۱۳۹۴ بهمن ۹, جمعه

سفر شکست خورده روحانی به اروپا گشایش یا شکست فضبحت بار




سفر آخوند روحانی به اروپا نشان داد که برجام نه تنها به گفته آخوند ها جرعه حیات نیست وهیچ گشایشی در آن وجود ندارد بلکه جام زهری است که در هر حرکتی زهر کشنده در جسم فرتوت ورو به زوال رژیم سراپا جور وجنایت رژیم عمل میکند واین جسم پلید را به اضمحلال ونابودی سوق میدهد 
لینک به منبع :


سفر آخوند روحانی، رکود دار اعدام در جهان، به یمن افشاگریها و روشنگریهای مجاهدین و مقاومت ایران، در زمینه سیاسی، پیشاپیش شکست خورده است تا جایی که هر گونه نزدیکی به رژیم و رئیس‌جمهور آن، به‌عنوان پدرخوانده تروریسم و ام‌القرای بنیادگرایی، مساویست با ننگ و بدنامی. سوالی که در این بین وجود دارد این است که آیا این سفر در وجه اقتصادی، آن‌چنان که رژیم در شیپور آن می‌دمد، دستاورد مهمی برای رژیم آخوندی دربرخواهد داشت، یا مانند وجه سیاسی آن پیشاپیش شکست خورده است؟ تردیدی نیست که دستاوردهای اقتصادی و سیاسی نمی‌توانند از هم جدا باشند. اگر سفری در زمینه سیاسی شکست خورده است حتماً در زمینه اقتصادی هم دستاورد مشعشعی نمی‌تواند داشته باشد.  روزنامه گاردین در مورد همین سفرها و انتظارات اقتصادی که بعد از برجام وجود دارد می‌نویسد: «نظرسنجی از مسئولان ۱۰ بانک بزرگ اروپا، نشان می‌دهد که این بانکها که از واکنش مقامات آمریکایی نگرانند، هم‌چنان برای انجام معامله با رژیم ایران بی‌میل هستند و سیاست خود را در قبال این کشور تغییر نداده‌اند.» ملاحظه می‌شود که چشم‌اندازی برای یک گشایش جدی در جهت سرمایه‌گذاری در ایران وجود ندارد. در این زمینه روزنامه‌های باند رقیب، دست رئیس‌جمهور ارتجاع و دروغهای این شیخ شیاد را خیلی سریع رو می‌کنند، روزنامه ارگان بسیج ضد‌مردمی موسوم به جوان، امروز 8بهمن در این مورد تحت عنوان «سفر اروپایی برای خروج از رکود ایران یا ایتالیا؟!» می‌نویسد: «هنوز وضعیت اقتصادی ایتالیا بعد از بحران قبل به‌حالت مناسب نرسیده.»... سپس دلیلی که برای ناتوانی اقتصاد ایتالیا می‌آورد این است که: «بدهی‌های دولت ایتالیا هم‌اکنون بیش از 132 درصد تولید ناخالص داخلی کشورشان است و به‌شدت نیازمند ایجاد تحرک در اقتصاد خود هستند». پس به‌روشنی با طرح این مساله، می‌گوید کشوری که خودش نیازمند کمکهای اقتصادی است، حالا چگونه می‌تواند زیر بال و پر یک اقتصاد ورشکسته دیگر را بگیرد؟ روزنامه جوان این‌چنین ادامه می‌دهد: «با این حال رئیس‌جمهور کشورمان در اولین سفر خود به اروپا پس از 16سال به این کشور رفت و با آنها قراردادهایی معادل 18‌میلیاردی دلاری بست... هیأت همراه رئیس‌جمهوری متأسفانه حتی موفق نشدند با مسئولان بانکهای ورشکسته ایتالیایی دیدار کنند ولی قراردادهایی امضا شد که دسترسی آسان ایتالیایی‌ها به مواد خام و نفت و پتروشیمی تضمین می‌شود. همچنین سرمایه‌گذاری در صنایع فولاد و کشتی‌سازی نیز از مهم‌ترین مواردی است که ظاهراً در این قراردادها روی آن تأکید شده و به این ترتیب منفعتها به سوی ایتالیایی‌ها شیب پیدا کرده است».به نظر می‌آید که جواب سوالی که اول این نوشته طرح شد را، باند رقیب روحانی داده است، با این حال توجه به یک قسمت دیگر از توضیحات همین روزنامه پاسخ را بهتر روشن می‌کند: «این گونه به نظر می‌رسد که با یک قرارداد نفتی و در اختیار قرار دادن دو پالایشگاه ایتالیایی، قرار است نفت ما در قالب قیمتی نامعلوم و سهم مشارکت نامعلوم در آنجا پالایش و مانند سنگ‌های معدنی فرآوری شده دوباره با قیمت بالا به ایران فروخته شود».

در یک چنین شرایطی تیترهای بزرگ برخی روزنامه‌های باند روحانی که به‌زعم خود می‌خواهند با بزرگ نمایی فضای معکوسی را به مردم قالب کنند، بسیار مضحک است. توجه کنید:روزنامه حکومتی اعتماد8بهمن: «رئیس‌جمهور با ره آوردی پرو پیمان ایتالیاراترک کرد و با هدفهای اقتصادی بیشتری به فرانسه رفت»..روزنامه حکومتی ابتکار8بهمن: «برجام اروپایی»روزنامه جهان صنعت 8بهمن: «ایران و فرانسه منتظر رونق اقتصادی! »معلوم نیست روحانی می‌خواهد به اقتصاد فرانسه کمک کند یا فرانسه به اقتصاد ایران. به هرحال آنچه روشن است، این سفر در زمینه اقتصادی هم جز رسوایی برای این آخوند شیاد و رژیم ولایت، دستاورد مهمی در برنخواهد داشت.