۱۳۹۴ تیر ۷, یکشنبه

“ جام زهر ادامه دارد”

تنها چند روز از سخنان ولی فقیه طلسم شکسته مبنی بر حمایت از تیم مذاکره کنند اتمی حکومت نگذشته که باند دلواپسان در اقدامی تامل برانگیز ضمن به چالش کشیدن خامنه ای، دولت آخوند روحانی و تیم مذاکره کننده را یکبار دیگر زیر ضرب بردند. در این رابطه باند دلواپسان نظام آخوندی با پخش گسترده نشریه در حاشیه نمایش جمعه تهران ضمن حمله مستقیم به آخوند روحانی و جواد ظریف، در اطلاعیه های خود (سایت حکومتی ساعت 24, 5 تیر 1394) با تیترهای درشت نوشته اند: «جام زهر ادامه دارد...»، «روحانیونی که با کفر صلح کردند!» و «پشت پرده توافق».
این گزارش در ادامه می افزاید: «حاشیه نماز جمعه دیروز پایتخت، شاهد توزیع گسترده نشریات علیه تیم مذاکره کننده هسته‌ای بود. صفحات داخلی این ماهنامه نیز در مطلبی با تیتر «نقش تیم فعلی وزارت خارجه در پذیرش قطعنامه ۵۹۸» با اشاره به اینکه «نگاهی به شرایط پذیرش این قطعنامه تقریباً شبیه اتفاقاتی است که این روزها در عرصه بین‌الملل بر سر ایران می‌آید» و ضمن یادآوری نظر امام (ره) درباره «جام زهر بودن قطعنامه»، نوشته است: «در این گزارش به کسانی که در تیم مذاکره کننده قطعنامه حضور داشت (داشتند) و اکنون نیز در تیم مذاکره کننده هسته‌ای حضور دارند، می‌پردازیم.
نویسنده سپس به بازخوانی نقش روحانی، ظریف، تخت روانچی و جمشید ممتاز، در دو برهه قطعنامه ۵۹۸ و مذاکرات هسته‌ای پرداخته است. همچنین شماره خرداد این ماهنامه هم با تصویر روی جلد ظریف و تیتر «وزیری که خواب آمریکا را می‌بیند!» میان نمازگزاران توزیع شد».

پخش این مطالب علیه سیاست های کلی خامنه ای در حالی صورت می گیرد که ولی فقیه ارتجاع در سخنانی که در جمع کارگزاران و متولیان حکومتی بیان کرده بود از تیم مذاکره کننده با القابی مانند «امین، غیور، شجاع و متدین‌” نام برده بود. ولی فقیه زهرخورده که در درون اهرم قدرت نظام آخوندی بسیار ضربه خورده و ضعیف شده است، اکنون با ”پرت و پلا گویی” تلاش دارد تا تعادل از دست رفته در درون نظام آخوندی را به نحوی برقرار نماید. در این راستا است که سخنان چند پهلوی وی در رابطه با مذاکرات اتمی معنی و مفهوم خود را به نمایش می گذارد. سخن از سیاستی به نام ”نرمش قهرمانانه” است که نرمش آن تنها روبه سوی ”تیم مذاکره کننده” و عقب نشینی های یکی پس از دیگری داشته و”قهرمان” بازی های قلابی و پهلوان پنبه بازی های آن به یقین روبه سوی”دلواپسان” و برای آرام کردن این باند قابل تفسیر است.