۱۴۰۳ اردیبهشت ۷, جمعه

نگاهی به سرگذشت شهید قیام ، از شهدای جمعه خونین زاهدان جلیل رخشانی


                                 جلیل رخشانی از شهدای جمعه خونین زاهدان  


جلیل رخشانی پدر جوانی از اهالی زاهدان بود که در جمعه خونین زاهدان به‌شهادت رسید. روزی که لکه ننگی شد بر پیشانی آخوندهای دین فروش که هموطنان بلوچ ما رو بعداز نماز به رگبار بستند. جلیل پدر یک دختر و یک پسر کوچک بود. و حالا آن‌ها مانده‌اند  و عکسی که بر سنگ مزار پدرشان نصب شده.

نگاهی  به سرگذشت شهید قیام جلیل رخشانی

نگاهی به سرگذشت شهید قیام ، از شهدای جمعه خونین زاهدان  جلیل رخشانی

به یاد جوان پر شور و پر انرژی، جلیل رخشانی

من جلیل رخشانی با اسم شناسنامه‌ای «خلیل قنبرزهی » هستم. اهل زاهدان و متولد دوم فروردین ۱۳۷۶،

دارای دو فرزند کوچک هستم. یک دختر و یک پسر. من روز۸مهر۱۴۰۱ در جمعه خونین زاهدان با گلوله مزدوران حکومت به‌خون نشستم.

اینجا خانه ابدی من است. امروز بچه‌هایم به دیدارم آمده‌اند. می دانم که خیلی دلتنگ من هستند اما وقتی بزرگ بشوند حتما که به من افتخار خواهند کرد. من برای آینده بهتر آن‌ها و همه کودکان محروم بلوچ بود که جانم را فدا کردم.

روزی که مسجد مکی را بیرحمانه به رگبار بستند و مردمی که هیچ گناهی بجز نماز خواندن نداشتند را قتل‌عام کردند؛ من‌هم آنجا بودم. جمعه خونین که هرگز از خاطره ملت ایران و مردم بلوچستان پاک نخواهد شد. روزی که از یک‌طرف نشان از جنایت و شقاوت خامنه‌ای و مزدورانش داشت و از طرفی هم نشان از ایستادگی ملتی که هیچ چیزی جز جانشان برای از دست دادن ندارد.

من پدر جوانی بودم که علیرغم مشکلات زندگی، همه تلاشم رو می‌کردم تا شاد باشم و به سختی‌ها لبخند بزنم. نمی‌خواستم تسلیم سختی‌هایی که این حکومت با غارتگری‌هاش برای من و امثال من درست کرده بشوم.

اما من در جمع دوستانم می‌رقصیدم و شاد بودم. اما  در آن جمعه خونین، گزمه‌های حکومتی دفتر زندگی کوتاهم را با شلیک مستقیم بستند.

من در سن ۲۵سالگی با همه‌ی شور و شوقی که به زندگی در کنار خانواده و فرزندان زیبایم داشتم از این دنیا رفتم. 

اما هموطن! تو مرا در فردای پیروزی انقلاب مردم ایران، در رقص و شادی فرزندانم و در لبخند کودکان بلوچ دوباره خواهی دید.


🌴براندازیم  #تيك_تاك_سرنگوني    #قیام_تنها_جوابه  
🍏# مجاهدین_خلق ایران #ایران  #  کانونهای شورشی
🌳# MaryamRajavi  # IranRegimeChange   
🌻 پیوند این بلاک  با  توئیتر BaharIran@ 7