۱۳۹۳ بهمن ۲۹, چهارشنبه

انجمن نجات رژیم - از كتاب ماه و پلنگ فرشته یگانه

8:57 PM | ارسال شده توسط ماه و پلنگ | | Edit Post


نامه نگاریهای مجعول
یكی از شیوه های وزارت اطلاعات جهت تأثیرگذاری برروی اعضای مجاهدین، نامه نگاری به اسم خانواده و تشویق آنها به بازگشت به ایران است. در مواردی هم افراد بریده و خائنان خودفروخته، برای مجاهدین نامه نوشته و آنها را به خیانت و بازگشت نزد رژیم تشویق كرده اند. مزدور حسین فرقانی یكی از عوامل اصلی وزارت اطلاعات در استانهای شمالی كشور، در صحبت با خانواده ها به آنها توصیه می كند كه «وقتی او را دیدی، او را به گوشه یی ببر، در قالب خاطره با او صحبت كن و ۱۰ تا نامه برای شببر و یك آلبوم عكس خانوادگی برایش ببر، آنموقع می شود یك صحبتی كرد كه حالا برویم او را بیاوریم». نمونه هایی از نامه های وزارت اطلاعات برای اعضای مجاهدین كه به اسم خانواده و اقوام جهت بازگشت به نزد رژیم و ترویج خط بریدگی، ارسال شده را ملاحظه نمایید:

نامه مجعول به عنوان برادر یكی از كادرهای مجاهدین:
«... مادر و پدر پیرت در مرگ تدریجی به سر می برند و روز و شبشان اشك است و خون دل خوردن…مثل یعقوب و یوسف. زمینه مساعد است، برگرد و چشم دلشان را روشن كن».

نامه برادر یكی از بریده خائنان به نام كمندعلی عزیزی به وی:
«... امیدوارم هرچه زودتر از آن زندان ویران شده آزاد شوید. برادرت داماد شده پدر می خواهد دامادی من و تو در یك شب باشد…شما آن زندان سیاه آمریكا را رها كن و به نزد خودمان برگرد».

نامه مجعول به اسم خواهریكی از كادرهای مجاهدین خطاب به برادرش:
«... تنها نگرانی ما دوری از توست كه میخواهیم هرچه زودتر به خاطر پدر و مادر و همه ما برگردی و مطمئن باش اینجا هیچ گیری به تو نمی دهند و مشكلی برایت پیش نمی آید و فقط اراده خودت هست… به حرفهای اطرافیانت گوش نده و جرأت كن…دولت پول داده و كمك كردند كه پدر و مادر شما را ببینند. الآن بهترین موقعیت است، بلند شو بیا و ما را چشم به راه نگذار».
به همراه این نامه یك شماره تلفن هم برای تماس او درصورت فرار به نزد رژیم، برایش فرستاده شده است.

نامه به اسم مادر به یك كادر مجاهد:
«... شب و روزمان گریه است و از دینا سیر شده ایم. اگر می خواهی دیدار به قیامت بیفتد، نیا. تو كه بامداد و سپید را خیلی دوست داشتی چطور دل كندی و رفتی؟ چشم به راهت هستیم. بیا».
در ادامه نامه به اسم برادر وی نوشته شده: «... خواهرم در یك كلام میگویم هرچه سریعتر از سیاست كنار بكش تا آرامش از دست رفته را به دست آوری. همواره مواظب جسم و روحت باش».

۳ نامه به اسم برادر و دوست به یك كادر مجاهد:
نامه اول: «... اگر حق انتخاب كردن را به تو دادند حتماً ایران را انتخاب كن و نترس به تو كاری ندارند… برگرد».
نامه دوم: در نامه یی كه به اسم دوستش نوشته شده، بدون مقدمه می گوید »تو كه نیت بدی نداشتی و بدون آگاهی وارد این راه شده ای و بارها دولت اعلام كرده كه با آنها كه كاری نكرده اند و از غفلتشان سوءاستفاده شده كار نداریم. می خواهیم جوانهایمان به آغوش خانواده برگردند… هنوز دیر نشده و اول راه هستیم. همه كسانی كه تو را دوست داریم منتظر تو هستیم كه بیایی و با هم سركار برویم و ...»
نامه سوم: به نام پسرعمه اش در نامه یی نوشته شده: «عكسهایی كه فرستاده بودی به دستمان رسید. با عكسهای قبلی مقایسه كردم تغییرات زیادی كرده بودی معلوم است كه در اسارت هستی و به طور عجیبی شما را می رنجانند!! و به طور حیرت آوری مغز شما را از این رو به آن رو می كنند. ما دلمان تنگ شده و سؤال همه مان این است كه چرا نمی آیی و درخواستم این است كه در جواب نامه ام به این سؤال پاسخ دهی».
به ضمیمه این نامه، قسمتی از روزنامه همشهری و مقاله یی با تیتر «شرایط بازگشت، محاكمه و عفو اعضای معمولی منافقین» ارسال شده است.

نامه مجعول خطاب به یكی از خواهران مجاهد از زبان برادرش:
«... حالا كه مسئولان حكومت برایتان شرایط فراهم كرده اند، سریعتر تصمیم بگیر… این جا انجمنی به نام نجات هست كه برای بچه های اونور مرز شرایط را فراهم می كند… اگر جواب مثبت برای آمدن به ایران نداری حداقل خودت را به یك كشور خارجی برسان كه جانت حفظ شود».

نامه به یك كادر مجاهدین از زبان پدرش:
۷ نامه از طرف خواهران، خواهرزاده و نامزد سابق و پدرش ارسال شده است. در همه نامه ها خواستار بازگشت وی شده اند… در نامه پدرش صحبت از شكنجه شدن در مجاهدین كرده و در قسمتی از نامه آمده است: رییس جمهور عزیزمان آقای خاتمی شرایط بازگشت برای شما را فراهم كرده و آقایان گروه نجات در این رابطه برای نجات دادن فرزندان ما از آن جا تلاش می كنند. پس سریعتر برگردید. همچنین قسمتی از روزنامه همشهری در مورد عفو و شرایط بازگشت به كشور نیز ضمیمه نامه شده است.

نامه به اسم خواهر فردی كه از بریدگان تسلیم شده به رژیم است:
از قول خواهرش نامه داده است كه: وقتی خبر سلامتی تو را بعد از ۱۵ سال از اطلاعات آمل شنیدیم خیلی خوشحال شدیم و منتظر دیدن روی تو هستیم ...
اسامی خواهرزاده ها و برادرزاده ها را ردیف كرده كه دانشگاه رفته و لیسانس یا فوق لیسانس گرفته، ازدواج كرده وهركدام ۲  -۳ بچه دارند و زندگی خیلی خوبی دارند. خبر فوت پدر و مادرش و اینكه آرزوی دیدار وی را به گور برده اند را داده و گفته امیدوارم ما با دست پر از كربلا برگردیم و دعایمان مستجاب شود.
منبع:
انجمن نجات رژیم - ارگان سرکوبگر رژیم علیه خانواده های مجاهدین - جلد اول - فرشته یگانه
انتشارات امیرخیز – اشرف

ارديبهشت ۱۳۸۴