۱۳۹۴ بهمن ۲, جمعه

جده – محكومیت حمله به مراكز دیپلوماتیك


لینک به منبع :

بیانیهُ پایانی نشست فوق‌العادهُ وزرای خارجهُ کشورهای سازمان همکاری اسلامی، حمایت از اقدامات عربستان در مقابله با تروریسم وزیر خارجهُ عربستان: رژیم ایران عامل اصلی بی‌ثباتی منطقه است وزرای خارجه کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی در بیانیه پایانی نشست فوق العاده خود که در جده برگزار شد حمله به مراکز دیپلماتیک عربستان سعودی در ایران را محکوم کردند.  این وزرا همچنین حمایت خود را از اقدامات عربستان سعودی برای مقابله با تروریسم اعلام کردند. ایاد مدنی دبیر کل این سازمان با محکوم کردن حمله به مراکز دیپلماتیک عربستان در ایران افزود:‌ دخالت در امور داخلی هرکدام از کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی ناقض میثاق این سازمان است. میثاقی که همه کشورهای عضو به تمامی بندهای آن ملتزم شده اند. عادل جبیر وزیر خارجه عربستان، رژیم ایران را عامل اصلی بی ثباتی منطقه دانست و افزود:‌ حمله به سفارت عربستان در تهران جزیی از سلسله تجاوزات مستمر رژیم ایران است.
مولود چاووش اوغلو وزیر خارجه ترکیه نیز تاکید کرد:‌ ترکیه دخالتهای رژیم ایران در یمن، بحرین، و سوریه و کشورهای منطقه را محکوم می کند ما حمایت رژیم ایران از رژیم تروریست بشار اسد را که عامل کشتار هزاران سوری است و همچنان به این کشتار ادامه می دهد محکوم می کنیم
غلط‌كردم گویی‌ رژیم:
در ادامهُ غلط‌كردم گویی‌های رژیم بر سر حمله به مراكز دیپلماتیك عربستان، جواد ظریف در سخنان خود در اجلاس اقتصادی داووس، گفت: «این اقدامی نیست كه به آن افتخار كنیم... این اقدامی علیه امنیت و تمامیت ارضی ما بود و افرادی را كه این اقدام دهشتناك را انجام دادند، تحت پیگرد قرار داده‌ایم.