۱۳۹۴ دی ۲۷, یکشنبه

لغو تحریم گشایش یا فروپاشی




برگرفته از ایران اسرار ،17ژانویه 2016،

لینک به منبع :

 هنوز جوهر لغو تحریم خشک نشده در محافل پنهان وآشکار هردو باند  رژیم آب دردهانشان افتاد وبه به وچه چه شروع شد!!! یکی میگه آیا یارانه دوبرابر میشه ، یکی دیگر میگه عیدی شنیدیم دو تا سه برابر میشه ، یک بسیجی میگفت آخ جان تا الان میوه وآجیل را کش میرفتم وبصورت شرعی که حلال کردن مال مسلمین  است دور از چشم صاحب مغازه برمیداشتم  وتوجیب ام میکردم  بعد یک حای خلوت میخوردم  الان راحت میتونم با اضافه شدن حقوق بخرم ودیگه با ترس ولرز از مغازه کش نمی رم ، کارمندان فلان شرکت که 6 ماه حقوق نگرفته بودند  گفتند  شنیدیم یک جا همه  حقوق را میدهند وهزاران اما واگر ، خود روحانی شیاد در هرمجلس ومحفل گلو پاره میکنه گشایش گشایش!!، برکت داره  میاد تو راهه !! از آنطرف ولی امر مفلسین جهان با ترس ووحشت دنبال نفوذ است ومیگه حاضرم همین تحریم باشه اما با پول بلوکه شده که آزاد میکنند همراهش ویروس نفوذ را وارد نکنند  !!! ولی !! اما !!بجای خوشحالی ساده اندیشان یه کمی عمیق اندیشان نظام وحشت سراپایشان را گرفته که چه خواهد شد راستی کدام را باور کنیم !!!!!!!!.
خبرگزاری  سپاه پاسداران  موسوم به فارس روز یکشنبه 27دی 94 با عنوان ”آنچه دادیم و آنچه داریم“ آخوند روحانی را به‌دلیل پرده‌پوشی حقایق برجام مورد حمله قرار داد و نوشت: ”بالاخره روز اجرای برجام فرا رسید. … دولت یازدهم با سرعتی که حتی برای غربیها نیز باورپذیر نبود، بخش عمده‌ای از داشته‌های هسته‌یی کشور را برچید و از میان برد. خروج 98 درصد از ذخایر اورانیوم غنی شده از کشور، خارج کردن 14هزار سانتریفوژ از مدار و انبار کردن آنها، تخریب قلب رآکتور آب سنگین اراک بدون انعقاد یک قرارداد مطمئن برای نوسازی آن، شاید سه مؤلفه اساسی برنامه هسته‌یی ایران بودند که بازگشت آنها، حداقل زمان‌بر و هزینه‌بر است“.  این منبع افزود: ”اما آنچه در مقابل حاصل شده چیست… برخلاف ادعای روزنامه دولت که تیتر «فروپاشی تحریم» را برای امروز خود برگزیده است، … در متن 42 صفحه‌یی وزارت خزانه‌داری آمریکا… به صراحت آمده است که آنچه دولت آمریکا انجام داده، «تعلیق» تحریم هاست نه برچیدن و لغو تحریم ها. قوانین تحریم، به رئیس‌جمهور آمریکا این اختیار را می‌دهند که جزء یا کل مفاد آنها را حداکثر برای 180روز با قابلیت تمدید به‌حالت تعلیق درآورد و امروز این اتفاق افتاده است؛ اما خود قوانین لغو نشده‌اند و پابرجا مانده‌اند“.

 خبرگزاری سپاه پاسداران افزود: «داراییهای ایران و مؤسسات مالی ایران در آمریکا هم‌چنان بلوکه خواهند بود؛ در همین متن تعلیق تحریمهای برجام، تأکید شده است که اعمال تحریم به 10 بهانه از جمله تروریسم، حقوق‌بشر، حمایت از مقاومت، موشکهای بالستیک و... ادامه خواهد یافت. این است که بلاتردید اگر ادعای «فروپاشی تحریم» و «اینک بدون تحریم»، از سر فریب و دغل و سیاسی کاری و کمپین انتخاباتی نباشد، از جهالت و بی‌اطلاعی و بی‌سوادی است“. به نوشته خبرگزاری حکومتی فارس ”آنچه امروز حاصل شد، یک وضعیت بی‌ثبات است که اعضای محترم تیم مذاکره‌کننده نیز در بی‌ثباتی آن با ما متفق‌القولند. دولت امروز در یک شرایط ویژه قرار دارد و نباید دچار توهم شود؛ توهم فروپاشی تحریمها و دائمی بودن دستاوردهای اجرای برجام، برای اقتصاد کشور مهلک است. بخش عمده و اساسی برنامه هسته‌یی کشور نیز که با اتکا بدان مذاکره شد و امتیازات امروز به‌دست آمد، دیگر وجود خارجی ندارد و داراییهای هسته‌یی موجود، چیز قابلی نیست که بتوان روی میز گذاشت و در شرایط جدید، دست به بده بستان جدیدی زد“.