۱۴۰۳ شهریور ۳۰, جمعه

آخرین تحولات ورویداد های جنگ غزه : رویترز – ارتش اسرائیل : حمله هدفمند به جلسه مشترک فرماندهان حزب الله وحماس در بیروت وکشته شدن ابراهیم عقیل بالا ترین فرمانده حزب الله


                                           حملات سنگین هوایی اسرائیل به جنوب لبنان 


آخرین تحولات  ورویدادهای جنگ غزه :رویترز : -اسرائیل و حزب‌الله پس از شدیدترین حملات هوایی تاکنون، تبادل آتش کردند.

به گفته منابع امنیتی در لبنان و تلویزیون المنار حزب الله که تصاویری از دود برآمده از یکی از حملات را پخش کردند، حملات هوایی اسرائیل در روز جمعه حداقل به سه روستا در جنوب لبنان حمله کرد.

هیچ اظهارنظری فوری از سوی ارتش اسرائیل ارائه نشده است.حزب الله گفت که جنگنده هایش یک موشک هدایت شونده را به سوی نیروهای اسرائیلی در متولا، یک شهر اسرائیلی در مرز که در سال گذشته بارها توسط گروه لبنانی هدف قرار گرفته بود، شلیک کرده اند.

رادیو اسرائیل گزارش داد که به ساکنان چندین شهر در شمال اسرائیل از سوی فرماندهی ارتش داخلی دستور داده شده تا در نزدیکی پناهگاه های خود بمانند....شورای امنیت 15 عضوی سازمان ملل قرار است روز جمعه در مورد این انفجارها تشکیل جلسه دهد.


اورشلیم پست  - حمله ارتش اسرائیل به بیروت، هدف نشست  مشترک مقامات حماس  و حزب الله : 

ارتش اسرائیل بعد از ظهر جمعه اعلام کرد که ارتش اسرائیل یک حمله هدفمند در بیروت انجام داده است. گزارش‌های رسانه‌های اسرائیلی، هدف اصلی این حمله را ابراهیم عقیل، فرمانده نیروی رضوان و رئیس عملیات حزب‌الله اعلام کردند. بر اساس گزارش‌های تایید نشده، این حمله در نشستی بین مقامات فلسطینی و حزب‌الله صورت گرفت. به گزارش خبرگزاری رویترز، پس از آنکه ساکنان حومه جنوبی شهر گفتند که صدای انفجاری شدید را شنیده اند، ابر غلیظی از دود دیده می شود که روز جمعه بر فراز بیروت پایتخت لبنان بلند شده است.

المنار متعلق به حزب الله مدعی شد که بیش از یک حمله منطقه ای در جنوب بیروت را هدف قرار داده است.رسانه های لبنانی محل حمله یا حملات را در محله القائم بیروت قرار دادند.

این حمله به دنبال حملات موشکی گسترده حزب الله به شمال اسرائیل در شبانه روز پنجشنبه و جمعه انجام شد. طبق گزارش‌ها، در طول حملات راکتی توسط نیروهای نیابتی لبنانی ایران، حدود 50 خانه در منطقه مرزی متولا اسرائیل آسیب دیده است.

**

رادیو فلریدا : جزییات جدیدی از ورد وساخت پیجرهای انفجاری حزب الله 

تازه‌ترین یافته‌ها نشان می‌دهد که یک شرکت بلغارستانی با ارتباطات نروژی هم در زنجیرهٔ تأمین پیجرهایی که هفتهٔ گذشته در لبنان منفجر و باعث کشته شدن ۳۷ نفر و زخمی شدن چند هزار نفر دیگر شد، نقش داشته است.

این پیجرها که اعضای گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان از آنان استفاده می‌کردند، در روز ۲۷ شهریور به‌طور همزمان در سراسر لبنان منفجر شدند.

این پیجرها شبیه دستگاه‌های ساخته‌شده توسط شرکت تایوانی گلد آپولو بودند، اما این شرکت همان روز اعلام کرد که تولید آن‌ها را برون‌سپاری کرده و در واقع یک شرکت مجارستانی به نام BAC Consulting (بی‌ای‌سی) آن‌ها را تولید کرده‌اند.

حالا اما یافته‌های جدید رادیو اروپای آزاد/رادیو آزادی نشان می‌دهد که ماجرا به همین‌جا ختم نمی‌شود و ردپای شرکت‌ها و افرادی در بلغارستان و نروژ هم در ساخت این پیجرها دیده می‌شود.

نقش شرکت بلغاری چه بوده است؟

بر اساس یافته‌های رادیو اروپای آزاد/رادیو آزادی، یک شرکت بلغارستانی به نام «نورتا گلوبال» که در آوریل ۲۰۲۲ در صوفیه ثبت شده، یکی دیگر از بازیگران احتمالی در زنجیرهٔ تأمین پیچرهای مرگبار بوده است.

به‌نقل از منابع Telex.hu، شرکت مجارستانی تنها روی کاغذ در ساخت این پیجرها نقش داشته و لجستیک واقعی توسط مجموعه بلغاری به نام «نورتا گلوبال» انجام شده است.

بررسی اسناد این شرکت در بلغارستان نشان می‌دهد که این مجموعه هیچ کارمندی ندارد و سود آن‌ هم ناچیز بوده است و آدرس مستقلی هم ندارد.

هنگامی که روز ۱۸ سپتامبر خبرنگاران رادیو اروپای آزاد/رادیو آزادی از این آدرس بازدید کردند، آتاناس آتاناسوف، از مالکان شرکت «امپرسی» که نمایندگی شرکت نورتا گلوبال را برعهده داشته، از پاسخ دادن به هر سؤالی خودداری کرد.

به طور مشابه، الی آتاناسووا، مالک مشترک شرکت امپرسی هنگام پرسیدن درباره نورتا گلوبال، تماس را به طور ناگهانی قطع کرد. وکیل آن‌ها بعدا نورتا گلوبال را به عنوان یکی از مشتریان خود تأیید کرد اما هیچ جزئیاتی در خصوص تنها مالک آن یعنی رینسون خوزه ارائه نکرد.

رینسون خوزه، شهروند نروژی متولد ۱۹۸۵، حضور آنلاین قابل توجهی ندارد. پروفایل لینکدین او نشان‌دهنده سابقه‌ای در مدیریت بازرگانی، با تحصیل در هند و اسلو پایتخت نروژ است. تجربه حرفه‌ای او شامل موقعیت‌های مختلف تجاری در اسلو می‌شود و او در یک پلتفرم کارآفرینی «به دنبال شرکا و تامین مالی» ثبت شده است.

خوزه همچنین با شرکتی به نام «نورتالینک» مرتبط است؛ در حالی که وب‌سایت نورتا گلوبال در حال حاضر وجود ندارد، نسخه آرشیو شده آن دارای لینکی به صفحه فیس‌بوک نورتالینک است. رادیو اروپای آزاد سعی کرد از طریق لینکدین و یک شماره تلفن مرتبط با نورتا گلوبال با خوزه تماس بگیرد، اما هیچ پاسخی دریافت نکرد.

در حالی که «آژانس دولتی بلغارستان برای امنیت ملی» در ۱۹ سپتامبر اعلام کرده بود که برخلاف گزارش‌های مربوط به نورتا گلوبال، سوابق گمرکی هیچ ردی از خروج پیجرها از خاک بلغارستان نشان نمی‌دهد، اما در اوایل ۲۰ سپتامبر با بیانیه دیگری نقش این شرکت را در انفجارهای لبنان رد کرد.

این نهاد دولتی بلغارستان در بیانیه خود گفت: «با همکاری آژانس، وزارت کشور و گمرک به طور قطع مشخص شد که هیچ دستگاه ارتباطی در بلغارستان تولید، وارد و یا صادر نشده است.»

علاوه بر این، این آژانس ادعا کرد که «نورتا گلوبال» نیز «هیچ عملیات مالی‌ای را انجام نداده که در چارچوب قانون اقدامات علیه تأمین مالی تروریسم قرار گیرد و هیچ ارتباط تجاری با افراد یا نهادهای تحت تحریم شورای امنیت سازمان ملل متحد یا اتحادیه اروپا ندارد.»

تحقیقات رادیو اروپای آزاد در مورد پایگاه‌های داده تجارت بین‌المللی هیچ سابقه‌ای از واردات یا صادرات برای نورتا گلوبال یا از بلغارستان به تایوان پیدا نکرد.

شرکت مجارستانی چه نقشی داشت؟

اطلاعات مربوط به رینسون خوزه اندک است، اما پیشینه عمومی زن مجارستانی پشت «بی‌ای‌سی»، شرکتی که توسط شرکت تایوانی گلد آپولو به‌عنوان تولیدکنندهٔ پیجرها معرفی شده، بسیار قابل توجه‌تر است.

کریستیانا بارسونی-آرسیدیاکونو، که بنیانگذار شرکت مجاری «بی‌ای‌سی» است، در گفت‌وگو با شبکه «ان‌بی‌سی» ارتباط خود با پیجرها را تأیید کرد اما مدعی شد که او تنها یک واسطه بوده است.

در پی انتشار این خبر، روز ۱۸ سپتامبر وب‌سایت شرکت «بی‌ای‌سی» از دسترس خارج شد اما نسخه‌های آرشیوشدهٔ این وب‌سایت نشان می‌دهد که صاحبان آن مدعی بوده‌اند که در زمینه محیط زیست، توسعه و امور بین‌المللی مشاره می‌دهند.

در این سایت، بارسونی-آرسیدیاکونو به‌عنوان مدیرعامل و بنیانگذار معرفی شده و او را یک مشاور استراتژیک در نوآوری و امور داخلی دانسته بود. زمینه‌های متنوع فعالیت‌های او شامل فیزیک، پایداری، توسعه کسب‌وکار، دیجیتالی‌سازی و حتی هنر و صنایع دستی است.

او همچنین سازمان‌هایی مانند یونسکو، کمیسیون اروپا و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی را از جمله مشتریان قبلی خود ذکر کرده است.

ازجمله دستاوردهای علمی آرسیدیاکونو داشتن مدرک دکترا و چندین مدرک کارشناسی ارشد از مؤسسات معتبر بریتانیایی ذکر شده است. رادیو اروپای آزاد/رادیو آزادی توانسته صحت مدرک دکترای او از دانشگاه کالج لندن را تأیید کند، اما دیگر دانشگاه‌ها و مراکز علمی هنوز پاسخی به پرسش‌ها در این باره نداده‌اند.

همچنین کارآموزی او در سال ۲۰۰۸ در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تأیید شده است.

علاوه بر آن یک نشریه مجارستانی به نام «اچ وی جی» از آکوش کوور، همکار پیشین و علمی او، نقل‌قول کرده‌اند که «کریستینا پس از دکترای در تلاش برای پیدا کردن شغل بود» و تا سال‌ها با مادربزرگش زندگی می‌کرد.

در ادامهٔ همین گزارش به‌نقل از این همکار پیشین خانم آرسیدیاکونو آمده است که کریستینا پس از تکمیل دکترا دیگر هیچ کار علمی انجام نداده و تلاش‌های اخیر او برای تماس با همکار قدیمش هم از طریق ای‌میل ناموفق بوده است.

اگرچه حضور بارسونی - آرسیدیاکونو در شبکه‌های اجتماعی همچنان قابل مشاهده است، از جمله یک صفحه اینستاگرام که نقاشی‌هایش را در آن به نمایش می‌گذارد، اما ردپای دیجیتالی او در حال محو شدن است.

تا همین اواخر، او به‌عنوان مدیر ارشد پایداری گروه تأثیر جهانی Eden معرفی شده بود، اما اکنون کل بخش «ما چه کسانی هستیم»، ازجمله مشخصات او، از صفحه حذف شده است.

علاوه بر این، پروفایل لینکدین او ادعا می‌کند که آرسیدیاکونو در هیئت مدیره مؤسسه Earth Child فعالیت دارد، اما این گروه به بی‌بی‌سی گفته است که او هرگز بخشی از هیئت مدیره آن‌ها نبوده است.

رادیو اروپای آزاد/رادیو آزادی تلاش کرده است از طریق تلفن، ای‌میل و یا حضوری با خود آرسیدیاکونو تماس بگیرد اما هنوز موفق نشده است.

**

تلویزیون العربیه : آخرین رویدادها وتحولات جنگ و اخبار جنگ منطقه .

تشدید حملات نظامی و افزایش تلفات: ارتش اسرائیل حملات هوایی خود را در نوار غزه به شدت افزایش داده است. در حمله اخیر به منطقه رفح، ۲۰ فلسطینی کشته و ۵۵ نفر دیگر زخمی شده‌اند. این حملات بخشی از عملیات گسترده‌تری هستند که از اوایل اکتبر شروع شده و تا به امروز بیش از ۴۱,۰۰۰ کشته و بیش از ۵۹,۰۰۰ مجروح برجای گذاشته است. بیشتر قربانیان از زنان و کودکان هستند.

نبرد شدید در خان یونس:در جنوب نوار غزه، شهر خان یونس شاهد نبردهای شدید بین نیروهای اسرائیلی و نیروهای مقاومت فلسطینی است. ارتش اسرائیل با گسترش عملیات زمینی، بر شدت درگیری‌ها افزوده است. وضعیت انسانی در این منطقه به شدت بحرانی است و بسیاری از مردم از مناطق تحت محاصره به سمت رفح در حال فرار هستند.

اخبار کرانه باختری:افزایش تلفات در ارتش اسرائیل و کرانه باختری

تاکنون بیش از ۵۰۱ سرباز اسرائیلی از آغاز درگیری‌ها در عملیات زمینی در غزه و در حملات نیروهای مقاومت از جنوب لبنان کشته شده‌اند. همچنین در کرانه باختری نیز دو سرباز اسرائیلی از ابتدای جنگ جان خود را از دست داده‌اند.

اخبار لبنان و اسرائیل: ادامه حملات حزب‌الله و اسرائیل

حزب‌الله همچنان به حملات موشکی به مناطق شمالی اسرائیل ادامه می‌دهد و اسرائیل نیز پاسخ متقابل داده است. در جدیدترین درگیری‌ها، حزب‌الله مواضع نظامی اسرائیل را در جنوب لبنان مورد هدف قرار داده و اسرائیل نیز در پاسخ، مناطقی از جمله عیترون و کفرکلا را در جنوب لبنان بمباران کرده است.

موضع‌گیری مقامات بین‌المللی:

واکنش آمریکا به گسترش جنگ در منطقه

آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا، در جریان سفر خود به مصر و سایر کشورهای منطقه، از افزایش نگرانی‌های بین‌المللی درباره گسترش جنگ به لبنان و تأثیر آن بر کل منطقه صحبت کرده است. وی تلاش دارد تا با میانجی‌گری دیپلماتیک از افزایش درگیری‌ها جلوگیری کند.

**

رویترز –  ارتش اسرائیل : حمله هدفمندی  به جلسه مشترک فرماندهان حزب الله وحماس در   بیروت وکشته شدن ابراهیم عقیل  بالا ترین فرمانده حزب الله 

اورشلیم، 20 سپتامبر (رویترز) - ارتش اسرائیل اعلام کرد که روز جمعه یک 'حمله هدفمند' در بیروت پایتخت لبنان انجام داده است.

ارتش بدون ارائه جزئیات بیشتر گفت: 'نیروهای دفاعی اسرائیل (نیروهای دفاعی اسرائیل) یک حمله هدفمند در بیروت انجام دادند. در حال حاضر هیچ تغییری در دستورالعمل های دفاعی فرماندهی جبهه داخلی وجود ندارد.'

**

- تلویزیون عمومی اسرائیل:150 موشک از لبنان شلیک شده است

اورشلیم، 20 سپتامبر (رویترز) - شبکه تلویزیونی عمومی اسرائیل کان روز جمعه گفت حدود 150 موشک از لبنان به آن سوی مرز شلیک شده است.

سرویس آمبولانس اسرائیل اعلام کرد که گزارش فوری از تلفات جانی در دست نیست.حزب الله لبنان روز جمعه اعلام کرد که هفت حمله جداگانه به اهداف اسرائیل با موشک کاتیوشا انجام داده است.

ساعت۱۴۱۰-کتائب حزب الله عراق می گوید یک جنگنده در 'حمله صهیونیست ها' در دمشق کشته شد

دبی، 20 سپتامبر (رویترز) - گروه مسلح کتائب حزب‌الله عراق در بیانیه ای در تلگرام اعلام کرد که یکی از جنگجویان این گروه در «حمله صهیونیست‌ها»به دمشق پایتخت سوریه کشته شده است.

منبع لبنانی- باتری های واکی تاکی لبنان حاوی مواد منفجره پی یی تی ان PETN بودند

بیروت، 20 سپتامبر (رویترز) - یک منبع لبنانی آشنا با اجزای این دستگاه به رویترز گفت که باتری‌های واکی تاکی مورد استفاده گروه مسلح حزب‌الله لبنان که این هفته منفجر شد، با یک ترکیب بسیار انفجاری موسوم به PETN پوشیده شده است. این منبع گفت که نحوه ادغام مواد منفجره در بسته باتری تشخیص آن را بسیار دشوار کرده است.

صدها دستگاه واکی تاکی مورد استفاده این گروه روز چهارشنبه یک روز پس از انفجار هزاران پیجر حزب الله در سراسر پایگاه های این گروه در لبنان، منفجر شدند.

عکس‌های واکی تاکی‌هایی که منفجر شده بودند، برچسب‌هایی را نشان می‌داد که آیکوم «ICOM» و «ساخت ژاپن» را نشان می‌داد. شرکت آیکوم Icom 6820.T گفته است که تولید مدل‌های رادیویی شناسایی شده در این حمله را یک دهه پیش متوقف کرده است و اکثر آن‌هایی که هنوز به فروش می‌رسند تقلبی هستند.

رویترز :یوشیکی انوموتو، مدیر کل بخش امنیت و تجارت Icom به رویترز گفت که این امکان وجود دارد که یک دستگاه قدیمی Icom برای ساخت بمب تغییر داده شده باشد....

ساعت ۱۲۳۳-اسرائیل و حزب‌الله پس از شدیدترین حملات هوایی تاکنون، تبادل آتش کردند ...

به گفته منابع امنیتی در لبنان و تلویزیون المنار حزب الله که تصاویری از دود برآمده از یکی از حملات را پخش کردند، حملات هوایی اسرائیل در روز جمعه حداقل به سه روستا در جنوب لبنان حمله کرد.

هیچ اظهارنظری فوری از سوی ارتش اسرائیل ارائه نشده است.

حزب الله گفت که جنگنده هایش یک موشک هدایت شونده را به سوی نیروهای اسرائیلی در متولا، یک شهر اسرائیلی در مرز که در سال گذشته بارها توسط گروه لبنانی هدف قرار گرفته بود، شلیک کرده اند.رادیو اسرائیل گزارش داد که به ساکنان چندین شهر در شمال اسرائیل از سوی فرماندهی ارتش داخلی دستور داده شده تا در نزدیکی پناهگاه های خود بمانند....شورای امنیت 15 عضوی سازمان ملل قرار است روز جمعه در مورد این انفجارها تشکیل جلسه دهد.

- نیروهای حافظ صلح سازمان ملل در لبنان خواستار کاهش تنش پس از حملات هوایی شدید شدند

بیروت/ بیت المقدس، 20 سپتامبر (رویترز) - نیروهای حافظ صلح سازمان ملل در لبنان خواستار کاهش فوری تنش شدند در حالی که خصومت ها در مرز لبنان و اسرائیل ، پس از شدیدترین حملات هوایی اسرائیل در نزدیک به یک سال درگیری با حزب الله مورد حمایت ایران در روز جمعه ادامه داشت.

ارتش اسرائیل روز پنجشنبه اعلام کرد صدها موشک انداز حزب الله را که به سمت اسرائیل شلیک شده بودند، مورد اصابت قرار داده است که به گفته منابع امنیتی در لبنان، سنگین ترین حمله از زمان آغاز درگیری ها در اکتبر گذشته بوده است.

-نیروهای اسرائیلی با تعمیق حمله به رفح، 14 نفر را در سراسر غزه کشتند

به گفته پزشکان، همزمان با پیشروی بیشتر تانک ها به سمت شمال غربی رفح در نزدیکی مرز با مصر، نیروهای اسرائیلی دست کم 14 فلسطینی را در حملات تانک و هوایی به مناطق شمالی و مرکزی نوار غزه در روز جمعه کشتند. نبردهای بی امان بین اسرائیلی ها و شبه نظامیان حماس در منطقه تحت محاصره حتی زمانی که درگیری موازی در منطقه مرزی لبنان و اسرائیل با حزب الله متحدان حماس، تشدید شد، ادامه یافت.

در همین حال، برخی از فلسطینی‌هایی که در اثر حمله اسرائیل به غزه آواره شده‌اند، اظهار داشتند که بیم آن‌ها را دارند که اردوگاه موقت ساحلی آنها با امواج بلند غرق شود.

مقامات بهداشتی فلسطین اعلام کردند که گلوله باران تانک های اسرائیلی باعث کشته شدن هشت نفر و زخمی شدن تعدادی دیگر در اردوگاه پناهندگان نصیرات در منطقه مرکزی غزه شد و شش نفر دیگر نیز در حمله هوایی به خانه ای در شهر غزه کشته شدند....

**

تعلیق پروازهای بین‌المللی به‌دلیل افزایش تنشها در خاورمیانه

به‌دنبال افزایش تنشها در خاورمیانه، چندین شرکت هواپیمایی بین‌المللی پروازهای خود به لبنان و اسراییل را به‌حالت تعلیق درآورده‌اند.

به گزارش خبرگزاری رویترز ۳۰ شهریور، شرکت هواپیمایی الجزایری "ایر الجزیره" اعلام کرده است که پروازهای خود به مقصد و از لبنان را تا اطلاع ثانوی متوقف کرده است.

هم‌چنین، شرکت‌های هواپیمایی دیگر نیز اقدامات مشابهی انجام داده‌اند. "ایرفرانس"خدمات خود به بیروت و تل‌آویو را تا تاریخ ۲۹ شهریور متوقف کرده است."کی ال ام"پروازهای خود به تل‌آویو را تا ۵ آبان لغو کرده و واحد ارزان قیمت آن،"ترانساویا"، پروازهای به تل‌آویو را تا ۱۱ فروردین ۱۴۰۴ و پروازهای به امان و بیروت را تا ۱۳ آبان متوقف کرده است.

"ایر ایندیا"نیز اعلام کرد که پروازهای خود به تل‌آویو را تا اطلاع ثانوی به‌حالت تعلیق درآورده است. شرکت هواپیمایی آمریکایی"دلتا ایرلاینز" نیز پروازهای خود بین نیویورک و تل‌آویو را تا ۱۱ دی متوقف خواهد کرد.

این تعلیق‌ها در حالی انجام شده که درگیریهای نظامی و ناآرامی‌های گسترده در منطقه خاورمیانه هم‌چنان ادامه دارد.

**

حملات سنگین اسراییل به لبنان؛ واکنش‌های جهانی و درخواست برای خویشتنداری

به گزارش رویترز، روز پنجشنبه ۳۰ شهریور، اسراییل حملات سنگینی را به مواضع حزب‌الله در جنوب لبنان انجام داد، در حالی که آمریکا و انگلیس خواستار خویشتنداری از سوی طرفین شدند. این حملات که شدیدترین از زمان آغاز درگیریها در ماه اکتبر به‌شمار می‌آیند، به ادعای ارتش اسرائیل، در پاسخ به تهدید شلیک موشکهای حزب‌الله به سمت اسراییل انجام شده است. ارتش اسراییل اعلام کرد که طی دو ساعت، صدها سکوی پرتاب موشک را هدف قرار داده است. منابع امنیتی لبنان گفتند این حملات بیش از ۵۲ حمله هوایی در مناطق جنوبی لبنان به‌دنبال داشت.

حسن نصرالله، سرکرده حزب‌الله، در واکنش به این حملات گفت: «این حملات از همه خطوط قرمز عبور کرده و به‌عنوان جنایت جنگی یا اعلام جنگ تلقی می‌شود». نصرالله هم‌چنین اسراییل را به‌خاطر طراحی و اجرای حملات انفجاری در لبنان محکوم کرد.

در همین راستا، هیأت لبنان در سازمان ملل با ارسال نامه‌یی به شورای امنیت خواستار موضع قاطع این شورا در مقابل "جنگ تکنولوژیکی" اسراییل شد. نجیب میقاتی، نخست‌وزیر لبنان، نیز از شورای امنیت خواست تا جلوی تجاوزات اسراییل را بگیرد. شورای امنیت سازمان ملل قرار است روز جمعه برای بررسی این تحولات جلسه‌یی اضطراری برگزار کند.

در مقابل، وزیر دفاع اسرائیل، یوآو گالانت، اعلام کرد که اسراییل به‌عملیات نظامی علیه حزب‌الله ادامه خواهد داد. او هشدار داد که حزب‌الله با خطرات و اقدامات نظامی بیشتری روبه‌رو خواهد شد.

این تحولات در حالی رخ داده است که وزیر امور خارجه آمریکا، آنتونی بلینکن، در سخنرانی خود در پاریس، خواستار آتش‌بس فوری میان اسراییل و حزب‌الله شد و تأکید کرد که افزایش تنشها توافق آتش‌بس در غزه را دشوارتر خواهد کرد.

**

وال استریت ژورنال: مقامات آمریکایی اذعان دارند که آتش‌بس غزه دور از دسترس بایدن قرار دارد

به‌گزارش وال استریت ژورنال ۳۰ شهریور، مقامات ارشد آمریکایی به‌طور خصوصی اذعان کرده‌اند که دستیابی به آتش‌بس میان اسراییل و حماس، پیش از پایان دوره ریاست‌جمهوری جو بایدن، بعید است. علی‌رغم ادامه مذاکرات، مقامات در کاخ سفید، وزارت امور خارجه و پنتاگون اعتقاد دارند که چارچوب فعلی توافق به نتیجه نخواهد رسید.

یکی از مقامات آمریکایی در گفتگو با وال استریت ژورنال گفت: «هیچ توافقی قریب‌الوقوع نیست» و برخی مقامات معتقدند که انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا می‌تواند تعیین‌کننده آینده این توافق باشد. در حالی که کاخ‌سفید پیش‌تر اعلام کرده بود که طرفین با ۹۰درصد متن توافق موافقت کرده‌اند، اکنون امید به پیشرفت کمتر شده است.

مقامات کشورهای عربی نیز معتقدند که تمامی طرف‌ها منتظر نتیجه انتخابات آمریکا هستند تا مشخص شود که در دولت بعدی چه تصمیماتی اتخاذ خواهد شد.

**

دویچه وله :ارتش اسرائیل: ۱۰۰ موشک‌انداز حزب‌الله لبنان هدف قرار گرفت

ارتش اسرائیل اعلام کرد نیروی هوایی این کشور حدود ۱۰۰ سکوی پرتاب موشک حزب‌الله لبنان هدف قرار گرفته و بیش از ۱۰۰۰ موشک آماده پرتاب را منهدم کرده است. بریتانیا و آمریکا خواستار آتش‌بس میان اسرائیل و حزب‌الله لبنان شدند.ارتش اسرائیل شامگاه پنجشنبه ۲۹ شهریور (۱۹ سپتامبر) از حمله هوایی به سکوهای پرتاب موشک و صدها موشک آماده شلیک خبر داد. 

طبق اعلام ارتش اسرائیل در این حمله حدود ۱۰۰ سکوی پرتاب موشک‌ و ساختارهای "تروریستی" حزب‌الله مورد حمله قرار گرفته و از جمله ۱۰۰۰ موشک که آماده پرتاب بودند، منهدم شدند.

ارتش اسرائیل تأکید کرد که به تضعیف زیرساخت‌ها و توانایی‌های حزب‌الله ادامه خواهد داد. 

منابع امنیتی لبنان گفتند حمله هوایی اسرائیل یکی از شدیدترین حملات از زمان آغاز درگیری‌ها در اکتبر سال گذشته بوده است. این منابع همچنین خبر دادند که این دومین سری حملات هوایی اسرائیل در روز پنجشنبه بوده است.

حملات هوایی شبانه اسرائیل، پس از انفجارهای گسترده هزاران دستگاه پیجر و بی‌سیم (واکی‌تاکی) حزب‌الله لبنان در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه، ۲۷ و ۲۸ شهریور (۱۷ و ۱۸ سپتامبر) انجام شد. 




🌴براندازیم  #تيك_تاك_سرنگوني    #قیام_تنها_جوابه  

🍏# مجاهدین_خلق ایران #ایران  #  کانونهای شورشی

🌳# MaryamRajavi  # IranRegimeChange   

🌻 پیوند این بلاک  با  توئیتر BaharIran@ 7سخن رو‍