۱۳۹۴ تیر ۱۱, پنجشنبه

سومين هفته جلوگيري از ورود نيازهاي اوليه و اقلام تداركاتي و تأسيساتي به ليبرتي

انجمن نجات ايران 
در روزهاي دوشنبه و سه شنبه 29 و 30 ژوئن2015 ( 8 و 9 تير 94) نيروهاي عراقي، همچنان از تحويل دادن اقلام اوليه زندگي و نيازهاي ساكنان ليبرتي كه آنها را در در ورودي كمپ متوقف كرده اند، جلوگيري كردند. به اين ترتيب جلوگيري از ورود اين اقلام وارد سومين هفته خود شده است.
اقلام توقيف شده جزو نيازهاي مبرم كمپ است و ساكنان و نمايندگان آنها به طور مستمر به مأموران عراقي براي تحويل گرفتن اين اقلام مراجعه كرده اند اما آنها به دستور كميته سركوب اشرف تحت كنترل فالح فياض، مشاور امنيت ملي عراق، از تحويل دادن اين اجناس خودداري مي كنند.
قطعات يدكي مربوط به دستگاههاي يخ سازي كمپ در ميان وسايلي است كه از ورود آن جلوگيري مي شود. چيزي كه در فصل گرما و ماه رمضان ساكنان به شدت به آن نياز دارند.
نمايندگان ساكنان طي اين مدت روزانه اين مشكل را با مانيتورهاي يونامي مطرح كرده اند و نسبت به محاصره تداركاتي كمپ اعتراض كرده اند، اما هيچ اقدام مؤثري در اين زمينه به عمل نيامده است.
جلوگيري از ورود نيازمنديهاي اوليه انساني نقض آشكار استانداردهاي انساندوستانه و حقوق بشري و نقض بسياري از معاهدات بين المللي و يك اقدام مجرمانه و شايان پيگرد قانوني است.
مقاومت ايران ملل متحد و دولت آمريكا را كه به طور مكرر و به صورت مكتوب نسبت به سلامت و امنيت ساكنان ليبرتي متعهد شده اند و همچنين اتحاديه اروپا و كشورهاي عضو را به اقدام فوري براي پايان دادن به اين محاصره ضد انساني فرا مي خواند.
دبيرخانه شوراي ملي مقاومت ايران

11 تير ماه 1394 ( 2 ژوييه 2015)