۱۳۹۴ بهمن ۳, شنبه

خامنه ای از زبان احمد خاتمی خرچنگ نظام ، منتقدین ردصلاحیت‌ نامزدهای انتخابات مجلس را «غوغاسالار» نامید




همنشین بهار آزادی ، 23 ژانویه 2016 

لینک به منبع 
احمد خاتمی، خطیب موقت نماز جمعه تهران امروز جمعه 22 ژانویه 2016 در سخنرانی خود در خطبه نماز منتقدین رد صلاحیت نامزدهای شورای نگهبان را «غوغاسالاران» توصیف کرد.
اظهارات احمد خاتمی در واکنش به انتقادات گسترده ای از عملکرد شورای نگهبان در رد صلاحیت نامزدهای انتخابات مجلس از سوی فعلان سیاسی و حتی برخی از مسئولان بلند پایه این کشور، بیان شده است . امام جمعه موقت تهران انتقاد از شورای نگهبان را نادرست خواند و گفت: «این اقدامات به مصلحت کشور نیست و با "غوغاسالاری" شورای نگهبان عقب‌نشینی نکرده و نخواهد کرد».
احمد خاتمی گفت:«برخی قانون را برای تامین نظر خود قبول دارند. اگر نظرشان تامین نشد، شورای نگهبان و هیات نظارت را هتک می‌کنند؛ این خودمداری است که به تعبیر قرآن کریم از بت‌پرستی بدتر است».
به گزارش خبرگزاری مهر خطیب جمعه تهران با مهم خواندن آرامش فضای انتخابات، گفت:«آرامش فضای در راستای ایجاد این آرامش، تریبون داران باید مراقب حرفهایشان باشند. مسئولان فکر نکنند حرفشان، حرف شهروند معمولی است». گفتنی است که شورای نگهبان ایران بیش از 90% از نامزدهای انتخابات متشکل از نیروهای اصلاح طلب و معتدل را رد صلاحیت کرد.
رد صلاحیت های گسترده نامزدهای انتخابات پارلمانی در ایران با انتقاد فعالان سیاسی اصلاح طلب و حتی برخی از مسئولان این کشور از جمله حسن روحانی رئیس جمهوری ایران نیز مواجه شد. روحانی در انتقاد غیر علنی از عملکرد شورای نگهبان گفت:« گفت که مجلس خانه ملت است نه خانه یک جناح و دولت طرفدار جناح و حزب و کاندیدای خاصی نیست و با این وضعیت جهانی باید بهترین‌ها به مجلس بروند. وی همچنین اظهار داشت :« اگر قرار باشد یک جناح در انتخابات حضور داشته باشد و جناح دیگر نه، "دیگر به چه دلیل انتخابات برگزار می‌کنیم؟». روحانی بدون اشاره به نیروهای اصلاح طلب گفته است اکنون آیا باید یک جناحی در کشور را که جمعیت خود و هوادارانش به چیزی حدود ده میلیون نفر می رسد نادیده بگیریم؟ آیا باید قانون اساسی را اینگونه تفسیر و اجرا کنیم؟.