد رسیدم و یادم می‌آید که مریم رجوی را دیدم که چکمه‌های کارگری و دستکش‌های کارگری پوشیده و در ساختمان‌سازی کار می‌کند، یعنی از نظر فیزیکی ساختمان‌هایی را می‌سازد که به مکان‌هایی تبدیل می‌شود که بتوانند در آن بخوابند و کار کنند.

من آن‌را به‌خاطر می‌آورم. من آن‌را به‌خاطر می‌آورم. و بعد، وقتی به ما می‌گویند که آنها «سکت» با «کیش شخصیت» هستند که اخبار جعلی و شیطان‌سازی است، حالم را بهم می‌زند، زیرا حقیقت را می‌دانم.

من در معرض اخبار جعلی قرار گرفته‌ام. من هم مورد انتقادهای زیادی قرار گرفتم که احساس می‌کنم ناعادلانه است، اما در این مورد، چون می‌دانم مریم رجوی کیست، به‌خاطر دروغ‌هایی که آنها می‌گویند، حالم را بیشتر بهم می‌زند.

من او را زنی می‌دیدم که بالاتر از دیگران نیست. اون بالا نیست، او در حال خدمت است، همیشه خدمت می‌کند، همیشه به همتایان خود خدمت می‌کند. نه تنها این، همة شما که وارد این مکان شده‌اید، کاری را که این زنان مجاهدین خلق می‌کنند دیده‌اید.

خب، این زنان توسط مریم رجوی توانمند شده‌اند تا رهبری کنند، اقدام کنند، تصمیم بگیرند. به‌نفع رفاه یک جامعه بزرگ تصمیم می‌گیرند.

این یک جنگ جنسیتی نیست یک انقلاب فرهنگی است

من فکر می‌کنم آن‌چه شگفت‌انگیز است این است که این یک انقلاب فرهنگی است، نه یک جنگ جنسیتی. این یک جنگ جنسیتی نیست.

این برای ما بسیار مهم است که ارزش جنگ جنسیتی نبودن را درک کنیم، زیرا قبل از ورود با دوستان اسپانیایی‌ام دربارة احساسم صحبت می‌کردم که برای نسل من، وضعیت امروز زنان، ما احساس می‌کنیم که حقوقمان و فضا را از دست داده‌ایم.

فضای زنان در حال کاهش است. تنها جایی که احساس می‌کنم کاهش پیدا نکرده، اینجاست، در سازمان مجاهدین خلق، جایی که احساس می‌کنم زنان نه تنها قدرتمند شده‌اند، بلکه و این بسیار مهم است، مردان و زنان، همه با هم، فرصتی را که برای زندگی با این نوع رهبری دارند، پذیرفته‌اند، زیرا آنها در حال مخالفت، مقابله و تخریب رفتار مردسالار هستند.

و این چیزی است که توسط مردان و زنان به‌طور یکسان پذیرفته شده است. آخر من از یک کشور آمریکای جنوبی آمده‌ام. من نیمی فرانسوی و نیمی کلمبیایی هستم.

در آمریکای جنوبی، مردسالاری مفرط وجود دارد. زن‌ستیزی وجود دارد. من می‌دانم در مورد چه چیزی صحبت می‌کنم، زیرا یک قربانی و می‌دانید، یک گروگان در یک ساختار بسیار مردسالار و زن‌ستیز بودم.

من می‌دانم این چگونه کار می‌کند و گاهی چیزهایی هستند که شما حتی نمی‌بینید، زیرا پیچیده است. این چیزهایی است که باعث ناراحتی شما می‌شود، اما شما در لحظه متوجه نمی‌شوید که چرا این‌قدر احساس بد و تهدید می‌کنید. چند روز طول می‌کشد تا شما بتوانید آن‌را در قالب کلمات بیان کنید.

خب، اینجا، زنان در امان هستند. زنان برابرند، زیرا با مردان شریک هستند. این یک جنگ جنسیتی نیست و من فکر می‌کنم، برای من، این بسیار بسیار مهم است. …


🌴براندازیم  #تيك_تاك_سرنگوني    #قیام_تنها_جوابه  

🍏# مجاهدین_خلق ایران #ایران  #  کانونهای شورشی

🌳# MaryamRajavi  # IranRegimeChange   

🌻 پیوند این بلاک  با  توئیتر BaharIran@ 7