۱۳۹۴ مرداد ۹, جمعه

انجمن نجات ايران .بولتن خبری اتحاد زندانیان سیاسی متعهد به سرنگونی

انجمن نجات ايران 
۱۳۹۴/۵/۹ -- ۲۰۱۵/۷/۳۱ 
شرایط حاد جسمی زندانی سیاسی, ایوب (ناصر) ریگی در زندان زاهدان 
به گزارش « فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران » زندانی سیاسی و فعال حقوق بشر هموطن بلوچ ایوب (ناصر) ریگی که در شرایط حاد جسمی است با عدم درمان و یک جنگ روانی غیر انسانی مواجه می باشد. 
-------------------------------- 
همسر نرگس محمدی : بیماری نرگس محمدی جدی است؛ مسئول جان او قوه قضاییه است 
تقی رحمانی، همسر نرگس محمدی از برخورد دادستانی تهران و مسئولان زندان اوین با همسرش که به بیماری آمبولی ریه و فلج عضلانی مبتلا است، انتقاد کرد. 
آقای رحمانی با اعلام این‌که جریان تنفس خانم محمدی در روزهای گذشته نامناسب بوده و به ورم ریه نیز دچار شده است، از ادامه وجود اختلال در دادن داروهای مناسب و تخصصی به همسرش خبر داد. 
آقای رحمانی در ادامه گفت که در پی تشدید بیماری خانم محمدی و براساس موافقت دادستان تهران با درخواست خانواده همسرش برای گرفتن وقت از پزشک متخصص و اعزام خانم محمدی به مطب پزشک متخصص، مقام‌های مسئول زندان اوین از انجام این عمل در زمان مقرر خودداری کرده‌اند. 
---------------------------------- 
ضرب و شتم علیرضا گلی پور و تقتیش وسایل وی 
روز گذشته چهارشنبه ۷ مرداد ماه ماموران امنیتی زندان اوین پس از حضور دربند ۷ این زندان به محل نگهداری «علیرضا گلی پور» دانشجوی مخابرات، کارمند وزارت ارتباطات و فناوری و زندانی سیاسی رفته و پس از تفتیش کامل وسایل این زندانی، وی را با چشمان بسته به حفاظت اطلاعات زندان منتقل و مورد بازجویی و ضرب و شتم شدید قرار دادند. 
-------------------------------- 
انتقال سعید ملک پور به بند ۸ زندان اوین 
سعید ملک پور که به اتهام واهی جرائم سایبری به حبس ابد به اضافه هفت سال و نیم زندان محکوم شده است، اخیرا در هفتمین سال حبس به بند هشت زندان اوین منتقل شد. 
--------------------------------- 
تعیین شعبه و رسیدگی مجدد به پرونده آتنا فرقدانی در بیدادگاه تجدید نظر 
پرونده « آتنا فرقدانی» زندانی سیاسی فعال مدنی و نقاش منتقد جهت رسیدگی مجدد به بیدادگاه تجدیدنظر ارسال شده است.. 
--------------------------------- 
تعیین شعبه و رسیدگی مجدد به پرونده آتنا دائمی در دادگاه تجدید نظر 
پرونده «آتنا دائمی» زندانی سیاسی فعال مدنی و فعال حقوق کودکان کار و خیابان جهت رسیدگی مجدد به بیدادگاه تجدیدنظر ارسال شد. 
--------------------------------- 
ریبوار عبداللهی آزاد شد 
«ریبوار عبداللهی» فعال کارگری و عضو کمیته هماهنگی برای ایجاد تشکلهای کارگری عصر روز گذشته سه شنبه ۶ مرداد ماه پس از گذشت نزدیک به ۷۵ روز بازداشت از زندان مرکزی 

سنندج آزاد شد. 
--------------------------------- 
اتحاد زندانیان سیاسی متعهد به سرنگونی