۱۳۹۴ خرداد ۱۸, دوشنبه

انجمن نجات ايران .فصلي در جهنم ، به روايت امير طاقتي

انجمن نجات ايران
تلويزيون العربيه در 16 خرداد 93 هفتمين قسمت برنامه فصلي در جهنم به روايت مجاهد خلق امير طاقتي درباره سركوبي عربهاي خوزستان توسط رژيم خميني اختصاص داد كه در قسمت هائي از آن در زير ميايد
 امير طاقتي: رژيم خميني و به‌ويژه خودش در رأس اين رژيم، در ابتدا اقدام به فريب دادن مردم كرد. او مي‌گفت كه ما از مستضعفين دفاع مي‌كنيم و ما از حقوق‌بشر دفاع مي‌كنيم اما اقدام به سركوبي همه خواسته‌هاي ابتدايي خلقها مي‌كرد. تلويزيون العربيه در 16 خرداد 93 هفتمين قسمت برنامه فصلي در جهنم به روايت مجاهد خلق امير طاقتي درباره سركوبي عربهاي خوزستان توسط رژيم خميني اختصاص داد كه در قسمت هائي از آن در زير ميايد
امير طاقتي: اولين راهپيمايي كه مردم در خرمشهر انجام دادند، خواستار مينيم هاي آزادي و حقوق يك زندگي شرافتمندانه بودند. رژيم خميني و به دستور مستقيم خميني به مدني كه آن موقع استاندار خوزستان بود، اقدام به آتش‌گشودن بر روي تظاهر‌كنندگان مسالمت جو كه دست خالي بودند كرد و آنها را به قتل رساند. من آن زمان در آمريكا بودم و به‌صورت تصادفي با خانه‌مان تماس گرفتم و با خواهرم صحبت كردم. هرقدر كه خانواده‌ام تلاش مي‌كردند تامن ازبرخي مسائل سختي كه برآنها گذشته مطلع نشوم، تا ناراحت نشوم، اما بدون سلام و احوالپرسي گفت: ما را كشتند و سربريدند، اجسادمان را در رود كارون انداختند. اين راتلفني گفتند درحالي كه تلفن زير شنود بود.

العربيه: در سال 1979، خميني جمهوري اسلامي را در ايران بنا نهاد و صدام حسين رئيس‌جمهور عراق شد. در سال 1980، اين دو مرد، وارد جنگي نابود‌كننده شدند كه 8سال طول كشيد. در ابتدا صدام توانست خرمشهر را به اشغال خود درآورد.

امير طاقتي: اين جنگ با تحريك خميني صورت گرفت تااين كه انرژي انقلابي را كه با قيام مردمي در ايران به‌وجود آمده بود، از بين ببرد. براي اين كه (خميني) اهل به‌كارگيري اين انرژي به نفع مردم نبود و بايد آن را ازبين مي‌برد و از اين كار صرفنظر نكرد.

امير طاقتي: شهرهايمان را نابود كردند، بسياري از مردم ما را كشتند و اموال مردم را هدر دادند و بسياري از اهالي استانمان را آواره كردند و به استانهاي ديگر رفتند و بعد از آن رژيم خميني مانع بازگشت بسياري از آنها به استان (خوزستان) شد و مانع بازسازي خانه‌هايشان كه در جنگ تخريب شده بود گرديد. اقدام به سركوب مضاعف و تبعيض كرد تا اهالي استان آواره شوند و الآن از فقيرترين شهروندان شده‌اند.

العربيه: خرمشهر كه نام اصلي آن محمره و مركز تاريخي عربستان است، بر كرانه شرقي شط العرب (اروند رود) قرار دارد. درسال 1982، نيروهاي ايراني توانستند آن را ازدست ارتش عراق خارج كنند ولي كوچ ساكنان خرمشهر تا بعد از پايان جنگ در سال1988 ادامه داشت وتبديل به اقدامي روتين شد كه به اشكال مختلف از قهر مثل اعلام خشك شدن رود تاريخي كارون و گسترش فقر در منطقه‌اي كه بر درياي نفت قرار دارد، ادامه يافت.

امير طاقتي: يكي از دوستانم مستمراً دستگير مي‌شود يا اين كه اقدام به تهاجم به خانه اين دوستم مي‌كنند و خانواده‌اش را به باد كتك مي‌گيرند به‌نحوي كه پدرش يكي ازچشمانش را ازدست داد وحتي همسرش را 4بار اعدام (مصنوعي) كردند. درحالي كه او هيچ كاري سياسي نمي‌كرد و اين اقدام فقط به اين خاطر بود كه همسرش برادر يكي از اعضاي مقاومت، مجاهدين خلق بود. او را زنداني و شكنجه كردند و چهار بار او را بردند و تيرباران كردند اما او را نكشتند و به او گفتند كه دفعه ديگر اعدامت مي‌كنيم. اين امر باعث شدكه او تحت فشار روحي قرار گيرد و او به علت اين برخوردها در بحران روحي قرار دارد.

امير طاقتي: من بعد از اين كه در آمريكا كار كردم، اواسط دهه هشتاد به عراق رفتم و بعد دردفاترمان دركشورهاي مختلف اروپا كاركردم و فعاليتهايم در افشاي نقض حقوق‌بشر توسط رژيم خميني اختصاص داشت كه باعث محكوميت نقض حقوق‌بشر رژيم در سازمان ملل شد. چهارسال نيز با شهيد كاظم رجوي كار كردم كه هرساله در مقطع مجمع عمومي مي‌آمد. هنگامي كه شنيدم مأموران رژيم ايران و مأموران خميني اقدام به قتل او كردند و تحت پوش و پاسپورتهاي ديپلوماتيك و باخونسردي او را كشته‌اند بسيار اندوهگين شدم و غم و اندوه آن تا الآن ادامه دارد