۱۴۰۳ آبان ۳, پنجشنبه

جنگ افروزی خامنه‌ای در منطقه چگونه دامنش را می‌گیرد؟ - فرورفتن در پیامدهای جنگ خودساخته وانزوای هرچه بیشتر


   جنگ افروزی خامنه‌ای در منطقه چگونه دامنش را می‌گیرد؟  - فرورفتن در پیامدهای جنگ خودساخته وانزوای هرچه بیشتر 


جنگ در منطقه الان در چه وضعیتی قرار دارد؟

خامنه‌ای بارها گفته بود که ما در سوریه و لبنان و فلسطین و یمن و عراق می‌جنگیم تا جنگ به ایران کشیده نشود. وقتی از شریعتمداری (کیهان) پرسیده شد که چرا ما باید چنین هزینه‌ای در جنگ منطقه بدهیم گفت: «هزینه امنیت خودمان را می‌دهیم» علی لاریجانی هم در پاسخ به این سوال که چرا ایران از این جریان مقاومت حمایت کرد؛ گفت:‌‌ «موضوع به امنیت ملی ما و منافع ملی ما ربط دارد!!» ولی رژیم الان بعد ازگذشت یک‌سال؛ در خط مقدم جنگ قرار گرفته و باید انتخاب کند؛ یا در این جنگ وارد می‌شود و هزینه آن را می‌دهد یا تسلیم شده و پای لرز تسلیم می‌خوابد! و راه سومی هم وجود ندارد.

بنابراین صورت مساله این است؛ حضور رژیم در منطقه باید تعریف و تعیین تکلیف شود؛ لذا بازگشت به گذشته یا راه حل بینابینی یا راه حل سوم وجود ندارد.

درماندگی رژیم در جنگ خود ساخته

عراقچی در سفرهای پی در پی به عربستان، قطر، عمان، عراق، لبنان، سوریه، اردن، مصر، ‌ترکیه، یمن و کویت رفت. او مستمرا صحبت از آتش‌بس و صلح می کند ولی این دوره گردی با شکست کامل مواجه شده چون آتش بس و صلحی که رژیم از آن دم می‌زند؛ بازگشت به موقعیت قبل از 7- اکتبر و حفظ موقعیت قبلی رژیم درمنطقه است که این حرف مفتی بیشتر نیست و خریداری ندارد.

چرا که آن‌ها یک رژیم بدون دندان نیابتی‌‌ها و موشکی و هسته‌ای و بدون توان نیش زدن می خواهند و این یعنی تسلیم شدن و رژیم هم نمی خواهد پای چنین شروطی برود چون معادل همان تسلیم و خوردن جام زهر منطقه‌ای و هسته‌ای و موشکی با تمام عواقبش است.

خامنه‌ای از طریق مفسران خودش یک راه حل سومی برای توقف جنگ مطرح کرده و آن؛ تهدید حمله به تاسیسات کشورهای منطقه در صورت جنگ است. آیا این تهدید جدی است؟

تهدید علیه منطقه!

رژیم تهدید کرده که اگر جنگ به ایران کشیده شود، کشورهای عرب خلیج را به عنوان حامیان غرب مورد تهاجم قرار خواهد داد. علی لاریجانی گفت: «به موقع باید به حساب کشورهای عربی رسید.» ابراهیم رضایی، سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس نیز اظهار داشت: «هر کسی در پرونده اسرائیلی‌ها دخیل باشد، تادیب خواهد شد؛ آمر، عامل و تجهیزکننده همه با هم شریک هستند».

این تهدید چندان کوچک نیست و بر صدور نفت جهانی تأثیرگذار خواهد بود. به عنوان مثال، روزانه دو میلیون بشکه نفت عربستان از تنگه هرمز به چین منتقل می‌شود. بنابراین، اگر چنین اتفاقی بیفتد، به ناچار پای آمریکا، غرب، چین و مهم‌تر از همه کشورهای منطقه نیز به این جنگ باز خواهد شد.

در همین راستا، شبکه عربی الحره گزارش داد: «کشورهای عرب خلیج فارس در پیام‌هایی به اسرائیل بر حمایت از حمله این کشور به جمهوری اسلامی تأکید کرده‌اند و خواسته‌اند که پاسخ اسرائیل باید قاطع و روشن باشد. اسرائیل نیز درخواست‌هایی از این کشورها دریافت کرده مبنی بر این‌که پیش از حمله به آنان اطلاع داده شود تا بتوانند در صورت حمله تلافی‌جویانه جمهوری اسلامی اقدامات لازم را انجام دهند.»

بنابراین، اگر رژیم به کشورهای عربی حمله کند، بازنده اصلی خود رژیم خواهد بود. آیا رژیم می‌تواند از چنین جنگی جان سالم بدر ببرد؟

انزوای رژیم ایران

در حال حاضر، رژیم در این جنگ تنهاست؛ اسرائیل، آمریکا و کشورهای غربی و منطقه در جبهه مقابل قرار دارند و چین و روسیه نیز در بهترین حالت خنثی و بی‌طرف باقی مانده‌اند، که در صورت جنگ در طرف رژیم نخواهند بود. نیروهای نیابتی نیز کارایی خود را از دست داده‌اند و از این نظر نیز رژیم تنهاست. شرق الاوسط نوشت: «به طرز شگفت‌انگیزی، جبهه خارجی ایران فروپاشید و پس از نابودی توانایی‌های حماس و حزب‌الله، ایران بی‌دفاع شده است.»

بنابراین، رژیم در این جنگ تنهاست و قطعاً شکست سختی در انتظارش است که به سرعت راه را برای قیام و سرنگونی هموار می‌کند. آیا خامنه‌ای در صورت جنگ قادر به بسیج نیروها خواهد بود؟

نیروهای رژیم به جز تعداد معدودی، انگیزه‌ای برای ورود به چنین جنگی ندارند. جمهوری اسلامی نوشت: «گفتن جنگ! جنگ! امروز نیز حداکثر مشابه دعوت کوفیان از امام حسین(ع) است که وقتی معرکه بر پا شد، در خود فرو نشستند!» روزنامه هم‌میهن افزود: «جنگ زهر است و چرا این تصور وجود دارد که مردم از جنگ حمایت می‌کنند؟ امروز جنگی گسترده که مربوط به ایران و منافع ملی آن باشد، وجود ندارد».

آخوند مختاری، امام جمعه بیرجند نیز گفت: «می‌گویند آقا اسرائیل و فلسطین دعوا دارند، به ما چه؟» علم‌الهدی نیز بیان کرد: «متأسفانه برخی می‌گویند ما در این مملکت زندگی می‌کنیم، بیاییم در یک مسئله درگیری که بین اسرائیل و فلسطین است، دخالت کنیم؟»

بنابراین، جنگ در میان نیروهای رژیم نیز طرفداری ندارد و خامنه‌ای از درون نیز قادر به بسیج نیرو نخواهد بود.

نتیجه‌گیری:

این جنگ به نقطه تعیین‌تکلیف سر مار ولایت رسیده و بدون تعیین تکلیف سر مار به سرانجام نخواهد رسید. به عبارتی، تا رژیم در مسند قدرت است، منطقه رنگ صلح و آرامش نخواهد دید. علی لاریجانی، مشاور خامنه‌ای، موضوع جنگ را این‌گونه توضیح داد: «طراحی غرب با فرماندهی آمریکا برای تغییرات استراتژیک در منطقه است»، یعنی تعیین تکلیف هژمونی منطقه و تغییر در جغرافیای سیاسی (ژئوپلتیک) منطقه که در کانون این تحولات، رژیم ولایت قرار دارد.

هیچ گزینه دیگر و راه فراری برای رژیم و بازگشتی به قبل از ۷اکتبر وجود نخواهد داشت. رژیم این جنگ را آغاز کرده و باید هزینه استراتژیک آن را بپردازد.

اما راه‌حل اساسی و پایان جنگ در منطقه، راه‌حل دوکشوری است. اکنون این رژیم است که باید بین جنگ و تسلیم یکی را انتخاب کند. این انتخاب برای رژیم، انتخاب بین دو مسیر با یک مقصد مشترک، یعنی قیام و سرنگونی است. رژیم در شرایطی به این انتخاب نشسته که تمام ذخایر و سرمایه‌های استراتژیک خود را از دست داده و دستمایه‌ای برای بازی ندارد.

شکی نیست که رژیم با بمباران، موشک‌باران و حملات هوایی سرنگون نخواهد شد. شرط تعیین‌کننده برای سرنگونی، همان اصل «کس نخارد» یعنی مردم و مقاومت ایران هستند.

بنابراین، روزهای آینده آبستن تحولات عظیمی است که در کانون آن قیام و سرنگونی قرار دارد. به همین دلیل، مردم باید در انتظار فرا رسیدن یک فرصت تاریخی و زمینه‌سازی برای یک آتشفشان و قیام آتشین باشند.


🌴براندازیم  #تيك_تاك_سرنگوني    #قیام_تنها_جوابه  

🍏# مجاهدین_خلق ایران #ایران  #  کانونهای شورشی

🌳# MaryamRajavi  # IranRegimeChange   

🌻 پیوند این بلاک  با  توئیتر BaharIran@ 7سخن رو‍