۱۳۹۴ بهمن ۳, شنبه

خامنه ای از جنازه های حوثی ها بهره برداری میکند اما وزارت خارجه با آن مخالفت میکند



                      چهار شبه‌نظامی حوثی در ایران تشییع و به خاک سپرده شدند


همنشین بهار آزادی ،23 ژانویه 2016


العربیه.نت- فارسی
تشییع جنازه چهار تن از شبه‌نظامیان حوثی در حسینه ثارالله سپاه ناحیه آمل برگزار شد و در «آستانه مبارکه امامزاده ابراهیم» به خاک سپرده شدند. این در حالی است که گفته می‌شود وزارت امور خارجه ایران با این اقدام مخالفت کرده بود.
به گزارش سایت «دیگربان» چهار شبه‌نظامی حوثی به خاک سپرده شده در ایران، در بمباران صنعا توسط جنگنده‌های ائتلاف عربی برای حمایت از مشروعیت در یمن زخمی شده بودند و برای مداوا به ایران انتقال داده شده بودند اما به نظر می‌رسد مداوای آن‌ها نتیجه بخش نبوده است.  بنا بر این گزارش، این چهار حوثی عبارتند از: اکرم الغاری، محمد حسن العجزی، علی حزام البشاول عاطف و علی محمد المروانی.
جمهوری اسلامی ایران از شبه‌نظامیان حوثی حمایت می‌کند. سال گذشته حوثی‌ها با پشتیبانی ایران، مناطق وسیعی از یمن از جمله صنعا پایتخت این کشور را تصرف کردند. آن‌ها در پی سرنگونی دولت عبد ربه منصور هادی از راه کودتای نظامی و در دست گرفت مدیریت کشور بودند. پس از آن بود که ائتلاف عربی به رهبری سعودی با هدف حمایت از مشروعیت در یمن تشکیل شد.  محمد باقر زاده مشاور عالی رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ایران از مخالفت وزارت امور خارجه این کشور با خاکسپاری حوثی‌ها در ایران خبر داده است.