۱۳۹۴ تیر ۴, پنجشنبه

اطلاعيه - جلوگيري كميته سركوب از وصل ليبرتي به شبكه برق سراسري پنج شنبه, 04 تیر 1394 00:00

روز سه شنبه 2تير 94 (23 ژوئن 2015)، صادق محمد كاظم، نماينده كميته حكومتي سركوب در ليبرتي، از ورود افراد يك شركت پيمانكاري برق به ليبرتي براي بستن قرارداد وصل برق كمپ به شبكه سراسري ممانعت كرد. اين در حالي است كه آمدن اسامي اين افراد از روز قبل به اطلاع يونامي و به مركز پليس ليبرتي رسيده و هماهنگ شده بود.
تماسهاي ساكنان با مانيتورينگ يونامي و مسؤلان كميساريا براي جلوگيري از اين اقدام غيرقانوني و ورود افراد شركت بي‌نتيجه ماند. صادق محمد كاظم، به دروغ به اين افراد گفته بود من با يونامي تماس گرفتم، يونامي آنها را نميشناسد و از اين موضوع اطلاع ندارد. اين افسر جنايتكار استخبارات به آنها گفته بود ساكنان ليبرتي جزو سازمانهاي غيرقانوني هستند و هر كس با آنها كار كند شامل قانون تروريسم خواهد شد. اين چندمين بار است كه صادق محمد كاظم شركتهاي برق را كه براي وصل ليبرتي به شبكه سراسري برق مي آيند، از ورودي كمپ باز مي گرداند.
اين امر نقض آشكار يادداشت تفاهم امضا شده بين دولت عراق و ملل متحد در 25 دسامبر 2011 است كه تصريح ميكند« دولت عراق تسهيل خواهد كرد و به ساكنان اجازه خواهد داد به خرج خودشان، وارد قراردادهاي دو جانبه با پيمانكاران براي ارائه الزامات زندگي ...بشوند».
در 21 آوريل 2012 زماني كه هنوز بيش از نيمي از ساكنان به ليبرتي منتقل نشده بودند، نماينده ويژه دبيركل به نماينده ساكنان نوشت: «براي حل درازمدت برق، دولت عراق هزينه هاي وصل برق كمپ حريه به شبكه برق شهر را از طريق سيم كشي مورد نياز در داخل كمپ در مناطق مسكوني بر عهده خواهد گرفت»، سه روز بعد در 24 آوريل او در نامه ديگري نوشت: «دولت بسيار علاقه مند است كه اين كار (وصل برق و آب به شبكه سراسري در اولين فرصت انجام دهد، گامهاي اوليه برداشته شده است».
يونامي در 28 مي 2012 به نماينده ساكنان نوشت در ارتباط با «وصل كمپ حريه به شبكه برق شهركار با وزارت برق در حال اجراست تا كمپ حريه به شبكه برق سراسري وصل شود. اين مكان براي اين منظور چك شده است».
اما در طول سه سال گذشته اين تعهد آشكار به طور مستمر نقض شده است. در شرايط كنوني با توجه به اين كه ژنراتورهاي كمپ بسيار فرسوده و مصرف سوخت آنها چندين برابر است، ضرورت وصل برق ليبرتي به شبكه سراسر دوچندان شده است.
مقاومت ايران از دولت آمريكا و ملل متحد مي خواهد براي كنار زدن اين موانع اقدام نموده تا ليبرتي به شبكه برق سراسري وصل شود. امري كه براي تأمين حداقل هاي زندگي روزمره بسيار ضروري است. البته تا زماني كه مديريت ليبرتي در دست افرادي مانند صادق محمد كاظم است كه در قتل ساكنان و آزار و اذيتها و اعمال محاصره شركت فعال داشته، نبايد انتظار كمترين تغيير را در اقدامهاي ضد انساني اين مديريت عليه ساكنان داشت.


دبيرخانه شوراي ملي مقاومت ايران

4 تير 1394 (25 ژوئن 2015)