۱۴۰۳ اردیبهشت ۴, سه‌شنبه

وزارت‌خارجه آمریکا: شرایط حقوق‌بشر در ایران رو به وخامت دارد

نقض حقوق‌بشر در ایران

نقض حقوق‌بشر در ایران

وزارت‌خارجه آمریکا در گزارش سالانه خود پیرامون وضعیت حقوق‌بشر در جهان که روز دوشنبه سوم اردیبهشت منتشر شد، وضعیت حقوق‌بشر در ایران را سرشار از نقض آزادیهای اساسی شهروندان و رو به وخامت دانست.
وزارت‌خارجه آمریکا در گزارش سالانه خود با اشاره به اعدام ۷۹۸شهروند توسط رژیم ایران تأکید می‌کند که روند اعدامها در ایران افزایشی ۳۷درصدی را نسبت به سال ۲۰۲۲ نشان می‌دهد.


گزارش مفصل وزارت‌خارجه آمریکا در بخش دیگری با اشاره به دادگاهها در رژیم ایران و اعدام افراد زیر ۱۸سال که موسوم به کودک مجرم هستند، به موارد متعدد قتل در بازداشتگاهها و زندانها اشاره می‌کند و تأکید می‌کند که بسیاری از متهمان در دادگاههای موسوم به انقلاب بدون دسترسی به وکیل محاکمه می‌شوند و در بسیاری موارد تنها به اعترافاتی رسیدگی می‌کنند که اغلب از طریق شکنجه و یا اجبار به‌دست آمده است.
گزارش مذکور در بخش دیگری با اشاره به وخامت وضعیت زندانها در ایران هم‌چون اوین، قرچک ورامین، وکیل آباد، زندان زاهدان و اصفهان و اعمال شکنجه‌های وحشتناک در آنها بر روی زندانی می‌نویسد که روش‌های رایج شکنجه هم‌چون تهدید به اعدام، تجاوز جنسی، تهدید به تجاوز... . . بلع اجباری مواد شیمیایی و شوک به اندام‌های تناسلی به‌صورت متداول انجام می‌شود.


🌴براندازیم  #تيك_تاك_سرنگوني    #قیام_تنها_جوابه  

🍏# مجاهدین_خلق ایران #ایران  #  کانونهای شورشی

🌳# MaryamRajavi  # IranRegimeChange   

🌻 پیوند این بلاک  با  توئیتر BaharIran@ 7