۱۳۹۴ تیر ۱۱, پنجشنبه

کانادا با قاطعیت حق پناهندگی یک پناهنده دروغین را لغو کر

انجمن نجات ايران
طبق اعلام رسمی سایت دادگاه فدرال و بنا به حکم این دادگاه پناهندگی فردی ایرانی که در سال 2008 اعلام کرده مسیحی شده و با اقامت دائم در دسامبر 2008 وارد کانادا شده بود ، لغوشده و ایشان حتی امکان تجدید نظر را هم ندارند.
بنا به مدارک موجود در دادگاه ، فرد مذکور کمتر از دوسال پس از ورود به کانادا در 12 آوریل 2010 درخواست اخذ گذرنامه ایرانی داده و پس از گرفتن گذرنامه در همان ماه برای ملاقات مادربزرگش به ایران سفر کرده است . او طی این سفر عمل جراحی روی پایش انجام داده و شش ماه !!! در ایران به سر برده است .
مدارک نشان می دهد ایشان در جولای 2013 باز هم به ایران سفر کرده و این بار 34 روز در ایران به سر برده است . او در ابتدا به مسئولان اداره مهاجرت عنوان کرده برای ملاقات عمویش که پس از ابتلا به بیماری سرطان در حال شیمی درمانی است، به ایران سفر خواهد کرد .
ولی هدف او از این سفر چیز دیگری بوده . این شخص در ایران دو عمل جراحی زیبایی روی بینی و دندانهایش داشته و به هنگام بازگشت از ایران در پاسخ به سوالات ماموران مرزی تایید کرده که برای انجام جراحی زیبایی به ایران سفر کرده است .
به این ترتیب وزارت مهاجرت به این نتیجه رسیده کشور محل تولد این فرد همچنان برای او امن است و این با ادعای اولیه او و شرایط درخواست پناهندگی اش در تضاد است .
برای اثبات این قضیه سه شرط مورد نیاز بوده و این فرد هر سه شرط را داراست به این ترتیب که به صورت داوطلبانه عمل کرده ، با قصد و تصمیم شخصی خود را در کشور محل تولدش در دسترس قرار داده و سوم اینکه طی مدت حضور مورد حمایت کشور محل تولدش بوده است.
هر سه مورد با درخواست رسمی پاسپورت ایران و استفاده از همان مدرک برای سفر به ایران و حضور درآنجا و بازگشت به کانادا کاملا مورد تایید قرار گرفته است.

به این ترتیب بدون ترتیب اثر به درخواست فرد برای تجدید نظر در حکم دادگاه ، پناهندگی وی لغو شده است.