۱۳۹۴ تیر ۱۱, پنجشنبه

انجمن نجات ايران .بررسي افراطي گراي ديني، ريشه ها و راه حل ها در كنفرانس خاورميانه

انجمن نجات ايران 
كنفرانس خاورميانه در آتش افراطي گراي ديني- نقش مخرب رژيم ايران ، ريشه‌ها“ در 24 خرداد 94 (14 ژوئن 2015) با حضور نمايندگان كشورهاي عربي و اسلامي با حضور رئيس جمهور برگزيده مقاومت در اورسوآّز تشكيل شد و در اين كنفرانس ريشه هاي افراطي گري در خاورميانه و راه حل هاي آن بحث و بررسي شد. ابتدا خانم مريم رجوي در يك سخنراني با بررسي نقش رژيم ملايان در بوجود آمدن و گسترش اين افراط گرائي ها راه حل بحران، خلع يد از رژيم ملاها در تمام منطقه و سرنگوني آن در ايران مطرح كرد. براي مطالعه سخنان خانم رجوي اينجا كليك كنيد.
در اين جلسه پس از سخنان خانم مريم رجوي، تعدادي از نمايندگان كشورهاي عربي و اسلامي سخنراني كردند
سخنان : محمد العريبي - وزير خارجه پيشين مصر
بسم الله الرحمن الرحيم.
خانم مريم رجوي،
ما از مصر آمده ايم من و هيات مصري كه افتخار همراهي با آنان را دارم . ما از خانم مريم رجوي تشكر مي كنيم چرا كه ايشان با صداقت تمام وبا يك تحليل استراتژيك عالي خطوط استراتژيك را ترسيم نمودند. من بعنوان كسي كه سالهاي طولاني عمرم را در سياست گذرانده ام فكر مي كنم كه شما از يك توانايي و بينشي در ترسيم اين خطوط برخوردار هستيد كه بايستي ما در مرحله بعدي بر اساس آنها حركت كنيم . فكر مي كنم كه ما همگي اتفاق نظر داريم كه منطقه كشورهاي عربي در دريايي با امواجي متلاطم سير مي كند و چيزي نمانده كه در يك هرج و مرج سراسري غرق شود اما الحمدالله مردم مصر در 30 ژوئن توانستند به اين آشوب سراسري نقطه پاياني بگذارند و پايه هاي يك نظام جديد را پي ريزي كنند. ما بايد بين دو موضوع تفاوت قائل شويم. موضوع اول تروريسم و موضوع دوم بنيادگرايي مذهبي است .
آقايان و خانم ها،
با تروريسم جز با اسلحه نمي توان مقابله كرد اما با بنيادگرايي مذهبي بله، با انديشه و تلاش و رشد اجتماعي و اقتصادي و تفكر روشن و موضع مذهبي روشنگرانه بايد مقابله كرد. من فكر مي كنم كه مصر در همين راستا بموازات يكديگر و به درستي دارد حركت مي كند . عمليات طوفان قاطع همانطور كه خانم مريم رجوي گفتند شروع يك نظام جديد عربي بود. حاصل اين نظام جديد عربي، يك نيروي عربي مشترك بود كه بزودي شكل خواهد گرفت . همانطور كه خانم مريم رجوي گفتند اعراب عملا ابتكار عمل را بدست گرفته تا بر عليه كانون بنيادگرايي و هرج و مرج در يمن دست به اقدام بزنند ويك هسته قوي و محكم تشكيل شد از طرف چندين كشور عربي برهبري عربستان سعودي و مصر و امارات و اردن تا با اين كانون كه امنيت و ثبات عربستان را مورد تهديد قرار مي داد مقابله كنند همچنين با مشاركت مراكش، بحرين و كويت. مهم اين است كه كشورهاي عربي سرانجام به اين نتيجه رسيدند كه منطقه بايستي يكدست باشد و هيچ كشوري نبايستي در منطقه باشد كه امنيت ساير كشورها را مورد تعرض قرار دهد و اين امري مهم در مرحله كنوني است كه ما در آن بسر مي بريم. از شما بخاطر شنيدن سخنانم تشكر مي كنم و از خانم مريم رجوي تشكر مي كنم كه هر سال ما را فرامي خواند براي شركت در چنين گردهمايي بين المللي و منطقه اي و عربي. تا با افكار و نگراني هاآشنا شويم وتلاش كنيم كه راه حل هايي بيابيم كه بنظر من مشكل و دشوار خواهند بود اما بايد تلاش مان را بكنيم و از خودمان دفاع كنيم و اين امر محقق خواهد شد در برابر گروههايي كه هدف شان كشتن زندگي در اين منطقه است در حاليكه ابتدايي ترين حقوق بشر، حق زندگي مي باشد و من فكر مي كنم كه موفق خواهيم شد . بسيار از شما متشكرم و از خانم مريم رجوي بخاطر برپايي اين گردهمايي تشكر مي كنم .

ربيحه ذياب - عضو پارلمان فلسطين، وزير پيشين زنان
با سلام بر شما، خانم مريم رجوي
خانم ها و آقايان
خوشحالم كه امروز در اين اجتماع عربي و برخي كشورهاي ديگر صحبت مي كنم. ما از فلسطين آمده ايم تا بگوئيم ما با مظلومين هستيم. ما در كنار كساني هستيم كه در رنج هستند با كساني هستيم كه از خانه و كاشانه شان كوچ داده شده اند با كساني هستيم كه هزار هزار كشته ميشوند.
من به عنوان يك زن به شما ميگويم در ميان مردم فلسطين بيش از همه، زنان در رنج و عذابند چرا كه همه تبعات اشغال اسرائيل و اقدامات سركوبگرانه را بر دوش مي كشند. اين مايه افتخار ماست كه نزديك به يك قرن است كه زنان فلسطيني همچنان مقاوم هستند و مردم فلسطيني همچنان پايدار است و ما باخواست خدا اينچنين خواهيم ماند.
علاوه بر همه اينها زنان فلسطيني در مبارزه هم شركت دارند و در ساختن ارگانهاي كشور آينده شركت دارند. چه بخواهند و يا نخواهند اين را شهيد ياسر عرفات رحمت الله عليه هميشه تكرار مي كرد. ما مي گوييم كه ما در كنار همه مظلومان هستيم و به خوبي مي دانيم. ما خيلي از مطالبي را كه خانم رجوي ايراد كردند خيلي خوب درك مي كنيم. ما معني هرج و مرج گسترده در منطقه را مي دانيم، همان وضعيتي كه امروز در يمن و سوريه شاهد آن هستيم و در خيابانهاي ويران شده مي بينيم. اميدواريم اين وضع در يمن و در تمامي منطقه عربي و درسوريه به پايان برسد.
ما مردم را دوست داريم و ما حمايت مي كنيم عليرغم اوضاعي كه داريم و ما از تمامي طرفهايي كه خواستار آزادي و شرافت خود و عدالت انساني و حقوق بشر هستند حمايت مي كنيم. در كنار آنها خواهيم بود و ما درد و رنج بسياري كشيده ايم.
اي خواهران وبرادران ، ما تقريبا يك صد سال است كه نه موشك داريم و نه تانك و نه نفت ونه چيز ديگري. ما اراده فلسطيني را داريم وايمان ما به حقانيت و اتحادمان كه توانسته ايم با آنها در برابر اشغالگري اسرائيلي بايستيم ما انشاء الله اين وحدت را تقويت خواهيم كرد و اين اتحاد را محقق مي كنيم تا اينكه بتوايم به آينده بپردازيم و ما بعنوان مردم فلسطين و من بعنوان يك زن فلسطيني كه همه سختيها را چشيده است ابدا به چيزي كمتر از يك كشور فلسطين داراي مرزهاي مشخص و حاكميت روشن و داراي پايتخت كه همان بيت المقدس است رضايت نخواهيم داد. چه بخواهند و يا نخواهند. و السلام عليكم

نخست وزير سيد احمد غزالي
خانم رئيس جمهور مريم رجوي، اجازه بدهيد به شما و به اعضاي شوراي ملي مقاومت ايران و به تمامي مجاهدين در داخل ايران و خارج كشور در عراق و اروپا درود بفرستم و براي آنها پيروزي عاجل را به ياري خدا آرزو كنم. وقتي كه شاهد حضور عربها (كه تبديل به يك عادت شده) در باره مسئله ايران و مقاومت ايران هستم خيلي خوشحال مي شوم كه همه شاهد آن هستيم كه تعداد عربها در اين تجمعات هر ساله افزايش مي يابد. اين مسئله خيلي مرا خوشحال مي سازد. اين مسئله بيانگر آگاهي مردم مان در كشورهايمان نسبت به ارتباط تنگاتنگ بين مسائل داخلي كشورهايمان با مسئله مقاومت ايران است. چرا من اين را مي گويم؟ چونكه مسئله ايران به همه ما ربط دارد. چونكه يك عامل اساسي وجود دارد. حاكميت رژيم ايران و رژيم آخوندي خطرناكترين عامل نسبت به ثبات كشورهايمان بشمار مي رود. يك رژيم ديكتاتوري مذهبي وجود دارد كه از دين براي ماندن بر سر حاكميت و براي تحميل خود نه تنها بر مردم ايران بلكه بر همه خلقهاي عرب و مسلمان سوء استفاده مي كند. هدف اول رژيم آخوندي كه افشا شده است توسعه طلبي است. نه تنها در يك جامعه مشخصي بلكه در تمامي جوامع و كشورهاي عربي و مسلمان. رژيم آخوندي بنا به هويت تمامي رژيمهاي ديكتاتوري تلاش مي كند از طريق بي ثبات كردن رژيمها در همه كشورهاي عربي و مسلمان گسترش يابد. از سال 1997 دولت كلينتون شروع به اجراي سياست مماشات نمود. از همين سال دولت آمريكا چشم اميد داشت كه به رژيم آخوندي از طريق ايجاد يك چيزي بنام ميانه روي پايان دهد. هنوز هم در باره همين طرح صحبت مي كنند. در حاليكه هيچ اميدي به ميانه روي وجود ندارد.
اسلام از بنيادگرايي بيزار است و آن را دوست ندارد. ثانيا وقتي كه از بنيادگرايي مذهبي صحبت مي كنيم، مي شنويم كه برخي از غربي ها اصطلاح بنيادگرايي مدره را بكار مي گيرند. چنين چيزي اصلا غير ممكن است. استفاده از دين براي اهداف سياسي في نفسه يك بنيادگرايي است. استفاده دين چه در سوريه و چه در ايران در هر كشوري باشد خود في نفسه بنيادگرايي است. من بعنوان يك مسلمان معتقدم آنچه در ايران جريان داشته و آنچه را كه اپوزيسيون و يا مقاومت ايران انجام داده بايد مورد توجه ما بعنوان عربها و مسلمانان قرار بگيرد. و السلام عليكم و رحمت الله

بسام حموش -سفير پيشين اردن در ايران
السلام عليكم و رحمه الله و بركاته
سلام خانم مريم رجوي
من در سال 1993عضو پارلمان بودم و در دو دولت وزير بودم و در سال 2000 سفير اردن در ايران شدم. من فكر مي كنم كه در جهان دو دولت (مذهبي) وجود دارد دولت مذهبي در واتيكان و حكومت مذهبي در ايران اما دولت مذهبي واتيكان در مورد صلح و آشتي و عشق و محبت و مسائل عام اجتماعي صحبت ميكند اما حكومت آخوندي ايران داراي قدرت و ارتش و امكانات و سرزمين وسيعي است. نفت دارد و زمين هاي مشرف به دريا و خلقي بزرگ نزديك به 80 ميليون كه آن را زير سلطه خود گرفته و از اين رو حكومت آخوندي خطرناكترين حكومت درجهان است. وقتي كه رژيمي مدعي تشيع است وفراخوان شيعه عليه سني وسني عليه شيعه مي دهد من بياد
مي آورم وبرادران عراقي نيز بيشتر از من مي دانند درخانواده هاي عراقي نيمي از آنها شيعه هستند و نيمي ديگر سني. وهيچ گونه مشكلي بين آنها ايجاد نشده اما اين رژيم ايران است كه اين فضاي مخرب را در عراق ايجاد كرده است رژيم ايران است كه فضا را در سوريه فاسد مي كند و رژيم ايران است و با صراحت تمام مي گويم.
ما در اردن مسلمان ومسيحي داريم، شيعه نداريم، عليرغم اينها سفير رژيم ايران در عمان براي ايجاد يك تشكيلات مسلح كمك كرد والبته افراد اين تشكيلات مسلح دستگير شدند او سپس مي خواست كه با پول، مردم را شيعه كند.
ما براي كمك و ياري آمده ايم، اپوزيسيون ايران متحد است چرا كه دسته بندي و انشعاب درآن وجود ندارد، اين اعتراضاتي كه درداخل صورت مي گيرد، از مشهد مي شنويم از اين مكان وآن مكان مي شنويم بايد اينها هم صدا باشند وفعال باشند. رژيم ايران بيشتر از داخل وحشت دارد تا از خارج. بايد به مجاهدين خلق خوشامد بگوييم و اين البته منتّي بر آنها نيست بلكه براي ما مفيد است . به زبان مصلحت وعلاوه بر زبان برادري، ما منافع داريم، چرا كه رژيم ايران شروع به اذيت وآزار ما كرده و اگر مجاهدين خلق در ايران به حاكميت برسند وكساني كه با آنها دراپوزيسيون ايران هستند، ايران كشوري خواهد شد كه به لحاظ داخلي مردم خودش را دوست خواهد داشت وبه مردمش خدمت مي كند طمع ورزيهاي خارجي ندارد
اسلام از رژيم آخوندها بيزار است آنها از دين سوء استفاده ميكنند و دين از آنها بيزار است. من فكر مي كنم كه بايد با برادرانمان در ايران اعلام همبستگي كنيم. خانم مريم رجوي من به شما احترام زيادي مي گذارم و سخن را چنين به پايان مي رسانم وقتي كه صاحب اولين دختر شدم او را مريم ناميدم چونكه قران كريم اين اسم را 33 بار ياد كرده است. درود بسيار بر شما. و السلام عليكم .

دكتر وليد فارس - دبيركل پارلماني گروه آتلانتيك براي مقابله با تروريسم
سلام عليكم
خانم رئيس جمهور، از شما متشكرم بخاطر اين دعوت و بخاطر اين برنامه ريزي تاريخي. گردهمايي رهبري مقاومت يا انقلاب ايران با نمايندگاني از جوامع مدني در جهان عرب و خاورميانه في نفسه يك دستاورد قابل شكرگذاري است من آنچه را كه آقاي سفير گفتند تأييد مي كنم و بايستي كه اين جلسه به يك ارگان تبديل گردد و يا هماهنگي و يك اتحاد. من در اينجا علاوه بر يك كار آكاديميك، يك ائتلاف ارگانهاي غير دولتي خاورميانه اي در ايالات متحده را نمايندگي مي كنم. اما من به عنوان فرستاده ناظر گروه پارلماني آتلانتيك براي مقابله با تروريسم هستم فقط به عنوان ناظر. ما شاهد سه تغيير بزرگ هستيم. در منطقه و در جهان در رابطه با ايران . مهم اين است كه ما اين مسئله را نه تنها براي جهان بلكه براي مردم منطقه توضيح بدهيم. اولا بدون شك يك تغيير در داخل جامعه ايران وجود دارد كه همه بر سر آن متفق القول هستند. آنچه كه ديروز ديديم، صد هزار انسان در پاريس و نه در تهران، كه رژيم موفق به انجام چنين چيزي در ايران و بطور مشخص در تهران نشده است. و با اين همه تنوع و اين همه هيئت. دو ميليون و يا يك ميليون و 800 هزار ايراني عليه رژيم آخوندي در تهران در سال 2009دست به تظاهرات زدند. اين هم يك تغيير بزرگ است. ما در يك فاز جديدي بسر مي بريم. الان چيزي در حال به و قوع پيوستن است. اين ائتلافي كه برخي از كشورهاي عربي تشكيل داده اند براي مقابله با حمله رژيم ايران در يمن ، اين في نفسه يك تغيير بزرگي است. اين يك زلزله است. يك تغييراتي هم در سطح بين المللي انجام شده. ديروز شنيديد_ چه آمريكا را دوست داشته باشيم يا نباشيم- يك هيئت بزرگي از آمريكا وجود داشت كه شبيه آن را من در هيچ كنفرانسي از اپوزيسيونهاي خاورميانه اي نديده ام و برخي از آنها در اينجا هستند. برخي از اعضاي كنگره ديروز آمدند و حرفي را زدند كه هيچ رهبر عربي در موضوع حمايت از مقاومت ايراني نمي زند. اين يك تغيير مهم است. يك اكثريت قاطعي در كنگره آمريكا از دو حزب جمهوريخواه و دموكرات وجود دارد كه خانم رئيس جمهور اپوزيسيون و مقاومت ايران را نماينده واقعي مردم ايران مي دانند بايد روي اين تغييرات بزرگ حساب كنيم و با يك سازمانكار جديد به آن پاسخ داده و با آن برخورد كنيم. راه حل چيست؟ راه حل همانطور كه ديروز شنيديم و همانطور كه از خانم رئيس جمهور شنيديم اولا: حمايت قوي از مقاومت ايران است. اين نقطه شروع و نقطه انتهاي تغيير در منطقه است. ثانيا : مقاومت در برابر دخالتهايي است كه رژيم آخوندي در منطقه در عراق و سوريه و لبنان و يمن و بحرين و شرق عربستان مي كند و تلاشهايي كه از مراكش تا مصر و غيره گرفته تا نفوذ در شاخ آفريقا. حرف زياد است اما وقت خيلي كم است. بايد اولا يك ائتلاف عربي خاورميانه اي وجود داشته باشد كشورهاي در برگيرنده اين ائتلاف بايد به سمت حمايت از اين مقاومت عليه رژيم(ايران) تلاش كنند و در اين ائتلاف به صورت رسمي نمايندگان مقاومت شركت كنند و اين بايد صورت گيرد.
و من از تمامي كشورهاي عربي كه شروع به رهاشدن از نفوذ رژيم ايران كرده اند مي خواهم به اپوزيسيون ايران جايگاه والايي بدهند و اگر آنها ارتباطاتشان با رژيم آخوندي قطع شده باشد بايد كه سفارتخانه آن را به شوراي ملي مقاومت تحويل دهند.تا آنها مسئول آن باشند. متشكرم و هميشه موفق باشيد.