۱۴۰۳ مهر ۲۳, دوشنبه

نبرد خلق - فراسوی خبر - ساده سازی سرکوب، تورم و فلاکت به شیوه آخوندی: زینت میرهاشمی


                     نبرد خلق - فراسوی خبر - ساده سازی سرکوب، تورم و فلاکت به شیوه آخوندی: زینت میرهاشمی 

جانباختن یک کارگر ۴۸ ساله (فالح سعدی) از بخش کشاورزی شرکت کشت و صنعت هفت تپه به دلیل خودسوزی در روز شنبه ۲۱ مهر، تک نمونه نیست. متاسفانه در سالهای اخیر مرتب شاهد چنین مرگهای دردناکی هستیم. این نوع خودکشی از طرف کارگرانی انجام می شود که دارای فرزند و خانواده هستند. جدال با فقر، بیکاری و بیچارگی در برابر تامین خانواده از جمله عوامل افزایش این نوع خودکشیها است. رژیم فاسد و غارتگر جمهوری اسلامی که جان انسان و نیروی کار برایش ارزشی ندارد، با ساده سازی به افزایش آن کمک می کند.

در کنار دلسوزیهای تبهکارانه سرکردگان رژیم برای مردم فلسطین و لبنان با ایجاد شرایط جنگی بر سر مردم، بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی اهواز، فولاد اصفهان، ذغال سنگ کرمان، بازنشستگان فرهنگی و ... برای حقوق عادلانه و علیه فقر و نیستی به یکشنبه های اعتراضی خود دست زدند.

شعارهای بازنشستگان در روز یکشنبه بیان وضعیت فعلی در هماوردی معترضان با حکومت در بستر جامعهِ زیر خطر جنگ روانی است. از جمله شعارهای آنها: «ایران رو غارت کردند، ما رو بیچاره کردند!/ حاصل کار دولت، غارت جیب ملت!/ حقوق ما ریالیه، هزینه ها دلاریه/ نه مجلس، نه دولت، نیستند به فکر ملت!»

حسین راغفر کارشناس حکومتی اقتصاد، در مورد محرومیت و ناامنی غذایی در سیستان و بلوچستان گفته است: «در استان خوزستان، ۵۸ درصد از خانوارها دچار تغذیه ناامن هستند. این رقم در سیستان و بلوچستان ۷۰ درصد و در استان کرمان ۷۴ درصد است. در سیستان و بلوچستان ۵۴ درصد از کودکان، دچار سوء تغذیه و کوتاه قامتی هستند و ۲۵ درصد هم دچار کم وزنی ناشی از اختلال در تغذیه هستند.» (تجارت نیوز ۲۱ مهر ۴۰۳)

آخوند غلامرضا مصباحی مقدم، رئیس شورای فقهی بانک مرکزی، بی شرمانه در برابر کاهش ارزش پول ملی و پودر شدن دستمزد ریالی در برابر قیمت روند صعودی بهای دلار و یورو می گوید: «در شرایط تورمی مردم می توانند به جای ریال به یکدیگر ارز، طلا، سکه قرض دهند و در این باره منع شرعی وجود ندارد.»

در برابر سیر صعودی فقر و فلاکت اقتصادی، مجلس نشینان مرتجع همچنان برای بلندپروازیهای جاه طلبانه تروریستی رژیم برنامه ریزی می کنند. از جمله ارایه طرحی با عنوان «تشکیل پیمان دفاعی امنیتی گروههای مقاومت و کشورهای حامی آنها» در حمایت همه جانبه اقتصادی، نظامی و سیاسی است. این طرح از جمله طرحهایی است که در میان کشورهای همسایه خریداری ندارد و رژیم سرمایه گذار آن خواهد بود. نتیجه چنین طرحی تولید فقر و ریاضت و تنگدستی بیشتر برای مردم ایران است.

بار سنگین مالی هزینه جنگ ضد بشری که اکنون در لبنان و غزه و مرزهای اسرائیل جریان دارد از سفره مردم ایران توسط رژیم ولایت فقیه به غارت رفته است. سلاح و موشکهایی که طی ۴ دهه خرج نیروهای نیابتی محور مقاومت شده است، دقیقا زندگی مردم از بهداشت، سلامت، آموزش، تغذیه تا کار و امنیت را هدف گرفته و ویران کرده است. هر روز که از این جنگ می گذرد، اهداف پلید و غیر انسانی جمهوری اسلامی در استفاده از موضوع رنج و درد فلسطین به نفع خودش و به سود دولت دست راستی بنیامین نتانیاهو روشن می شود.



🌴براندازیم  #تيك_تاك_سرنگوني    #قیام_تنها_جوابه  

🍏# مجاهدین_خلق ایران #ایران  #  کانونهای شورشی

🌳# MaryamRajavi  # IranRegimeChange   

🌻 پیوند این بلاک  با  توئیتر BaharIran@ 7سخن رو‍