۱۳۹۴ آبان ۱۷, یکشنبه

بهای آزادی ، سروناز چیت ساز ، 8 نوامبر 2015:« اجباری کردن پوشیدن لباس متحد الشکل برای زنان»


رژیم آخوندی با تصویب یک ماده الحاقی ازطرح زن ستیزانه موسوم به «صیانت از حریم حجاب و عفاف» بر دامنه سرکوب و اعمال فشار بر زنان ایران افزوده است. بنا بر این ماده الحاقی همه زنان کارمند مجبور هستند تنها لباس متحد الشکلی را که توسط رژیم آخوندی تعیین شده، بر تن کنند (خبرگزاری حکومتی ایرنا -11ابان.
این ماده الحاقی چند مدار زن ستیزانه تر و سرکوبگرانه تر از دستورالعملی است که وزارت کشور آخوند روحانی در اواخر خرداد ماه به کلیه استانداریها و دستگاههای اجرایی کشور ابلاغ کرده بود.
بنا بر اذعان لاله افتخاری، سخنگوی فراکسیون زنان مجلس رژیم «وزارتخانه های کشور، ارشاد، اطلاعات و دستگاه‌های امنیتی و انتظامی از دست اندرکاران این طرح هستند و دولت هم با تمام قوا در این موضوع حضور پیدا کرده است
به گفته مقامات رژیم این طرح علاوه بر ارگانهای دولتی در شرکتها و موسسات خصوصی، همچنین مهد کودکها، پارکها و محلهای تفریحی عمومی، محل های کار اصناف را نیز در بر خواهد گرفت.
در این طرح همچنین برای زنان کارمند به بهانه «بدحجابی» جریمه و حبس و کسر حقوق پیش بینی شده است.
بنا بر این طرح "اشتغال به کار بانوان در واحدهای صنفی باید با ... پرهیز از اختلاط با مردان و در ساعات متعارف یعنی 7صبح تا 10شب باشد. عدم رعایت این ماده تخلف صنفی محسوب می شود و واحد صنفی متخلف از طریق نیروی انتظامی به مدت یک هفته و در صورت تکرار به مدت یک ماه تعطیل خواهد شد".
بر اساس یک ماده دیگر از این طرح سرکوبگرانه که در اواخر مردادماه جاری به تصویب مجلس رژیم رسید، زنان راننده در صورت عدم رعایت قوانین قرون وسطایی حجاب رژیم با جریمه های سنگین و لغو گواهینامه رو به رو خواهند شد. در ضمن «مسئول هرچه در خودرو می‌گذرد، راننده است و رانندگان باید درباره‌ وضعیت پوشش دیگر ساکنان نیز پاسخگو باشند». به این ترتیب حتی راننده خودرو هم باید به خاطر «بدحجابی» دیگر سرنشینان خودرو جریمه بپردازند.
خانم سروناز چیت ساز، مسئول کمیسیون زنان شورای ملی مقاومت ایران، ضمن ابراز انزجار عمیق از تشدید سرکوب زنان زیر عنوان آخوندساخته مقابله با «بدحجابی» و اجرای سیاست آپارتاید جنسی، گفت: گسترش ابعاد و دامنه سرکوب زنان و جوانان، که نیروی تغییر جامعه هستند، و نقش فعال آخوند روحانی در تصویب و اجرای این طرح سرکوبگرانه بیانگر آن است که «میانه روی و اعتدال» این آخوند شیاد فریبی بیش نیست. و تا آنجا که به سرکوب مردم به ستوه آمده می رسد، باندهای مختلف این رژیم کمترین اختلافی با هم ندارند.
خانم چیت ساز زنان و جوانان آزاده ایرانی را که در تمامی دوران حاکمیت این رژیم با تمامی تمهیدات سرکوبگرانه و اعمال فشارهای آن مقابله کرده اند به گسترش اعتراضات علیه این سیاستهای سرکوبگرانه فراخواند و گفت: بی تردید این رژیم زن ستیز و قرون وسطایی که مردم ایران بر آن نام پدرخوانده داعش نهاده اند، به دست همین زنان و جوانان دلیر سرنگون خواهد شد.
مسئول کمیسیون زنان شورای ملی مقاومت ایران، همچنین عموم ارگانهای مدافع حقوق زنان را فراخواند که ضمن محکوم کردن این اقدامهای سرکوبگرانه، چنین رژیم سرکوبگری را که هر روز بر ابعاد خشونت و سرکوب زنان می افزاید، در نهاد زنان ملل متحد تحمل نکنند و خواستار اخراج آن از این نهاد گردند.
کمیسیون زنان شورای ملی مقاومت ایران