۱۴۰۳ اردیبهشت ۲, یکشنبه

رافائل گروسی مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی : ایران بیش از هر زمان به بمب اتم نزدیک شده است


رافائل گروسی مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی: حکومت ایران بیش از هر زمان دیگر به بمب اتم نزدیک‌تر شده است

رافائل گروسی مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اخیرا اعلام کرده است که حکومت ایران از هر زمان دیگری به بمب اتم نزدیک‌تر شده است. رافائل گروسی، مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، اعلام کرد که ایران از زمان شکست مذاکرات هسته‌ای به طور چشمگیری به ساخت بمب اتمی نزدیک‌تر شده است.

او در گفتگو با شبکه دولتی آلمان، ای آر دی در وین اظهار کرد هیچ کشوری که هنوز بمب اتمی ندارد، اورانیوم را تا سطح ۶۰درصد غنی‌سازی نمی‌کند.

وی افزود که ایران بیش از آن‌چه برای ساخت بمب اتمی نیاز دارد، اورانیوم غنی شده تولید کرده است.

هم‌ژچنین، او اشاره کرد که ۹۰درصد برای بمب اتمی لازم است اما ۶۰درصد از نظر فنی، تقریباً با ۹۰درصد یکسان است.

مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تاکید کرد که جامعه جهانی باید هر کاری انجام دهد تا حکومت ایران را از این کار باز دارد

او پیش‌تر نیز اظهار کرده بود که حکومت ایران در حال افزایش توان هسته‌ای خود است و با وجود این که آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به‌‌طور فعال در حال بازرسی است، اما این بازرسی‌ها کافی نیست.

همچنین، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اعلام کرده بود که به‌دلیل نگرانی از احتمال حمله تلافی‌جویانه اسرائیل به تاسیسات هسته‌ای ایران، از تعلیق موقت بازرسی‌های این نهاد از تأسیسات هسته‌ای خبر داده و اظهار کرده بود که این بازرسی‌ها روز سه‌شنبه از سر گرفته خواهد شد.

سودای بمب اتمی و ترس از هدف قرار گرفتن تاسیسات هسته‌ای

در مقابل حکومت ایران اخیرا اعلام کرده است که هر گونه تهدید و اقدام از سوی اسرائیل علیه تاسیسات هسته‌ای حکومت ایران که به‌عنوان تحت فشار قرار دادن این کشور، به معنای تجدید نظر در دکترین و سیاست‌های هسته‌ای ملایان به عدول از ملاحظات اعلانی محتمل و قابل تصور می‌باشد.

احمد حق‌طلب، فرمانده سپاه حفاظت و امنیت مراکز هسته‌ای حکومت ایران نیز در روز پنجشنبه ۳۰فروردین ۴۰۳ اعلام کرد که مراکز هسته‌ای اسرائیل شناسایی شده و اطلاعات لازم از اهداف در اختیار ما و دست‌ها روی ماشه است، و تهدید اسرائیل علیه مراکز هسته‌ای تجدیدنظر و عدول از سیاست‌ها و ملاحظات اعلامی هسته‌ای را محتمل می‌کند.

نیازی به توضیح نیست که تهدید به «تجدید نظر و عدول از سیاست‌های و ملاحظات اعلامی هسته‌ای» به معنای اعلام و تهدید آشکار ساخت بمب اتمی می‌باشد توسط یک مقام ارشد نظامی سپاه پاسداران صورت گرفته است.

در مقابل اما پس از حمله منتسب به اسرائیل که در بامداد روز جمعه ۳۱فروردین ۴۰۳ انجام گرفت جروزالم پست اسرائیل نوشت حمله منتسب به اسرائیل به اصفهان در نزدیکی یک سایت اتمی حاوی این «پیام غیر قابل انکار» به حکومت ملایان بوده است که «ما تصمیم گرفتیم این بار به سایت‌های هسته‌ای شما ضربه نزنیم اما می‌توانستیم شدیدتر از این عمل کنیم».

روزنامه اسرائیلی: پیام روشن به خامنه‌ای، سایت‌های هسته‌ای در تیررس است

این روزنامه به نقل از منابع ناشناس اعلام کرد هدف مورد حمله در اصفهان در مجاورت یکی از سایت‌های هسته‌ای حکومت ایران بوده است و این پیامی آشکار به ملایان تهران است.

جروزالم پست، اشاره کرده که هدف از این حمله برای آسیب رساندن نبوده است بلکه پیامی روشن در مورد آسیب‌پذیر بودن تاسیسات هسته‌ای حکومت ایران و احتمال مورد هدف قرار گرفتن آن‌ها از سوی اسرائیل بوده است.

روزنامه اسرائیلی هم‌چنین با اشاره به موشک‌هایی که از جت‌های جنگی شلیک شده و برای کور کردن رادارها استفاده می‌شود، افزود ادامه چنین حملاتی به سایت‌های هسته‌ای حکومت ایران که برای ساخت بمب اتمی استفاده می‌شود قابل تکرار و محتمل است.

واضح است که چنین تهدیداتی از سوی اسرائیل برای خامنه‌ای که نه توان مقابله با اسرائيل را در خود می‌بیند و نه می‌تواند از تاسیسات هسته‌ای خود حفاظت قابل توجهی کند، به ضعف مفرط حکومت ایران تعبیر و تفسیر می‌شود.

هر چند در جنگ تبلیغاتی حکومت ایران، نعل وارونه می‌زند اما لاپوشانی ابعاد حمله اخیر و استغاثه‌ها برای پیام دادن پس از حمله به‌خاک اسرائیل، که «حملات دیگر تمام شده است» و سکوت قابل توجه سران نظام پس از حمله منسوب به اسرائیل به اصفهان، استیصال و درماندگی حداکثری خامنه‌ای را نشان می‌دهد.


🌴براندازیم  #تيك_تاك_سرنگوني    #قیام_تنها_جوابه  

🍏# مجاهدین_خلق ایران #ایران  #  کانونهای شورشی

🌳# MaryamRajavi  # IranRegimeChange   

🌻 پیوند این بلاک  با  توئیتر BaharIran@ 7