۱۳۹۴ تیر ۸, دوشنبه

انجمن نجات ايران.دو سوم ایران بیابان شده است

انجمن نجات ايران 
شرایط وخیم اقتصادی، تعطیلی واحد ها ی تولیدی و کارخانه ها، خیل عظیم بیکاران، نبود زیربناهای تولیدی، امکانات درمانی و تحصیلی و همچنین عدم توزیع عادلانه ثروت های ملی دراقضی نقاط کشور به یمن حاکمیت شوم آخوندی اکنون راه به کوچ اجباری بخش های بزرگی از مردم به شهرها برده است. براین سیاق روستاها و مناطق تحت ستم ملی بیشترین خسران را از این روند دیده اند. سایت حکومتی فرارو (7 خرداد 1394) در گزارشی در این رابطه می نویسد: «گسترش بدون ضابطه شهرها و تبدیل روستاها به شهرهای کوچک یکی از مهم‌ترین عوامل خشکسالی به شمار می‌آید. رشد خیره‌کننده شهرها در سال‌های پس از انقلاب موجب شده است که روستاها به‌عنوان مراکز تولید یکی پس از دیگری آب رفته و به شهرهای کوچکی تبدیل شوند که نه امکانات زندگی شهری دارند و نه دیگر می‌توان کارکرد تولیدی یک روستا را از آن انتظار داشت».
این سخنان ترجمان همان اعتراف به بی برنامگی حکومت برای رفاه و شکوفایی اقتصادی است که چهره کریه خود را در کوچ اجباری بخش بزرگی از مردم میهنمان به نمایش گذاشته است. این گزارش با تمامی کاستی های خود به وضعیت بحران آب و سردرگمی حکومت اشاره کرده در ادامه می افزاید: «گزارش اخیر مرکز پژوهش‌های مجلس درباره وضع منابع آب کشور همچنین تأکید می‌کند که بخش اعظم افت شدید ذخایر آبی در ٢٠سال گذشته اتفاق افتاده است به‌طوری که از ١١٠‌میلیارد مترمکعب کسری آب حدود ٩٥‌میلیارد مترمکعب کمبود ذخایر مربوط به دو دهه اخیر است که پدیده شهرنشینی و تبدیل روستا‌ها به شهر تشدید شده است. بر اساس گزارش مرکز پژوهش‌های مجلس افت شدید ذخایر باعث شده است که درحال حاضر آب شرب بیشتر از ٦‌هزار روستای کشور از طریق تانکر تأمین شود.
در این تحلیل همچنین آمده است که تعداد دشت‌های ممنوعه از ۱۵ دشت در‌سال ۴۷ به ۳۱۹ دشت در‌ سال ۹۳ افزایش یافته است که به دلیل روند صعودی مصرف آب متناسب با تغییرات جمعیتی کشور، تعداد دشت‌های ممنوعه به سرعت درحال افزایش است. این گزارش همچنین اضافه می‌کند که درحال حاضر نرخ متوسط فرونشست در دشت تهران بین ۳۰ تا ۳۶ سانتیمتر در‌ سال در مناطق مختلف است که بسیار بیشتر از سایر نقاط جهان است».
گزارش در پایان بدون اشاره به طرح های ضد ملی رژیم آخوندی و سپاه سرکوبگر پاسداران در خشک کردن رودخانه ها و دریاچه ها و راه اندازی پروژه های سد سازی های غیر استاندارد که به این بحران ضریب دو چندان زده است، وضعیت خشکسالی در ایران را با این جملات خاتمه می دهد: «تشدید پدیده خشکسالی در ایران در شرایطی رخ می‌دهد که درحال حاضر بیش از دو سوم وسعت کشور در محدوده مناطق خشک، نیمه خشک و بیابانی قرار گرفته است».