۱۳۹۴ آبان ۲۳, شنبه

حمله ضد انسانی تروریستی پاریس ،14 نوامبر 2015:«روايت يك شاهد عيني از «ده دقيقه ي مخوف» در پاريس»


                                               
قتل‌عام بود. مردم فرياد مي‌زدند، جيغ مي كشيدند، و همه روي زمين دراز كشيده بودند، و ۱۰ دقيقه طول كشيد، ۱۰ دقيقه، ۱۰ دقيقه‌اي هولناك كه در آن همه روي زمين بودند و سر خود را در دست گرفته بودند. صداي شليك هاي فراواني به گوش مي‌رسيد و تروريستها بسيار خونسرد و بسيار جدي بودند، و سه يا چهار بار خشاب اسلحه‌شان را عوض كردند و هيچ شعاري هم سر نمي دادند. هيچ چيز نمي‌گفتند

يك گزارشگر راديويي فرانسوي كه در زمان حمله تروريستي در سالن «باتاكلان» حضور داشته است، گزارشي دلخراش از آن «ده دقيقه ي مخوف» ارائه داد. طي آن مدت زمان كوتاه، افراد مشكي پوش و مسلح به كلاشنيكف ۴۷ وارد سالن كنسرت شدند و با آرامش به سمت صدها نفر حاضر در آن مكان شليك كردند.
«ژولين پيرس» گزارشگر راديو «اروپا ۱ » به سي آن ان گفت: «قتل‌عام بود. مردم فرياد مي‌زدند، جيغ مي كشيدند، و همه روي زمين دراز كشيده بودند، و ۱۰ دقيقه طول كشيد، ۱۰ دقيقه، ۱۰ دقيقه‌اي هولناك كه در آن همه روي زمين بودند و سر خود را در دست گرفته بودند. صداي شليك هاي فراواني به گوش مي‌رسيد و تروريستها بسيار خونسرد و بسيار جدي بودند، و سه يا چهار بار خشاب اسلحه‌شان را عوض كردند و هيچ شعاري هم سر نمي دادند. هيچ چيز نمي‌گفتند.
«پيرس» مي‌گويد ۲۰ تا ۲۵ جسد روي زمين ديده است و بسياري ديگر هم شديدا مجروح شده بودند. او مي‌گويد خوش شانس بوده است كه در زمان آغاز تيراندازي نزديك به جلوي سن بوده است: «مردم قصد داشتند فرار كنند و پا روي كساني مي‌گذاشتند كه روي زمين بودند. من در زماني كه تروريست هاي مشغول تعويض خشاب بودند يك راه خروجي يافتم، و از سن بالا رفتم و خارج شدم«.
اين خبرنگار مي‌گويد او يك دختر نوجوان را كه به شدت دچار خونريزي بود با خود بيرون برده است و او را به يك تاكسي سپرده است تا به بيمارستان منتقل كند. به گفته او، همزمان با گفتگوي او با سي آن ان برخي از دوستانش هنوز درون سالن كنسرت در حال اختفا بودند: «آنها در يك اتاق تاريك مخفي شده‌اند و به من پيامك مي‌فرستند و بسيار ترسيده‌اند، و البته منتظر پليس هستند كه وارد شود، اما دو ساعت از حادثه مي‌گذرد و اين وحشتناك است.
اندكي بعد پليس به محل حادثه هجوم آورد و طي اين حمله سه مظنون به قتل رسيدند.
«پيرس» مي‌گويد او صورت يكي از اين افراد مسلح را ديده است كه احتمالا ۲۰ تا ۲۵ سال سن داشته است.

او در پاسخ به اين سؤال كه آيا شنيده است با چه زباني سخن مي‌گفته‌اند يا نه، پاسخ داد: «ابدا. هيچ چيز نشنيدم، فقط فرياد و جيغ مردم. آنها هيچ شعاري نمي دادند. هيچ چيز نمي‌گفتند. فقط تيراندازي مي‌كردند. اتفاقي كه افتاد هولناك بود. يعني، بي‌بروبرگرد، ۱۵ دقيقه، ۱۰ دقيقه تيراندازي نامنظم و بي‌هدف در يك سالن كنسرت كوچك . حداكثر ۲هزار نفر آدم آن‌جا حضور داشتند؛ وحشتناك بود.